اقتصاد برای مديران

رهبران کسب و کار

 برای ایجاد استراتژی کسب و کار موفق دانش و مهارت به دست آوردید.

این کلاس اقتصادی نیست که در دانشگاه گدرانده اید. اقتصاد برای مدیران، شما را در قالب یک خرده فروش آنلاین در حال رشد، یک کارگزار بلیت رویداد، یک شرکت چاپی چند ملیتی و دیگر شرکت هایی که تقاضای بازار را ارزیابی می کنند، با استراتژی قیمت گذاری مبارزه می کنند و به دنبال شناسایی راه هایی برای تمایز خود در بازارهستند قرار میدهد. شما یاد خواهید گرفت که مفاهیم اساسی اقتصاد را در تصمیم گیری های حیاتی کسب و کار استفاده کرده و با استفاده ازابزارهای قدرتمند برای کسب موفقیت به رقابت بپردازید.
این دوره آنلاین به دانشجویان مدرسه بازرگانی هاروارد کمک می کند تا آنها را برای کلاس MBA آماده کنند و به شما در درک اینکه چگونه کسب و کار ها در مورد قیمت گذاری و تولید فکر می کنند کمک کرده و شما را به ایده های قدرتمند مانند مکمل ها و تاثیرات شبکه برای تولید تقاضا مجهز می کند. این دوره همچنین به عملکرد بازارها، نیروی رقابت و استراتژی های تمایز می پردازد.
صرف نظر ازاین که آیا شما یک متخصص حرفه ای یا کارآمد فنی هستید که به دنبال کمک بیشتر در بحث های تجاری و تصمیم گیری هستید،یا یک بازاریاب حرفه ای، مشاور استراتژیک، یا کارآفرین هستید و یادر حال آماده شدن برای MBA هستید، شرکت در اقتصاد برای مدیران به شما در موارد زیر کمک میکند:

  • ایجاد راهکارهای قیمت گذاری موثر.
  • هزینه های معیار در مقایسه با رقبا از طریق تجزیه و تحلیل هزینه نسبی
  • تجزیه و تحلیل یکپارچه برای درک ویژگی های ارزشمند تر از نشر مشتریان
  • درک قدرت اثرات شبکه برای افزایش تقاضا
  • شناسایی منابع مزایای رقابت از طریق تمایز

ساختار برنامه برای اقتصاد برای مدیران

اقتصاد مديران شامل تقریبا 60 ساعت مطالب است که توسط پروفسور برات آناند تهیه شده و طی یک دوره هشت هفته ای با ساختار برنامه انعطاف پذیر ارائه شده است. مدت زمان تعیین شده ای برای ورود به سیستم وجود ندارد. شما دوره کار را کامل کنید، که شامل یک ترکیب بسیار جذاب از فیلم های کوتاه، موارد چند رسانه ای، تمرینات یادگیری تعاملی و بازتاب های نوشته شده است، که باید درمهلت مقرر انجام شود. تمام مواد درس از طریق پلت فرم آنلاین HBX نوآورانه تحویل داده می شود. در حالی که هیچ تعامل مستقیم واقعی با دانشکده در این دوره وجود ندارد، شرکت کنندگان در حال حاضر و سابق ممکن است به رویدادهای خاص که در آن هیئت HBX حضور دارند دعوت شوند.
مدل یادگیری HBX در اطراف مدرسه کسب و کار دانشگاه هاروارد تمرکز می کند و شامل مصاحبه هایی با رهبران کسب و کار و مدیران شرکت هایی در سراسر جهان می شود که صادقانه با چالش هایی که با آن مواجه شده اند و یا موانعی را که بر آنها غلبه کرده اند صحبت می کنند. ما از شما می خواهیم که با هم رده های خود همکاری کنید تا از طریق این سناریوهای کسب و کار در دنیای واقعی کار کنید.
مباحث تحت پوشش عبارتند از:

  • تقاضا و عرضه
  • تامین کنندگان و هزینه
  • بازارها
  • رقابت و تمایز

شرکت کنندگان در اقتصاد برای مدیران واجد شرایط دریافت گواهی تکمیل از HBX و مدرسه بازرگانی هاروارد هستند. برای کسب گواهی، باید تمام دوره های آموزشی را تا آخرین مهلت اعلام شده انجام دهند، از جمله عملکرد رضایت بخش در آزمون ها

چه کسی از اقتصاد برای مدیران بهره مند خواهد شد

اقتصاد برای مدیران برای هر کسی طراحی شده است که به دنبال درک این است که چگونه بازارها کار می کنند و چگونه شرکت ها به منظور توسعه استراتژی کسب و کار موفق رقابت می کنند. این دوره به ویژه برای افرادی که در تلاش برای بازاریابی، استراتژی، مدیریت محصول، مشاوره یا کارآفرینی هستند، مناسب است. افرادی که برنامه MBA را در نظر می گیرند و می خواهند در روز اول نیز آمادگی داشته باشند، می توانند از این برنامه نیز بهره مند شوند.
"من محتوا [در اقتصاد برای مدیران] را پیدا کردم و فوق العاده چشمم را باز کرد که چگونه جهان در اطراف من کار کرده است. همچنین در درک مفاهیم خارجی و طولانی مدت فراموش شده در مورد اینکه چگونه کسب و کار و اقتصاد کار می کنند بسیار کمک کرده است."
"اقتصاد برای مدیران به من یک لنز جدید داد تا دنیای کسب و کار را با استفاده از مفاهیم اقتصادی مشترک مانند منحنی عرضه تقاضا، انعطاف پذیری، تعادل، بازارها و قیمت گذاری، به من نشان دهد."

 

منبع:hbx.hbs