مدیر زنجیره تامین

نکات مهم برای این نقش

Advantages of a Career in Supply Chain Management and Logistics

پانزده سال اخیر زمان تغییر قابل توجهی برای مدیر زنجیره تامین بوده است. صنعت تامین و توزیع به طور فزاینده ای به فناوری برای کنترل و مدیریت مهمترین توابع زنجیره تامین وابسته میباشد . چین، هند و سایر بازارهای در حال ظهور را نه تنها به عنوان رهبران زنجیره تامین برای منبع کار ارزان پیشنهاد میکنند ، بلکه به عنوان یک منبع تقاضا نیز به شمار می آورند، زیرا سطح درآمد نیز در بخش تامین افزایش می یابد.
فناوری همچنین تغییرات روزانه را برای بسیاری از مدیران زنجیره تامین فراهم کرده است. فرایندهای کسب و کار بیشتر از طریق اینترنت و به طور فزاینده ای از طریق دستگاه های تلفن همراه تحویل داده می شوند. ربات ها، داده های بزرگ و اینترنت اشیاء در حال پیشروی هستند و قول داده اند قیمت را در یک پلت فرم ساخته شده توسط ادغام داده ها از طریق منابع در سراسر کسب و کار و زنجیره تامین افزایش دهند.
همه این عوامل باعث تغییر سریع نقش و مسئولیت مدیران زنجیره تامین می شوند. اگر شما یک مدیر زنجیره تامین هستید و می خواهید در آینده موفق شوید، یا اگر فقط در این زمینه کار می کنید، در اینجا پنج مهارت برای موفقیت شما وجود دارد.

نکات مهم برای مدیران زنجیره تامین:

1. بزرگ فکر کنید:

امروزه دو زنجیره عمده برای تغییر در کار تامین وجود دارند، و مدیران زنجیره تامین باید آنها را درک کنند. اول جهانی شدن است. زنجیره تامین امروز جهانیست، بنابراین مدیران زنجیره تامین باید در مورد ان بدانند یا قادر به یادگیری نحوه عملکرد در یک محیط جهانی باشند. مهارت های زبان و فرهنگ، دانش کارهای بین المللی و منابع ارزیابی و درک درست از قوانین تدارکات و واردات / صادرات، در کل محیط زیست زنجیره تامین کلیدی است.
نیروی دوم برای تغییر فناوری است. آیا داده های بزرگ و تکنولوژی دستگاه های تلفن همراه اینترنت اشیاء و روباتیک چهره زنجیره تامین را تغییر می دهند؟
اگر مديريت زنجيره تامین شوید، بايد در چارچوب اين تکنولوژي هاي جديد شرکت کنید.
زنجیره تامین
کار مدیر این است که به طور مداوم راه هایی را پیدا کند که راحت تر بتوانند از تکنولوژی استفاده کنند تا خدمات را بهتر به مشتریان دوره های عرضه و تقاضا ارائه کنند. این بدان معنیست که اگر کسب و کار شما در حال حاضر در یک زنجیره عرضه جهانی است، فردا می توانید از طریق موبایل، ربات فعال و زنجیره تامین جهانی کار کنید.

2. تمرکز بر ارزش تحویل

مدیریت زنجیره تامین فقط در مورد گرفتن محصولاتیست که در آن زمان باید با کمترین هزینه ممکن انجام گیرد. این در مورد ارائه ارزش به مشتری و شرکای در زنجیره عرضه - بیش از انتظارات خود میباشد. این بدان معنیست که هزینه ها را کاهش دهد، بر چرخه موجودی و تقاضای برنامه ریزی کنترل بهتری داشته باشد، به طوری که هزینه های انبار را می توان به حداقل رساند.

3. بدانید که چگونه باید از اهرم داده های مشتری استفاده کنید :

نتایج مدیریتتان بسیار عالیست تا زمانی که آنها را در مسیر درست هدایت کنید. به همین دلیل مهم است که داده ها را در زنجیره عرضه اهرم کنند. مدیران زنجیره تامین باید معیارهای عملکرد کلیدی را در زنجیره عرضه خود ارزیابی و اندازه گیری کنند تا بتوانند به راحتی نیازهای زنجیره را درک کنند. فرآیندهای کسب و کار به طور فزاینده ای در اینترنت ارائه می شوند. همانطور که متریک کسب و کار بیشتر می تواند با ERP، مدیریت انبار، و نرم افزار مدیریت تدارکات و از طریق ارتباطات با اینترنت اشیاء اندازه گیری شود، داده های بیشتر برای کمک به رهبران زنجیره تامین در دسترس هستند و می توانند درک کنند که آیا در آن موفق بوده اند و در یا میتوانند آنها را بهبود ببخشند تجزیه و تحلیل و پیش بینی مدل سازی می تواند به شما در تعیین استراتژی کسب و کار آینده خود کمک کند.

