دوره DBA – دانشکده مدیریت تهران

معرفی دوره DBA

بسیاری از مدیران ارشد و اجرایی سازمان‌ها و فارغ‌التحصیلان دوره MBA، به فکر کسب سطحی فراتر از دانش و مهارت مدیریتی هستند تا در نحوه مدیریت خود، تمایزی موثر و کارآمد ایجاد کنند و به درجه‌ بالاتری از هوشمندی در دانش مدیریت کسب‌و‌کارشان دست یابند .

دوره DBA، با رویکرد پژوهشی خود، این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا با به کارگیری دانش روز مدیریت، به پیش‌بینی و بررسی مسائل مختلف سازمان‌تان بپردازید و به اثربخش‌ترین راه‌حل‌ها دست پیدا کنید. در طی این دوره، بینش و توانایی ترکیب و تعدیل تئوری‌های روز مدیریتی متناسب با شرایط بازار کار داخلی ایجاد می‌شود تا مدیران از آن‌ها در راستای رسیدن به اهداف استراتژیک سازمان‌شان بهره ببرند

ضرورت و مزایای دوره DBA

دوره DBA – دانشکده مدیریت تهران سرعت توسعه و نوآوری در عرصه‌های مختلف به گونه‌ای است که طول عمر علوم به طرز چشمگیری کاهش یافته است. از طرفی ساختار سازمان‌ها روز به روز پیچیده‌تر شده و اتخاذ تصمیمات آینده‌نگرانه دشوار‌تر از هر زمان دیگری است.

محتوای آموزشی دوره DBA، مسائل و چالش‌های روز مدیریت بنگاه‌ها را از زاویه علم روز مدیریت تحلیل و بررسی کرده و راهکارهای کاربردی و عملی را پیش روی مدیران سازمان‌ها قرار می‌دهد.

بنابراین برای داشتن مدیریتی موفق و اثربخش که منافع حال و آینده کسب‌وکار را جوانب مختلف مالی، منابع انسانی، رفتار سازمانی، بازاریابی و ... مورد توجه قرار می‌دهد، شرکت در دوره DBA یکی از بهینه‌ترین گزینه‌های پیش روی شماست.

مزایای دوره DBA دانشکده مدیریت

شرکت‌کنندگان دوره DBA اغلب مدیران ارشد و رهبران سازمان‌ها هستند که تجربیات مختلفی دارند. از این رو، این دوره امکان ایجاد شبکه ارتباطی غنی از تجارب کارآمد را بین صاحب‌نظران و مدیران این حوزه برای شما فراهم می آورد و به شما توانایی مواجهه با چالش‌های سازمانی را از منظر علمی و کاربردی می‌دهد.

دانشگاه تهران و دانشکده مدیریت به عنوان قلب مدیریت ایران، به منظور ارتقاء سطح توسعه و بهره‌وری در عرصه مدیریت اجرایی کسب‌وکارها، با بهره‌گیری از به‌روزترین الگوهای آموزشی، کاربردی‌ترین مباحث علمی و کادر اساتید تراز اول و مجرب در حوزه مدیریت، اقدام به برگزاری دوره DBA در مرکز آموزش‌های کاربردی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران کرده است تا در این راستا، گامی بلند برداشته باشد.

مخاطبان دوره DBA

شرکت در دوره DBA دانشکده مدیریت دانشگاه تهران به افرادی توصیه می‌شود که در پی تدوین شیوه‌های نوین مدیریتی هستند و یا در پی اتخاذ راهکارهای علمی و کاربردی در جهت حل مسائل سازمان خود هستند.

