روند بازاریابی دیجیتال در آیندۀ نزدیک

 آینده بازاریابی دیجیتال

 X1 1

 

ما هم اکنون در ما بین دورۀ تکنولوژی جدید قرار داریم که به طور گسترده برمبنای هوش مصنوعی یا جهانی است. بسیاری از چیز‌ها در چند سال اخیر تغییر کرده است. حتی به ذهنمان نمی‌رسید که در جهانی که از تلفن‌های خانگی استفاده می‌کنیم به جایی برسیم که هر فرد یک تلفن همراه در جیبش دارد.
فقط محصولات نیستند که درحال تغییر هستند، بلکه افراد هم تغییر می‌کنند. مردم دیگر مثل گذشته فکر نمی‌کنند. برای هر کسب‌وکاری که در بازار ظهور می‌کند، لازم است که مشخص شود چه هنگام به بازار می‌آید. همه چیز در آینده به شکل دیجیتال است.


بازاریابی دیجیتال واقعا چیست؟

بازاریابی دیجیتال ارتقای نام‌تجاری یک شرکت یا محصول است که با استفاده از روش‌های دیجیتال مانند اینترنت و تلفن همراه صورت می‌گیرد. موارد زیر یک سری از روش‌های بازاریابی دیجیتال را بیان می‌کند:

بهینه‌سازی موتور جستجو

استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال شامل دست‌یابی به بهترین جایگاه یا رتبه است، مادامی که نوبت به نتایج موتور جستجو می‌رسد. این معمول‌ترین روش است که امروزه استفاده می‌شود و مسلماً موثرترین است.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

 رسانه‌های اجتماعی محلی عالی برای ارتقای یک کسب‌وکار است. شما می‌توانید مخاطبانی را که هدفتان است نشانه بگیرید و می‌توانید مخاطبان بیشتری به دست آورید بدون اینکه تلاش زیادی کنید. بنابراین می‌توانید از استراتژی‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای فعالیت‌های آنلاین خود به نحو احسنت بهره‌مند شوید.

بازاریابی محتوا

شامل محتوایی با کیفیت بالا می‌شود که از طریق جذب مخاطب موردنظر به کسب‌وکار عمل می‌کند. محتوا باید برای خواننده مفید و مناسب باشد.

بازاریابی مستقیم از طریق ایمیل

هدف قرار دادن افرادی که از محصول یا خدمات شما بهره می‌برندف بهترین روش برای پیش بردن کسب‌وکارتان است. بازاریابی با ایمیل هم همین‌طور است. روسی عالی است تا پیام‌هایتان را نظم دهید و کسب‌وکارتان را به افراد مختلف معرفی کنید.

بازاریابی تاثیرگذار

در این‌جا بازاریابی تاثیرگذار بر روی بازاریابان تاثیرگذار یا افراد در رسانه‌های اجتماعی تمرکز می‌کنند تا دیگران را با محصول یا نام تجاری خود آشنا سازند.مواردی که ذکر شد تنها چند مورد از روش‌های بازاریابی دیجیتال بود. اغلب شرکت‌ها از این روش‌ها در کنار هم استفاده می‌کنند تا کسب‌وکارشان را رونق دهند.بعضی از شرکت‌ها به خاطر ماهیت کسب‌وکارشان بهتر هستند و برخی اوقات آزمون و خطاست که قبل از یافتن چند شیوۀ موثر برای بازاریابی پاسخ‌گو است.

روند بازاریابی دیجیتال در آیندۀ نزدیک

سپس نگاهی به موردی که در صنعت بازاریابی دیجیتال 2018 پرطرفدار می‌شود، می‌اندازیم. موارد ذیل آن‌هایی هستند که هم‌اکنون در عرصه بازاریابی دیجیتال معروف هستند و در سال پیش رو بیش از پیش شاهد حضور آن‌ها خواهید بود.

market research analysis

• اطلاعات وسیع

هر چه اطلاعات بیشتری درمورد یک فرد داشته باشید، بهتر می‌توانید باآن‌ها ارتباط برقرار کنید. درحالی که فهم اطلاعات پیچیده و مشکل در ابتدای کار ترسناک است اما وقتی متوجه شوید چگونه اطلاعات دربارۀ مشتری خود را به دست آورید و تحلیل کنید، می‌توانید به نحو چشم‌گیری استراتژی‌های بازاریابی خود را ارتقا دهید.

• چت بات

بسیاری از شرکت‌ها چت بات را به عنوان بخشی از تیم خدماتی برای مشتریانشان به کار می‌گیرند. آن‌ها کارآمد، مفید و برآورده کننده حمایتی عالی برای کارهای بشر است.