4. تغییر ساز باشید:

محیط زنجیره تامین به علت تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است. انتظار میرود مدیران زنجیره تامین بتوانند درک کنند که چگونه فناوری میتواند فرایندها را بهبود بخشد و مهارتهای لازم را در ابتکارات سازمانی داشته باشند. به این معنا از مدیران زنجیره تامین انتظار می رود که در حیطه مهارتهای نرم افزاری، توانایی مدیریت افراد، پروژه ها و فرایندها و داشتن مهارت های ارتباطی عالی و توانایی تفکر استراتژیک بسیار بالایی داشته باشند.

5. کسب و کارتان را به طور کامل درک کنید:

اخیرا یک مدیر زنجیره تامین می تواند به طور انحصاری بر روی یک تخصص محدود تمرکز کند. برای تحقق بخشیدن به نتایج در محیطی که به سرعت در حال تغییراست، مدیران زنجیره تامین باید در مورد مشکلات و نیروهایی که بر تجارت و صنعت تاثیر می گذارند،فکر کنند. شما باید بدانید که چگونه تغییرات در زنجیره تأمین بر توابع مختلف در سازمان تاثیر می گذارند و راه حل های خلاقانه را برای مشکلات در زنجیره عرضه پیدا کنید.

چگونه یک مدیر زنجیره تامین می تواند از طریق فناوری پیشرفت کند؟

بدیهیست، فناوری یک زمینه حیاتی برای مدیران زنجیره تامین است تا بتوانند ارزش کسب و کار، مشتریان و شرکای زنجیره تامین را تامین کنند. در چه بخش هایی از فنآوری باید مدیران زنجیره تامین تمرکز کنند؟ همانطور که می بینیم، سه راه برای پیشرفت مدیران زنجیره تامین از طریق تکنولوژی وجود دارد.

  • درک ادغام برنامه: به طور کلی ادغام برنامه، کلیدی برای استفاده از داده ها و درک کسب و کار است. اما، یکپارچه سازی برنامه می تواند گران باشد. بنابراین یک مدیر زنجیره تامین به درک اینکه چه اطلاعاتی برای کسب و کارش موفقیت آمیز باشد و چگونه این داده ها را به دست افراد مناسبی بسپارند تا هزینه ی آن در بانک ها خراب نشوند، نیاز دارد.
  • تحقق وعده از طریق تلفن همراه: اگر به تکنولوژی نگاه کنید که در ده سال آینده بیشترین اهمیت را برای زنجیره عرضه دارد، دستگاه های تلفن همراه ممکن است یکی ازآنها باشند. دستگاه های موبایل به شرکت ها کمک می کنند تا دارایی ها و محموله ها را دنبال کنند، معاملات و فرآیندهای را با تجارت B2B انجام دهند و با شرکای داخلی و خارجی بهتر همکاری کنند. دستگاه های موبایل نه تنها تغییر می کنند، بلکه به دستگاه هایی در زنجیره عرضه تبدیل میشوند که بیشتر از تبلت و گوشی های هوشمند ، دستگاه های قابل انتقال، هدست ها، و غیره کاربردی دارند.
  • اینترنت اشیاء و داده های بزرگ: با توجه به اینکه دستگاه ها و محصولات بیشتر و بیشتر به اینترنت متصل می شوند، میزان داده هایی که مدیران زنجیره تامین قادر به دسترسی می شوند، نیز بیشتر رشد میکنند. اینترنت اشیاء به مدیران زنجیره تامین اجازه می دهد تا به افراد، فرایند، داده ها و چیزهایی در سراسر دستگاه های وب و سنسورها متصل شوند. این کار اجازه می دهد داده ها در کل چرخه، محصولات را از طریق قابلیت بهبود براساس داده های کاربر، کاهش تلفات، کاهش هزینه ها و ارائه نظارت و محصولات را در سراسر زنجیره عرضه جمع آوری کنند .
    کار یک مدیر زنجیره تامین می تواند هیجان انگیز باشد، و این چیزیست که هر روز به کمک تکنولوژی منتقل می شود. چه توصیه ای برای مدیر زنجیره تامین دارید؟ چگونه فناوری میتواند به نقش خود در موفقیت کمک کند؟ ما دوست داریم که نظرات شما را هم بشنویم.

 

منبع: Handshake