به طور کلی مخاطبان این دوره عبارتند از:

  • مدیران عالی، میانی و عملیاتی سازمان‌ها
  • مدیران اجرایی با حداقل ۵ سال سابقه کار
  • فارغ‌التحصیلان رشته MBA
  • فارغ‌التحصیلان دوره‌های MBA
  • دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف
  • کارآفرینان کسب‌وکارهای نوین و نوپا
  • مشاوران حیطه مدیریت و کسب‌وکار
  • علاقمندان به کار اجرایی، آموزش، تحقیق و پژوهش در حوزه مدیریت
دوره DBA – دانشکده مدیریت تهران

شما پس از اتمام دوره DBA، علاوه‌بر دريافت فرصت‌های شغلی منحصر به ‌فرد، مي‌توانيد خالق تغییرات کارآمد و نوین در عرصه مدیریت سازمان‌تان باشید.

محتوای دوره DBA

در مرکز آموزش‌های کاربردی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران؛ برنامه محتوایی دوره DBA در طول یک سال و در قالب ۳ پودمان طراحی شده است.

دروس پودمان اول

رفتار سازمانی و دانش و مهارت‌های نوین رهبری
تغییر و تحول سازمانی نیازمند مهارت‌های رهبری است تا در مسیری درست و اصولی، با کمترین خطا و انحراف انجام پذیرد. تاثیر درگیری‌های سیاسی بر اقتصاد، برداشته شدن حد و مرزها در کسب‌‌و‌کارها و تجارت و همچنین آگاهی مشتریان بر دنیای مدیریت موجب شده تا مراکز معتبر علمی جهان به منظور ارتقا سطح کیفی دانش کاربردی مدیران، رفتار سازمانی و مهارت‌های نوین رهبری حرفه‌ای مبتنی بر علم پیشرفته را در برنامه‌های تدریسی دوره‌های DBA خود تعریف کنند.
مدیریت سرمایه‌گذاری و بورس و اوراق بهادار
بازار سرمایه یکی از عناصر اصلی کسب‌وکار است که بازارهای طلا، ارز، مسکن و سرمایه‌گذاری در بورس را در بر می‌گیرد. دوره DBA، مدیریت سرمایه‌گذاری را به افراد می‌آموزد و آن‌ها را برای ورود به بازار بورس آماده می‌کندسرفصل‌های شاخص درس مدیریت سرمایه‌گذاری در دوره DBA:
  • سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار
  • ارزیابی سهام شرکت‌ها، تجزیه ‌و تحلیل صورت‌های مالی
  • بررسی متغیرهای موثر بر اقتصاد کلان
  • و ...
اهداف کلی این درس:
  • آشنایی کامل با انواع بازارهای مالی و نحوه سرمایه‌گذاری در آن‌ها: فرا بورس، بورس کالا، طلا و ارز
  • یادگیری انواع نرم‌افزارهای مرتبط
  • مدیریت ریسک در سرمایه‌گذاری‌ها
  • آماده‌سازی دانش‌پذیران برای حضور در CFA,FRMو سایر آزمون‌های معتبر
  • آشنایی کامل با متدهای هوشمند در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (مانند معاملات خودکار خرید و فروش، دارایی‌ها و معاملات الگوریتمی و…)
مدیریت منابع انسانی پیشرفته
به عقیده برخی اندیشمندان، علم مدیریت منابع انسانی ضروری‌ترین بخش در مدیریت سیستم سازمانی و کسب‌وکار است و شما در این دوره موارد زیر را خواهید آموخت:
  • ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با نیروی انسانی تحت مدیریت
  • توانایی پرورش نیروی انسانی فعال در زمینه‌های مختلف
  • شیوه‌های طراحی و برنامه‌ریزی پیشرفته منابع انسانی
  • نحوه مواجه با چالش‌های کوچک و بزرگ و چگونگی تحلیل اطلاعات و آمارهای مرتبط با نیروی کار
  • شیوه‌های توانمندسازی منابع نیروی انسانی
مدیریت استراتژیک پیشرفته
