چرا برنامه ریزی استراتژیک برای فروش مهم است؟

 کسب و کار موفق

 

18906 NRYBMS

برای توسعه کسب و کار حرفه ای اگر بدون تعریفی مشخص هزاران مایل هم در فروش پیش بروید مانند الیس در سرزمین عجایب به جایی نمیرسید، هر چند سخت کار کنید.
برای رسیدن به اهداف فروش شما باید بدانید کجا هستید و سپس باید مسیری را انتخاب کنید که شما را به جایی ببرد. این همان چیزیست که برنامه ریزی استراتژیک در آن قرار دارد. همانطور که یک نقشه در جاده شما را به هدفتان میرساند، از طریق یک برنامه استراتژیک سازماندهی شده میتوان به اهداف فروش رسید.
انرژی خود را برای اطمینان از این که همه اعضای سازمان برای دستیابی به اهداف مشابه تلاش میکنند، صرف کنید. یک طرح فروش و بازاریابی استراتژیک به ارائه راهنمایی و تمرکز برای همه کارکنان کمک می کند. این به نتایج خاصی که باید به دست پیدا میکند و یک دوره عملی برای دستیابی به آنها ایجاد می کند. یک برنامه استراتژیک همچنین به بخش های مختلف سازمان شما کمک می کند تا با اهداف مشترک همسو شوید. بدون یک برنامه واضح، انتظارات در یک فضای خالی توسعه نمی یابند، اولویت ها به طور مداوم تغییر می کنند و در همسو شدن با اهداف مشترک هماهنگ شوند.
ممکن است احساس خوبی نسبت به استراتژی برنامه خود داشته باشید -می دانید که سازمان به بسیاری از فعالیت های کلیدی فروش و بازاریابی که شما را به آنجا می برند،نیاز دارد . با این حال، چندین بار استراتژی یک برنامه مجازی باقی می ماند و در سرتاسر مدیریت قرار می گیرد و در سراسر سازمان به خوبی شناخته می شود. هنگامی که تیم مدیریت، توسعه کسب و کار، بازاریابی، عملیات و حتی مشتریان خود میدانند که کجا میخواهند بروند خودشان را در برابر موفقیت قابل پیش بینی تری قرار می دهند.


اداره کردن امور

هنگامی که احساس میکنید که به برنامه ریزی نیاز دارید باید فورا آن را انجام دهید: تسهیل خرید و تعهد تیم رهبری ، توسعه کسب و کار و بازاریابی.
فرآیند برنامه ریزی لازم نیست که پیچیده شود، اما آماده سازی می شود. در زیر سه مرحله توسط مشاورین رشد BluePrint برای کمک به شما در شروع کار توصیه شده است :
درک کن که امروز کجا هستی. مانند تمام سفرها، برنامه ریزی فروش با یک موقعیت شناخته شده شروع می شود که از آن می توانید دوره را برای رسیدن به اهداف خود ترسیم کنید. با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف سازمانتان و تحقیق درمورد رقبا شروع کنید. روند فعلی صنعت را شناسایی کنید و به وضوح مشخص کنید که چه کسانی مشتری شما هستند. مهمتر از همه این است که وقت خود را صرف پرسش از مشتریان کنید تا بفهمید که خدمات شما چقدر برای آنها ارزش دارند و چه کاری میتوانید انجام دهید تا نیازهای انها را رفع کنید.
تعریف واضحی را از هدفتان ارائه دهید. اهدافSMART (مشخص، قابل سنجش، قابل دستیابی، واقع بینانه و محدود بودن زمان) را برای تیم خود تعیین کنید، بنابراین می توانید تشخیص دهید که چقدر در هدفتان پیشرفت کرده اید. اطمینان حاصل کنید که به وضوح میدانید چه کسی و در چه زمانی مسئول چه خدماتی است.
برای هدفتان یک برنامه پیشنویش داشته باشید. این مرحله تاکتیکی برنامه ریزیست و طرح شما را عملی میکند. این شامل نقشه برداری از فعالیت های واقعی کسب و کار و فعالیت های بازاریابیست که شما را تا رسیدن به اهداف همراهی میکند.

 0


هنگامی که توسعه یافت، کلید اجرای موفقیت آمیز استفاده از برنامه ای است که انتظارات تیم فروش و بازاریابی را بر اساس اهداف فروش و چگونگی کسب و کار برآورده میکند.
در فروش، اهداف همانند موتور بهره وری هستند. یکی از قوای قدرتمند در مورد ایجاد اهداف خاص در طرح فروش این است که به کارت امتیازی تبدیل شود - شامل شاخص هایی برای انجام عملیات در برنامه است. این شاخص ها به شما امکان می دهند تا به فعالیت های فروش و بازاریابی خود بپردازید و تنظیمات را به صورت منظم انجام دهید. بررسی های سه ماهه به شما کمک میکنند تا بتوانید نتایج را تجزیه و تحلیل کنید و تنظیمات برنامه را مرتبط و هدفمند قرار دهید.


طرح فروش چگونه به نظر می رسد؟

یک برنامه فروش و بازاریابی خوب 3 تا 5 ساله را به نمایش می گذارد و اهداف و تاکتیک های تجاری را برای کسب و کار، و مراحلی را که برای رسیدن به اهدافتان انجام می دهید، مشخص می کند. مهمتر از همه، یک طرح خوب نشان دهنده استراتژی کلی کسب و کار و خرید از تمام بخش های کسب و کار است. ضروریست که متوجه شوید یک طرح فروش و بازاریابی فقط یک سند، کتاب یا لینک نیست. نکته مهم این است طرح، یک فرآیند را تعریف می کند که چگونه شرکت شما را در رسیدن به اهدافتان کمک میکند.

 

منبع: Linkedin - Lori J. Sullivan