• تبلیغات ویدیویی

این نوع از بازاریابی دیجیتال در حال حاضر بسیار معمول است. علی خصوص در رابطه با مخاطبان جوان پرطرفدار است. با وجود دسترسی افراد به اینترنت در خانه، در ده سال اخیر یکی از موارد پرطرفدار است. سال گذشته 90 درصد از محتوایی که به اشتراک گذاشته شد از طریق ویدیو بوده است. مشخص است که در سال‌های آتی هم‌چنان پرطرفدار خواهد ماند. شیوه‌ای عالی است که توجه مخاطب را جلب کنید و مشتریان از تجربیات بهتری برخوردار شوند.

• خصوصی‌سازی

توانایی ارائه تجربه خرید آنلاین به طور خصوصی‌تر حتما افراد بیشتری را جذب سایتتان می‌کند. محتوای خصوصی‌سازی در سال 2017 به طور چشم‌گیری به عنوان یک روش بازاریابی معمول شد و هیچ نشانه‌ای از متوقف شدنش دیده نشد. این نوع از بازاریابی در ارائه یک تجربۀ مناسب به مشتری خلاصه می‌شود که برمبنای ترجیح و رفتارشان است.

• برنامه‌های پیام‌رسان اجتماعی

هر فردی تا حدی علاقه‌مند به رسانه‌های اجتماعی است (و یک عده هم بیشتر). نکته اینجاست که بیشتر مردم این روزها دسترسی به یک سایت رسانه‌های اجتماعی دارند و حداقل یک بار در هفته از یکی از آن‌ها دیدن می‌کنند. به همین دلیل، این برنامه‌ها برای ارائه کسب‌وکارتان بهترین هستند و برنامه‌های پیام‌رسان راهیی عالی برای انجام آن هستند.

• محتوای تولید شده توسط کاربران

یکی از روش‌های بازاریابی برجسته که شاهد آن هستیم، محتوای تولیدشده توسط کاربران است. هدایت این محتواها به سمت واقعی تر شدن، هدف نهایی است. این نوع از بازاریابی موجب بهبود توافقات می‌شود و هم‌چنین بهبود امتیاز بازدید و در نهایت موجب ماندگاری بهتر وب سایت می‌شود. این گونه محتوای تولیدشده توسط کاربران طی گذر زمان اثبات شده است و زمان تاثیرگذارتر از هرگونه محتوای دیگری است، مخصوصا اگر هدف تاثیرگذاشتن بر روی هزاران مخاطب باشد.

• خرده لحظات

این روزها تلفن همراه همه جا هستند. کم پیش می‌آید که کسی یکی از آن‌ها را نداشته باشد و اولین منبع برای افرادیست که می‌خواهند اطلاعاتی را کسب کنند. به دلیل زندگی در عصر اینترنت و دیجیتال، مشتریان انتظار دارند که شرکت‌ها همواره در دسترسشان باشند و صرف نظر از زمان آن، به هنگام نیاز با آن‌ها تماس بگیرند. این‌ها لحظاتی هستند که به آن‌ها خرده لحظات می‌گوییم و در میان بازاریابانی عمومیت می‌یابد که به دنبال ارائه تجربه‌ای شخصی‌تر و منحصربه‌فرد هستند.

• بازاریابی تاثیرگذار

مردم همدیگر را دوست دارند و علاقه‌ دارند که با شرکت‌ها ارتباط داشته باشند. در استفاده از بازاریابی تاثیرگذار، کسب‌وکارها از روابط موجود برای ایجاد تاثیر بر افراد استفاده می‌کنند تا محصولات و خدماتشان را بهبود بخشند.

bitcoin

• پرداخت بیتکوین

بسیاری از متخصصان معتقدند که در سال 2018 ارز رمزدار و تکنولوژی بلاک چین بسیار رایج می‌شود. در سال 2009 این نوع تکنولوژی معرفی شد ولی شکوفایی بیتکوین در سال 2007 دیده شد. اولین ارز دیجیتال دنیا، تعجب‌آور نیست که شرکت‌ها مایلند در این زمینه مطرح باشند. اینکه از مشتری بخواهید که با بیتکوین در سایت شما پرداختشان را انجام دهند، نشان میدهد که شما تا چه اندازه خلاق و آینده‌نگر هستید. هم‌چنین موجب می‌شود که یک قدم جلوتر باشید و تجربه مشتریان را بهبود بخشید.
هر کدام از استراتژی‌های بازاریابی را که انتخاب کنید، مهم‌ترین موضوع، داشتن برنامه است. می‌توانید ایده‌های عالی بسیاری داشته باشید، اما اگر در رابطه با آن‌ها برنامه ریزی نداشته باشید و ندانید که چطور آن‌ها را عملی کنید منجر می‌شود تا زحماتتان به هدر رود. برای فهمیدن اینکه چه چیزی برای کسب‌وکارتان مفید است و قدم برداشتن به سوی آن وقت بگذارید. اگر آنطور که دلخواهتان بود پیش نرفت، وضعیت را از نو بسازید.

 

 منبع: .contentrefined