در این درس به راهبردهای مدیریت کسب‌وکار و بررسی مسائل مهم سازمانی پرداخته می‌شود. آموزش شیوه‌های تجزیه ‌و تحلیل فعالیت‌های سازمان و تعیین نقاط قوت و ضعف آن‌ها از اهداف آموزشی این درس در نظر گرفته شده است و نهایتاً دانشپذیران پس از گذراندن درس، می‌توانند فرصت‌ها و تهدیدهای پیش‌روی سازمان خود را تشخیص داده و سازمان را به سمت اهداف بزرگ و کوچک هدایت کنند.شما در این دوره موارد زیر را خواهید آموخت:
  • شیوه‌ی تعیین سیاست‌ها و اهداف سازمانی، چشم‌اندازهای آتی شرکت و نحوه تدوین مسیر مشخص رسیدن به این مقاصد
  • همسویی فعالیت‌های شرکت و تعیین مزیت رقابتی سازمان‌های هم‌رده
  • ایجاد و تشخیص خط‌‌مشی‌های تازه‌ برای آینده تجارت و کسب‌وکار
  • هدف نهایی ارائه این درس، پرورش مدیرانی تحلیلگر است که قادر به هدایت سازمان خود به بهترین شکل ممکن هستند.
بازاریابی پیشرفته
دانشپذیران در خلال این درس، روش‌های روز دنیا را در مورد بازاریابی، کانال‌های قوی توزیع، مزیت رقابتی، جایگاه‌یابی، توسعه بازار، مدیریت ارتباط با مشتریان و ... را در سطحی پیشرفته می‌آموزند. از آنجایی ‌که کسب‌وکارها عمدتاً بر پایه ۲ رکن رقیب و مشتری بنیان نهاده می‌شوند، توانایی شناخت جامعه هدف و مشتری بالقوه از جمله اهداف تدوین درس است.از آنجایی که هر چه کیفیت و عمق تحقیقات بازار بیشتر باشد راهکارهای مناسب‌تری دریافت می‌شود، لذا تلاش شده تا در این درس، مدیران راهکارهای عملی برای پیشرفت تجارت‌شان را بیاموزند و به این قابلیت دست یابند که بتوانند آینده بازار را تا حد قابل قبولی پیش‌بینی کنند.در گام بعدی، آشنایی دقیق با استراتژی‌های تولید، توزیع و فروش در اولویت اهداف این درس قرار دارد.
مدل‌های کسب‌وکار
آشنایی کافی با مدل‌های کسب‌وکار، یکی از راهکارهای کاربردی است که به مدیران قابلیت امکان‌سنجی ایده‌ها را می‌دهد و این فرصت را در اختیار صاحبان و مدیران کسب‌وکارها قرار می‌دهد که پیش‌ از اعمال تغییرات اساسی، چشم‌انداز وضعیت آینده سازمان را در اثر اعمال تغییرات مشاهده نمایند.
  • افراد پس از فراگیری این درس قادر خواهند بود سبک اختصاصی از کسب‌وکار را طراحی کنند، جنبه‌های مختلف مزیت رقابتی مدنظرشان را به چالش بکشند و مدل‌های کسب و کار را با مفهوم “Value Porposition” یا همان “ارزش پیشنهادی” ارزیابی کنند.
  • تدوین مدل کسب‌ و کار خاص برای تغییر استراتژیک و رسیدن به شیوه‌ای نوین در سازمان از جمله قابلیت‌های مهمی خواهد بود که افراد پس از اتمام این درس بدست می‌آورند.
روش تحقیق برای مدیران
در درس روش تحقیق برای مدیران دوره DBA، بر راهکارهای مدیریت عالی کسب ‌و کار تمرکز شده و سعی می‌شود آموزش‌ها با فعالیت‌های پژوهش محور و با رویکرد عمل‌گرایانه ارائه شود.
  • هدف این درس تقویت مهارت‌های پژوهشی، همگام با بکارگیری اصول و دانش مدیریت برای رفع مشکلات سازمانی است.
  • مخاطبان اصلی این مباحث مدیران ارشد و مشاوران مدیریتی هستند که نیاز به دانش گسترده‌تری در حیطه اهداف استراتژیک، بازاریابی و منابع انسانی دارند.
  • این دوره درسی ضمن تمرکز بر تحقیقات و مطالعات نظری بر شیوه‌های عملیاتی این پژوهش‌ها تاکید دارد. همین امر سبب می‌گردد تا مدیران به چشم‌انداز وسیع‌تری نسبت به تکنیک‌های مدیریتی و شیوه اجرایی کردن آن در محیط‌های تجاری سازمان‌ها دست پیدا کنند.
  • با آموزش‌های حرفه‌ای این درس دانشپذیران قادر خواهند بود مسائل هرچند پیچیده دنیای تجارت را به‌ راحتی تحلیل کرده و راهکار ارائه دهند. در نتیجه تغییرات لازم برای مواجه شدن با مشکل را اعمال می‌کنند.

