اهمیت استراتژیک راهبردی در همکاری با سازمان

 

 بهترین محصول، خدمات، اهداف و تیم های مدیریتی بدون استفاده از استراتژی شرکتی هیچ نیستند. بدون یک استراتژی هماهنگ غیر ممکن است که یک شرکت بتواند برنامه یا روش بلندمدتی را برای دستیابی به اهداف در هر نوع برنامه ریزی استراتژیکی دنبال کند.


استراتژی در مقابل تاکتیک

اصطلاحات استراتژی و تاکتیک اغلب اشتباه گرفته شده و حتی بعنوان مترادف استفاده می شوند. هرچند استراتژی و تاکتیک ها هر دو در دستیابی به اهدافتان کمک میکنند ولی خیلی از هم متفاوت هستند و درک این تفاوت ها در قلب استراتژی شرکت موفق است.
اگر شما یک نام تجاری شکلات دارید، پس مطمئنا هدفتان فقط بر روی این مسئله متمرکز است که شرکتتان را به برزگ ترین و سوآورترین شرکت شکلات در جهان برسانید. استراتژی شما ممکن است مخاطبانتان را متقاعد کند که شکلات شما بهترین شکلات با کیفیت بالا میباشد. تاکتیک های شما می تواند شامل ارائه نمونه های رایگان در فروشگاه های بالاشهر، قرار دادن شکلات زیر بالش تخت هتل های لوکس یا استخدام یک شخص مشهور برای تایید آن باشد.


تمرکز:

یک استراتژی رسمی شرکتی یک ابزار استراتژیک راهبردی است زیرا اجازه می دهد که یک شرکت بتواند منابع چندگانه را بر روی یک هدف متمرکز کند. بدون استراتژی واضح ، شرکت ها اهداف اصلی خود را از دست می دهند و فاقد تلاش و تمرکز یک استراتژی شرکتی طراحی شده میشوند.


پیشرفت قابل اندازه گیری

یک استراتژی شرکتی مدیریت را با یک معیار برای سنجش موفقیت یا شکست آماده می کند. همانطور که پیتر دراکر، گورو معروف در حوزه مدیریت، گفته است: "آنچه که اندازه گیری می شود، بهبود می یابد." با این حال، اگر بر روی آنچه که استراتژیتان است،شفاف سازی نکنید، اندازه گیری موفقیت شرکتتان دشوار میشود.

 

موفقیت بلند مدت:

استراتژی شرکتی شناخته شده، به شرکت اجازه می دهد تا برنامه ها و روش هایی را ایجاد کند که به موجب آن می تواند به رشد و شکوفایی اقتصاد یا تغییرات بازار ادامه دهد.