نکاتی برای مدیران ارشد بازاریابی

روندهای بازار آیندۀ بازاریابی

 

مدیران ارشد بازاریابی همواره در تلاشند که استراتژی‌های خود را یک مرحله بالاتر ببرند. به این معنا که ماندن در اوج روندهای بازار آیندۀ بازاریابی مدرن و کسب فرصت‌های جدید را شکل می‌دهد که این فرصت‌ها موجب خلق و امتحان چالش‌های جدید و کسب تجربه می‌شود.
در کنفرانس c3 سالانه مدیران که در 7-8 مارچ در نیویورک برگزار می‌شود، مدیران ارشد بازاریابی برای مذاکره درمورد موقعیت کنونی و آتی تولیدات ما گرد هم جمع می‌شوند. مدیریت داده، خصوصی‌سازی، چت‌بات، ارتقای موتور جستجو و بازاریابی با تلفن همراه، تنها بخشی از موضوعاتی است که در دو روز قرار است مورد بحث قرار گیرند.
کنفرانس با سوال "در ادامه شاهد چه خواهیم بود؟ بازایابی 2018 و فراتر از آن" لو کهن، مدیر ارشد بازاریابی، والترز کلاور، کلی واتکینز؛ مدیر بازاریابی جهانی، اسلاک؛ لیزا کالچر، نائب رئیس بازاریابی، نیوزکرد؛ دان فارستر، معاون بازاریابی، یکتس؛ و لوییز گری، مسئول تحلیل، گوگل در این کنفرانس حضور دارند. این گروه نگرانی‌های اصلی و پیش‌بینی‌های بازاریابی را به اشتراک می‌گذارند.
در این‌جا موارد مهم این برنامه را ذکر می کنیم:

disclosed by means of content audits
کیفیت محتوا کلید موفقیت در بازاریابی است

بازاریابی محتوا یک سرمایه‌گذاری است، و نیازمند زمان و منابعی است تا محتوایی موردقبول و رضایت تولید شود. اما برای برندها که به دنبال رشد خود در زمینۀ آنلاین هستند و می‌خواهند در بازار رقابتی و پر هرج‌ومرج باقی بمانند، داشتن محتوای با کیفیت الزامی است. اگر به درستی انجام شود، شاهد بازگشت سرمایه در سطح وسیعی خواهیم بود.
کالسچر می‌گوید:"محتوا در مرکز هر چیز قرار دارد، لازم است که محتوایی عالی داشته باشید." چه پست‌های بلاگ، مرکز منابع و یا ویدیو کوتاه باشد. در واقع محتوا می‌تواند شامل ایمیل تا رسانه‌های اجتماعی باشد.
اگرچه مهم است که استراتژی‌های بازاریابی محتوا را با استفاده از تحلیل و داده بهبود بخشیم، نباید سبب فدا کردن کیفیت محتوا شود. بعضی از بازاریابان آنقدر به تیترها و افزایش کیلیک‌های کارابران فکر می‌کنند که از تجربۀ کابران از دیدن محتوا غافل می‌شوند. برای واتکلینز در بخش اسلاک، رویکرد بر مبنای محتوا نشان می‌دهد که او چگونه تیمش را تشکیل داد. او گفت:"همیشه به دنبال افرادی هستم که در بازگویی وقایع بهترند و روای بهتری هستند. کسانی که بهبود کیفیت محتوا ازهرچیزی برایشان مهم‌تر است."
او در ادامه گفت:"کسی که راوی خوبی باشد، می‌تواند به خوبی داستانی را خلق کند و به نحوی آن را برای دیگران شرح دهد که آن‌ها جذب شوند." این نوع از محتوا برای مردم با ارزش است و موجب می‌شود که برای برند شما ارزش قائل شوند. در نهایت باعث وفاداری و حمایت مردم از برندتان می‌شود.
اگرچه انتخاب و جستجوی یک راوی خوب کاری دشوار است، بنابرگفتۀ والکتینز پیدا کردن آن‌ها مشکل‌تر شده است.


ارتقای موتور جستجو در کنار سفر مشتری

جای تعجب ندارد که ارتقای موتور جستجو به مردم کمک می‌کند که برندتان را بشناسند. هنوز برای ارتقای موتو جستجو و استراتژی بازاریابی محتوا که موثرتر باشد، باید در راستای تجربۀ سفر مشتری در خرید قرار گیرد. برای تحقق این امر، اول از همه بازاریابان باید بدانند مشتری آن‌ها چه کسانی هستند، به دنبال چه چیزی هستند و در این سفر کجا قرار دارند.
گری می‌گوید:"تحلیل‌ها به شما کمک می‌کند متدجه شوید چه مواردی عملی هستند و کدام یک کاربرد ندارند."
واتکینز اظهار دارد:"نمی‌بینم که کسی به اینکه مردم در این سفر خرید به هنگام جستجو در کجا قرار دارند، توجه کند." به جای توجه به رسم ‌و رسوم‌ها، کلیدواژه‌های برند‌ها، بازاریابان باید برای فهمیدن هدف خریداران وقت بگذارند و به کلیدواژه‌های غیربرند که مطابق با سطوح مختلف سفر مشتری است، توجه کنند. بعد از آن، محتوایی با ارزش با اقدامی مناسب صورت دهند تا مشتریان موردنظر را بیابند.

n82653384 71847579
دوره اتوماسیون هوشمند نزدیک است

با حضور سریع انتقال دیجیتال، مشکل است که از تکنولوژی و خدماتی که ارائه می‌دهد، اجتناب کرد.
بنابر گفتۀ فارستر، فعالیت صوتی می‌تواند حرف اول را در جستجوی مشتری برای محتوای آنلاین بزند. به طور قابل ملاحظه‌ای، خریداران از تلفن همراه خود برای یافت محصول مورد نظر استفاده می‌کنند چرا که آسان‌تر و مفیدتر است. دربارۀ جستجوی صوتی فارستر معتقد است که هیچ‌وقت ناموفق عمل نخواهد کرد.
از سوی دیگر، واکتینز در این مورد شک دارد. او می‌گوید:"من پتانسیل آن را می‌بینم ولی به نظر می‌رسد کمی دربارۀ آن اغراق می‌شود و فریبی بیش نیست.
به علاوه، همان‌طور که کوهن معتقد است، بازاریابان باید برای عصر زودهنگام اتوماسیون هوشمند آماده شوند. او گفت:" ما باید الگوی رفتاری مصرف‌کننده را بیابیم، محتوای خود را قابل دسترس کنیم و سعی کنیم این فرآیند را هرچه بیشتر اتوماتیک کنیم."
در نظر داشتن گسترش عصر دیجیتال چه امسال یا سال آینده رخ دهد، به معنای آمادگی برای آینده و یافتن راه‌های جدید و عملی در ارائۀ تجربۀ واقعی و تاثیرگذار برای مشتریان است.