دروس پودمان دوم

مبانی و تحلیل صورت‌های مالی
مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها با اطلاعات مختلفی روبرو هستند که بخش عمده‌ای از آن در صورت‌های مالی شرکت دریافت می‌شود. همچنین ارزیابی صورت‌های مالی، یکی از راهکارهای تحلیلگران برای بررسی شرکت‌هاست. شما در این دوره موارد زیر را خواهید آموخت:
  • تجزیه ‌و تحلیل صورت‌های مالی شرکت و بررسی عملکرد و بازدهی سرمایه‌گذاری
  • درک ماهیت صورت‌های مالی، اقلام اساسی صورت‌های مالی و مقایسه صورت‌های مالی با یکدیگر
  • تحلیل صورت‌های مالی و تشخیص کیفیت و اعتبار آن
  • تحلیل جنبه‌های مختلف صورت‌های مالی (تحلیل عمودی، افقی و نسبت‌های مالی)
  • مدیریت نقدینگی و بودجه‌بندی
  • تحلیل عملیاتی
  • راهکارهای تامین مالی
  • برنامه‌ریزی بودجه سرمایه‌گذاری درمورد مدیران (NPV ,MIRR ,IRR)
  • آشنایی با ابزارهای نوین مالی و فین‌تک
  • آگاهی از شیوه‌های کنترل بودجه و امور مالی، مقابله با پول‌شویی و تسلط بر قوانین
تصمیم‌گیری برای مدیران
تصمیمات مدیران بر مجموعه گسترده‌ای از کارکنان شرکت تأثیر می‌گذارد. با این اوصاف تک‌تک این تصمیمات باید در بهترین موقعیت و به بهترین صورت ممکن گرفته شود، تا تأثیرات مثبتی بر عملکرد سازمانی و زندگی کارکنان سازمان به‌ همراه داشته باشد.
  • هدف اصلی درس تصمیم‌گیری برای مدیران ارتقاء توانایی‌ها و مهارت‌های مدیران شرکت‌ها و مؤسسات است. افراد در طی این دوره یاد می‌گیرند که چگونه بهینه‌ترین و کارآمدترین تصمیم را بگیرند و علاوه ‌بر این، راهکارهایی برای ممانعت از ایجاد شرایط بحرانی فرا می‌گیرند.
  • پس ‌از گذراندن این درس تمام اطلاعاتی که لازم است تا مدیران برای تصمیم‌گیری در شرایط سخت و بحرانی داشته باشند به آن‌ها منتقل می‌شود و می‌توانند بعد از تصمیم‌گیری، میزان موفقیت و کارآمدی آن‌ را مورد ارزیابی قرار دهند.
استراتژی‌های بازاریابی
درس استراتژی بازاریابی DBA، بر هماهنگی تخصیص منابع و بازاریابی موازی در یک بازار خاص تمرکز دارد و شما در این دوره موارد زیر را خواهید آموخت:
  • تعیین بازار هدف برای محصول یا خدمات خاص
  • تدوین برنامه مناسب برای پاسخ به نیاز مشتریان بالقوه از طریق ۴ عنصر اصلی بازاریابی که شامل محصول، قیمت، توزیع و تبلیغ
  • حفظ سهم بازار از طریق تمایز بر اساس اصل اول بازاریابی یعنی میزان رقابت
  • آشنایی با اصل دوم بازاریابی یعنی محور تمرکز
  • یادگیری تکنیک‌های توسعه بازارهای هدف
  • تدوین استراتژی‌های تولید، توزیع و فروش، تحقیق در وضعیت بازار، شناخت رقبا و مشتریان
تحلیل اقتصاد بین‌الملل
مهم‌ترین آثار گسترش روابط بین‌المللی، ایجاد فرصت مناسب برای توسعه صادرات به کشورهای دیگر است؛ اما هلدینگ‌ها و شرکت‌های گسترش ‌یافته برای برقراری ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی به دانش تخصصی این موضوع نیاز دارند.

