اهمیت داده‌های عظیم و تحلیل در عصر انتقال دیجیتال

Big Data

 big data analytics ss 1920

هنگامی که سازمان سفر خود را در انتقال داده آغاز می‌کند، داده‌های عظیم و تحلیل، نقش مهمی را در موفقیتش ایفا می‌کنند.
داده‌های عظیم و تحلیل به طور قطع در ارتباطات ما جای گرفته‌اند. میزان داده‌ای که هم اکنون تولید می‌کنیم نجومی است. کیسکو پیش‌بینی می‌کند که ترافیک آی‌پی جهانی در سال 2020 به 3/3 زتابایت خواهد رسید و تعداد دستگاه‌هایی که به شبکۀ آی‌پی متصل هستند، سه برابر جمعیت 2021 خواهد بود. در حالی که گارتنر 5/2M در هر دقیقه برای وسایل رفاهی هزینه می‌شود و 1M در ساعت، وسایل رفاهی در 2021 فروخته می‌شوند. این‌ها ثابت می‌کند که ارتباطات دیجیتال چگونه زندگی مردم همۀ جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
داده‌ها به طرز موثری در سال‌های اخیر تاثیرگذار بوده‌اند. در نوع، حجم و سرعت اثر گذاشته‌اند. با استفاده از انقلاب سریع که موجب گسترش فرآیند ارقام تجارت به صورت جهانی می‌شود. داده‌ها به ارز تجاری نوین تبدیل‌شده‌اند و افزایش سریع آن، روش اصلی برای انتقال و رشد جهانی تجارت، پیشرفت کارمندان در دنیای دیجیتال است. فهرست ابری جهانی سیکو پیش‌بینی می‌کند که تا پنج سال آینده حجم داده‌ها به میزان چهاربرابر افزایش می‌یابد. داده‌های تولیدشده توسط برنامه‌های رفاهی (مثل منازل متصل، شهرهای هوشمند و سلامت و بهداشت) به 600 زتابایت در هر سال تا سال 2020 می‌رسد و این مقدار 39 برابر بیشتر از ترافیک حال حاضر که 15.3 زتابایت است می‌باشد.
بنابراین داده عظیم تاثیر و معنایی قابل توجه دارد. اما ما چگونه داده و مزایای آن را در کنار تحلیل درمود سفر انتقال دیجیتال درک کنیم؟ فهمیدن ارزش داده‌ها عامل اصلی موفقیت در به کارگیری استراتژی‌های عملی است که موجب بهبودی تفکرچابک و رشد موثر تجارت می‌شود.


داده عظیم به معنای تجارت بهتر است

داده موجب بروز استراتژی‌های آتی و تغییر سریع می‌شود، با تشکر از قدرت تحلیل داده قابل پیش‌بینی و علم پیشرفت داده. درواقع امکانات داده موجب تصمیم‌گیری‌های بهتر و صحیح‌تر می‌شود و تجربۀ کلی مشتری را بهبود می‌بخشد. با استفاده از تکنولوژی نوین داده‌های بزرگ، سازمان‌ها می‌توانند سوالات را در ثانیه پاسخ دهند تا اینکه به روز بکشد و در طی روزها به پاسخ برسند نه تا ماه‌ها طول بکشد. این سرت موجب می‌شود تا شرکت‌های تجاری اقدامات سریع نسبت به سوال‌های اساسی تجارت انجام دهند و چالش‌هایی را به دنبال داشته باشد که باعث ساخت عملکردهای رقابتی مفید و بهتر می‌شود. هم‌چنین راه‌حل‌هایی برای مشکلات پیچیده یا سوالاتی که لازم به تحلیل دارند، ارائه دهد.
داده عظیم و تحلیل‌ها نیاز دارند تا با هم ادغام شوند و در جهت نتایج موردانتظار از داده‌های عظیم فعالیت کنند. به طور مرسوم، مدیریت داده و تحلیل‌ها در بخش‌های مختلف سازمان نهادینه شده اند. از میان برداشتن محدودیت‌های سازمان و ایجاد همکاری بهتر بین بخش فناوری اطلاعات و بخش تجاری، عامل اصلی در برداشتن گامی به سوی انتقالی موفقیت‌آمیز است.
هم‌چنین، ظهور و گسترش عظیم درزمینۀ تحلیل‌های تجاری لازم است. تحلیل‌های تجاری شامل مهارت‌ها، تکنولوژی‌ها و تحقیق درمورد عملکرد تجارت‌های گذشته می‌باشد تا از طریق آن به برنامه‌ریزی تجاری دست یابیم. عامل اصلی، ادغام داده‌های عظیم و تحلیل‌های تجاری سنتی است تا بتوانیم محیطی از داده‌ها بسازیم که نگرشی جدید ایجاد می‌کنیم در حالی که براساس اطلاعات عمل می‌کنیم.


