برنامه بازاریابی

برنامه جامع (کمپین) تبلیغاتی

Marketing plan for company medium belovedmarketing

برنامه بازاریابی یک مدرک است که بخشی از طرح کسب و کار شما است. در کوتاه مدت باید به شما نشان دهد که چگونه بهترین محصولات یا خدمات خود را به فروش می رسانید تا از رقبای خود بهتر باشید.

انگیزه کسب و کار شما چیست؟

باید دلیلی وجود داشته باشد که چرا کسب و کار شما وجود دارد و این دلیل بر اساس شرکت شما، نباید ارائه ارزان ترین محصول یا خدمات باشد.

اگر استراتژی بازاریابی شما فقط برای ارائه ارزان ترین محصول یا خدمات باشد، ما به شما توصیه می کنیم که به یک سرمایه گذاری متفاوت بپردازید. مگر اینکه شما بتوانید تضمین کنید که همیشه ارزان ترین و در همان حال بهترین محصول را خواهید داشت.

در غیر این صورت معمولا یک شرکت بزرگ می تواند از هیچ جا ظاهر شده واز راه های مختلف در کوتاه ترین زمان ممکن قبل از این که شما متوجه شوید به شما برسد.

چه چیزی باعث می شود کسب و کار من متفاوت از بقیه باشد؟

نقاط منحصر به فرد فروش شما چیست؟ به وضوح هر چه به چیزهای بیشتری در این مورد فکر کنید موجب جذابیت بیشتر کسب و کارشما برای مشتریان آینده تان خواهد بود. این مزیت قابل توجهی در موقعیت بازاریابی شماست، زیرا شما همیشه می توانید پیام های متمایز را از طریق خبرنامه ها، توییتر و فیس بوک و سایر رسانه های اجتماعی که کسب و کارتان از آن استفاده می کنید، مد نظر قرار دهید. اگر فقط یک نقطه فروش منحصر به فرد داشته باشید که تنها پیامی است که می توانید استفاده کنید ... بنابراین باید بسیار خوب باشد. شما باید از هر آن چه در توان دارید استفاده کنید تا منحصر به فرد باشید.

مشتری مشتری ایده آل من چه کسی است؟

مشتری ایده آل من چیست؟

در ابتدا یک سوال به نظر عجیب و غریب و یا تقریبا بی ادب به دهن میرسد که چه کسی اهمیت میدهد تا زمانی که پول پرداخت می شود؟ اشتباه است! دانستن اینکه مشتری اصلی شما کیست به شما اجازه می دهد تا بازار ر ا برای آنها بررسی کرده و در پول و وقت و هزینه های بازاریابی خود صرفه جویی کنید و سود خود را افزایش دهید. دانستن سن، جنس و محل سکونت مشتری اصلی شما و یا جاهایی که آنها بیشتر هستند، مزیت قابل توجهی برای رشد کسب و کار شماست. از بخش های بازار خود آگاهی داشته باشید.

استراتژی بخش هدف بازار

استراتژی بخش هدف تان چیست؟ هنگامی که متوجه شوید چه کسی خریدار شما است - چگونه می خواهید آنها را به سمت محصولات خود بکشید؟ با استفاده از چه استراتژی های بازاریابی شما می توانید این مشتریان بالقوه را هدف قرار دهید تا بتوانند از پول خود استفاده کرده و از شرکت شما به جای یکی از رقبا یتان خرید کنند؟

در سال اول چه چیزی برای کسب و کار خود میخواهید؟

با در نظر گرفتن جایی که می خواهید پس از یک سال باشد، میتوان اقدامات لازم برای رسیدن به این هدف رابررسی کرد.هدف در سال اول نباید فقط سود باشد - این هدف می تواند چیزی درقالب یافتن مشتریان بالقوه باشد. همچنین شما باید در مورد هزینه های دستیابی به این هدف ارزیابی هایی داشته باشید. بدیهی است که هزینه هرچه پایین تر بهتر است.

عملی کردن هر طرح چقدر هزینه دارد وانتظار چه نتایجی می رود؟

استراتژی های مختلفی که می خواهید برای رسیدن به اهداف خود داشته باشید چیستند و هزینه هر یک از آنها چقدر است. هر طرح چه ارزشی دارد؟
چه چیزی مشتری را به فکر محصول من می اندازد؟

این فکر مهم است زیرا ممکن است به شما در پیشبرد تبلیغات کمک کند. آیا مشتریان شما در یک مکان خاص به فکر محصول شما می افتند؟ آیا می توانید در آن مکان تبلیغاتی کنید؟ و اگر چنین است، هزینه آن برای انجام این کار چقدر است؟

marketing plan3

در حال انجام چه برنامه هایی برای رسیدن به هدفم هستم؟

چه روش هایی برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه استفاده می کنید؟

  • تلویزیون
  • رادیو
  • صفحات گسترده
  • مجلات خاص
  • اینترنت
  • پست الکترونیک
  • بیلبوردها
  • فلیکرها
  • پست
  • تلفن

هزینه چقدر خواهد بود؟

آیا شما هزینه کافی برای این اقدامات رادارید؟ بازاریابی که شما در یک ماه اول ویا سال اول انجام داده اید چقدر موفق بوده است؟ آیا امکان بازاریابی دوباره در ماه دوم، سال دوم وجود دارد ؟ آیا شما نیاز به تغییر در استراتژی بازاریابی خود دارید؟

استراتژی قیمت گذاری من چیست؟

سیاست قیمت گذاری شما احتمالا بستگی به مخلوطی از عوامل دارد. آیا می خواهید محصولات معمولی با قیمت پایین داشته باشید تا بتوانید مشتریان را به سمت خرید محصولات / خدمات با قیمت بالا بکشانید؟ همپنین میتوانید محصولاتی که فروش نمیروند را به قیمت حراج در اختیار مشتریان قرار دهید تا از سود آن برای خرید محصولات سود ده استفاده کنید تاایمکه این محصولات بدون مصرف در قفسه باقی بمانند.

استراتژی ارتقاء من چیست؟

آیا شما در حال برنامه ریزی یک افتتاحیه بزرگ با تخفیف ویژه در شب افتتاح خود هستید؟ آیا شما نیاز دارید تا زمانی که شناخته میشوید پیشنهادات ویژه ای برای جذب مشتریان جدید و فعلی به کسب و کار خود بدهید؟

راهبردهای تبلیغاتی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • بروشور شرکت
  • کارت بازرگانی
  • وب سایت - نحوه دریافت لینک به وب سایت شما
  • تبلیغات در نشریات محلی / تخصصی

تحقیقات بازار

چگونه می خواهید این کار را انجام دهید تا مشتری های فعلی یا مشتریان جدید را هدف قرار دهید؟
آیا می خواهید کسی را برای انجام این مطالعه به خدمت بگیرید؟ چه سوالی می خواهید بپرسید؟
طرح بازاریابی شما باید بخشی از طرح کسب و کار شما باشد. عدم وجود این 2 بخش حیاتی برای شرکت شما منجر به از بین رفتن سریع شرکت شما خواهد شد.

تجزیه و تحلیل SWOT

تجزیه و تحلیل SWOT خلاصه ای از اصلی ترین وجوه کسب و کار شما است:

  • نقاط قوت
  • نقاط ضعف
  • فرصت ها
  • تهدیدات

با رفتن به هر یک از این موارد برای کسب و کارخودتان و نزدیکترین رقبای خود، می توانید متوجه شوید که خطرات احتمالی پیش رو کجا هستند و امیدواریم که راه حل برای حل این مشکل وجود داشته باشد.

 

منبع:free business plan