اقتصاد بین‌الملل، تخصصی کاملاً دانش‌محور است؛ بنابراین برای تحلیل اقتصاد بین‌المللی باید به دانش اقتصاد و تجربه مجهز باشید و تنها با پیگیری چند معامله صادرات نمی‌توان نقش مدیر تحلیل‌گر را ایفا کرد.

این دوره برای افراد در جایگاه‌های مختلف کارشناس صادراتی، کارشناس بازرگانی، مدیر بازرگانی بین‌المللی و … طراحی و برنامه‌ریزی شده است. دوره تحلیل اقتصاد بین‌المللی به مدیران کمک می‌کند تا بازارهای بین‌المللی و حقوق صادرات و واردات را فرا گیرند و موارد زیر در آن بررسی می‌شوند:
  • بررسی امور تجارت بین‌الملل با مثال‌های عینی
  • نیاز روز بازار جهانی در امور صادرات و واردات
  • مراحل اصلی تجارت بین‌الملل
  • تحلیل روندهای تغییر اقتصاد بین‌المللی و شرایط اقتصادی آتی
  • استراتژی‌های صادراتی و معامله‌گری + تفکرات تحلیل‌گرانه یک تاجر
مدیریت تامین سرمایه
امروزه دیگر تنها راه تامین سرمایه، وام گرفتن از بانک‌ها نیست؛ بنابراین با وجود ظهور روش‌های متنوع تامین سرمایه شرکت‌ها دیگر اجباری برای مراجعه به بانک یا مشارکت در بورس اوراق بهادار نخواهند داشت. به عنوان نمونه صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه (Venture Capital) یکی از مدل‌های نوظهور برای کسب سرمایه بیشتر در شرکت‌های استارتاپی و نوپا به شمار می‌رود.

اما یک مدیر ارشد چگونه می‌تواند بهترین و موثرترین روش تامین سرمایه را شناسایی کند؟

در این درس الگوهای مختلفی برای تامین مالی مطرح می‌شود که شامل موارد زیر است:
  • روش‌های تامین مالی در سرمایه‌گذاری بین‌المللی
  • انواع ابزارهای مالی و نقش هر یک در تامین منابع
  • نحوه ورود و سرمایه‌گذاری در بورس و مزایا و معایب کارکرد آن برای تامین مالی
  • شیوه‌های افزایش سرمایه از طریق اوراق مشارکت، اوراق بهادار و گواهی سپرده
  • روش‌های تامین سرمایه از طریق مشارکت با شرکت‌های سهامی عام
  • روش‌های تامین سرمایه به شیوه اسلامی به عنوان راهکاری برای توسعه منابع مالی سازمان

دروس پودمان سوم

مدیریت ریسک شرکت‌ها
مهم نیست که سرمایه‌تان در شرکت، سازمان یا بازارهای مالی چقدر است؛ شما باید برای حفظ سرمایه‌هایتان مدیریت ریسک را به عنوان دانش علمی بدانید و در موقع مناسب از آن استفاده کنید.