به یادگیری ادامه بدهید. مهارت همه‌چیز است

مهارت در کاوش داده‌ها و ابزار تجسم‌سازی به عنوان مهم‌ترین مهارت‌ها در تشخیص موفقیت پروژه درنظر گرفته می‌شود.
تمامی سازمان ها نیاز دارند تا بی‌وقفه مهارت کاوش داده را بهبود بخشند تا کاملا از موارد ممکن در موفقیت تجارت خود آگاه شوند. یک روند مهم در داده عظیم، یادگیری ماشینی است. متخصصان داده‌های عظیم که می توانند تکنولوژی یادگیری ماشین را به کار ببرند به منظور ایجاد و آموزش برنامه‌های پیش‌بینی تحلیلی مانند سیستم‌های طبقه‌بندی، پیشنهادات و خصوصی سازی فعالیت می‌کنند. تحلیل آماری و کیفی که با استفاده از محاسبه‌های ریاضی، مدل‌ها و پژوهش‌های آماری سعی در پیش‌بینی رفتار یا وقایع را دارد، وجود آن بسیار ضروری است. دیگر روش‌های کاوش داده که بسیار استفاده می‌شوند، به شرح ذیل است:

  • مشارکت – یکی از روش‌های معروف کاوش داده می‌باشد. با استفاده از مشارکت، الگویی براساس روابط بین موارد و تبادلات یافت می‌شود.
  • طبقه‌بندی روشی کلاسیک در کاوش داده برمبنای یادگیری ماشینی است.
  • شاخه‌بندی روشی در کاوش داده است که شاخه‌ای بامعنا و کارآمد از موضوعاتی که ویژگی‌های مشابه با روش اتوماتیک دارند را می‌سازد.
  • پیش‌بینی روشی در کاوش داده است که روابط بین متغیرهای مستقل و روابط بین متغیرهای مستقل و غیرمستقل را کشف می‌کند.
  • تحلیل الگوهای متوالی به دنبال یافتن الگوهای مشابه، وقایع مشابه یا روندها در داده‌های تبادل شده که مربوط به یک تجارت در گذر زمان است.
  • روش درخت تصمیم‌گیری؛ ریشۀ تصمیم یک سوال یا وضعیت آسان است که چندین پاسخ دارد.

آموزش به سهامداران

تمامی سهامداران باید تحصیل کرده باشند و ارزش داده را درک کنند و اهمیت آن در رشد و جریان تجارت را متوجه باشند. اگر داده به خوبی تعریف نشود و توضیحات لازم به آن‌ها داده نشود، امکان دارد نسبت به قدرت و پیچیدگی داده، گیج شوند و یا اطلاعشان کم باشد. جلسات منظم و حضوری موجب می‌شود تا اهمیت موضوع و یادگیری آن برایشان روشن شود.

ارائه شبکه‌های آماده دیجیتال- از نظر مالی معقول است

همۀ تجارت‌های امروزی باید با استفاده از مجازی‌سازی نقش شبکه‌ها (کاهش میزان حاکمیت سخت‌افزار برای انجام خدمات شبکه‌ای) و شبکه‌های نرم‌افزاری تعریف‌شده (که به‌روزرسانی به موقع و به هنگام نیاز تجارت با چند کلیک انجام شود) شبکه‌های آماده دیجیتال را به منظور دریافت مزایای رقابتی ارائه دهند.
افزایش سهولت و کاهش هزینه‌ها با استفاده از حفظ شبکه‌های آماده دیجیتال در سطح بیشتر، بسیار بهینه است. بنابراین برای بهبود و ارتقای بازدهی تجارت باید به کار گرفته شود.

اتوماسیون یا خودکارسازی از اهمیت بالایی برخوردار است

اتوماسیون در سرعت بخشیدن به انتقال دیجیتالی، اهمیت زیادی دارد و موجب می‌شود تا سازمان‌ها فرآیند‌های خود را ارتقا بخشند. تکنولوژی اتوماسیون شامل سیستم فناوری اطلاعات و فرآیند اگنوستیک می‌باشد که به تجارت اجازه می‌دهد برمبنای محیط فناوری اطلاعات، سیستم خود را بسازد.
به منظور ایجاد یک محیط انتقالی و بهبود سرعت و کیفیت دریافت، سازمان‌ها لازم است که اتوماسیون را در فرآیندهای فعلی خود به کار گیرند تا بتوانند محصولاتی با کیفیتی بهتر ارائه دهند. هم‌چنین بتوانند درآمد و سود را افزایش دهند.
اتوماسیون هم‌چنین باعث افزایش کارایی عملیات می‌شود و به کارکنان اجازه می‌دهد تا بر وظایف مهمتری تمرکز کنند. با استفاده از اتوماسیون، راه‌حل‌های بهینه برای امور اصولی و تکراری ارائه می‌شود. به‌علاوه میزان خطای بشر از بین می‌رود و خروجی را تولید می‌کند که صد در صد دقیق است. با وجود امور اتوماسیون، شرکت‌ها به طرز چشم‌گیری قادرند که تکرار فرآیند را کاهش دهند.
مسیری که به انتقال دیجیتال می‌رسد در تجارت‌ها لازم است. سازمان‌هایی که در این مسیر قدم می‌گذارند باید متوجه شوند که تا چه اندازه هر بخش از تجارتشان می‌تواند برای داشتن ویژگی دیجیتال ارتقا یابد. داده عظیم و تحلیل‌ها نقشی حیاتی را در انتقال دیجیتال ایفا می‌کنند و باعث می‌شوند تا سازمان بتواند در صحنۀ رقابت، فعالیت خود را بهبود بخشد.

 

منبع: ItProportal