هدف از برگزاری این دوره ارتقاء توانمندی‌‌های مدیران کسب‌ و کارها برای شناسایی ریسک‌های داخلی و خارجی و تصمیم‌گیری در شرایط بحرانی است. مدیران در چنین شرایطی باید با تحلیل سریع فرصت‌ها بهترین تصمیم را بگیرند.

دانش‌پذیران DBA در طی این دوره درسی با اصول زیر آشنا می‌شوند:
  • برنامه‌ریزی مناسب و طراحی برنامه جایگزین
  • اصل انعطاف‌پذیری (به این معنا که باید پیوسته از شرایط بازار و فرصت های معاملاتی آگاهی داشته باشند و با دسترسی به اطلاعات موثق تصمیمات منطقی بگیرند)
  • تعیین آستانه تحمل
  • آشنایی با سیستم مدیریت ریسک
  • آشنایی با مفهوم ریسک سازمانی و نحوه مقابله با آن
  • آشنایی با مفاهیم عمومی مدیریتی در مقابله با چالش‌های محیط کار
  • بهره‌گیری از تکنیک‌های نوین و به‌روز برای آنالیز، ارزیابی و شناسایی ریسک‌ها
مدیریت زنجیره تامین و توزیع کالا و خدمات
یکی از مهم‌ترین مراحل در سیستم سازمانی، طراحی زنجیره تامین و در وهله بعد بهره‌وری از راهکارهایی برای مؤثر واقع شدن آن است. دانش‌پذیران در این دوره درسی همه مهارت‌ها و اطلاعات مورد نیاز مدیران زنجیره تامین و توزیع کالا و خدمات را می‌آموزند. بنابراین قادر خواهند بود جریان تولید محصولات، اطلاعات، هزینه‌ها و غیره را به‌ خوبی کنترل و مدیریت کنند.

مباحث زیر در این درس مد نظر خواهند بود:
  • مدیریت و برنامه‌ریزی منابع هماهنگ با تقاضای مشتریان
  • انتخاب تأمین‌کننده مناسب
  • مراحل ساخت و تولید محصولات مطابق با تقاضای مشتری
  • مراحل توزیع محصول
  • مراحل ارزیابی و کنترل
  • مراحل خدمات پس از فروش و رسیدگی به شکایات
تحلیل رفتار مصرف‌کننده
مدیران به کمک پیش‌بینی و تحلیل رفتار مصرف‌کننده می‌توانند قوانین و معیارهایی در رابطه با تجارت و کسب‌وکار وضع کنند و در نهایت در فرآیند خرید به افراد برای تصمیم‌گیری بهتر کمک کنند. رفتار مصرف‌کننده دربرگیرنده تمام افکار احساسات و تعاملات آن‌ها با محیط است. به ‌همین دلیل لازم است بازاریاب‌ها هر چه بیشتر مصرف‌کننده را بشناسند و بدانند چه چیزهایی او را برای خرید ترغیب می‌کند و اینکه چه عواملی بر گرایش به خرید و مصرف تاثیرگذار است.

دانش‌پذیران در این درس با موارد زیر آشنا می‌شوند:
  • آشنایی با دیدگاه و رفتار مصرف‌کننده و اهمیت درک آن در بازاریابی
  • انگیزه و هدف از خرید در ذهن مصرف‌کننده
  • متغیرهای فرهنگی مصرف
  • روان‌شناسی تصمیم‌گیری و انتخاب در مصرف‌‌کنندگان
  • بهره‌گیری از تجربیات دیگران برای برقراری ارتباط سازنده
  • آشنایی با چالش‌های مشابه در تعامل با مصرف‌کننده و بحث پیرامون آن
  • شبکه‌سازی با سایر شرکت‌کنندگان و صاحبان کسب‌وکار
  • پرورش و تقویت مهارت‌های ارتباطی و به‌ کار‌گیری دانش راهبردی برای تحلیل رفتار و تعامل با مشتریان
آینده‌پژوهی
دوره آینده‌پژوهی استراتژیک در DBA با هدف توانمندسازی مدیران در پیش‌بینی آینده و ارتقای عملکردهای سازمانی ارائه می‌شود. این دوره، درسی کارگاهی، میان رشته‌ای و تلفیق کاربردی از فعالیت‌های نظری و عملی است.

آینده‌پژوهی در واقع مجموعه‌ای از الگوها، تجزیه و تحلیل فاکتورهای ثبات و تغییر است که تجسم آینده و برنامه‌ریزی برای آن را محقق می‌کند.

پس‌ از گذراندن این دوره مدیران قادر خواهند بود به کمک تکنیک‌های آینده‌پژوهی هشدارهای اولیه بحران‌های کاری را شناسایی کرده و آن‌ها را مهار کنند. همچنین می‌توانند پیامدهای آینده تصمیمات کنونی را پیش‌بینی کرده و مسائل و مشکلات ناشی از آن را شناسایی کنند. درضمن راه‌حل‌های تازه‌ای برای عبور از آن طراحی نمایند.

این دوره اهداف زیر را پیگیری می‌کند:
  • گسترش مهارت‌ها و توانمندی‌های کارشناسان سازمانی و مدیران برای تحلیل بهتر آینده
  • به ‌کارگیری رویکردهای جدید و ابزارها برای شناخت و کشف آینده
  • آموزش چگونگی پی‌ریزی ساختارهای آینده‌نگر در واحدهای سازمانی و کسب‌و‌کار
  • کسب مهارت‌های لازم برای تحلیل آینده کسب‌و‌کار
  • کسب مهارت‌های لازم برای تشخیص ضعف‌ها در راستای بهبود تصمیم‌گیری
  • آموزش مدیریت شرایط غافل‌گیرکننده
  • پرورش نیروهای نوآور، مشارکت‌گرا، آینده‌نگر و خلاق
  • انتقال و تبادل تجربه‌ها و اندوخته‌های کاری مدیران موفق در رابطه با آینده‌پژوهی
  • یادگیری چگونگی راه‌اندازی سامانه‌های پویش و پایش محیطی
  • انتخاب سناریوی فکری برای تصمیم‌گیری درست در سازمان‌ها
خلاقیت، نوآوری،کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکار
خلاقیت و نوآوری ۲ اصل اساسی در شکل‌گیری و پیشبرد اهداف کسب‌ و کارهاست. در دوره DBA دروسی در این زمینه ارائه می‌شود که شامل تعیین استراتژی بازاریابی، تفکر استراتژیک و رهبری و مدیریت ریسک است. گذراندن این درس برای افرادی که قصد راه‌اندازی کسب‌وکاری موفق را دارند انتخاب عالی خواهد بود.
  • دانش‌پذیران در این درس از دوره DBA برنامه‌ای استاندارد برای کارآفرینی و شکل‌دهی کسب‌و‌کار بر مبنای مدیریت پیشرفته به دست می‌آورند. صاحبان کسب‌و‌کار به کمک این دانش می‌توانند با همان اصل اول نوآوری در مسیر پر فراز و نشیب توسعه کسب‌و‌کار به پیشرفت و سوددهی برسند.
  • در این درس علاوه‌ بر کسب دانش و مهارت لازم، ویژگی‌های اصلی کارآفرینی موفق نیز مطرح می‌گردد.
  • دروس دوره DBA اهمیت ایده‌پردازی در کارآفرینی و تفاوت میان ایده خوب و ایده بد را نشان می‌دهند؛ پس ‌از گذراندن این دوره دانش‌پذیران می‌توانند ایده‌های جدید را شناسایی و انتخاب کنند، روش‌های جذب سرمایه و امکان‌سنجی سرمایه‌گذاری را فرا بگیرند، با نحوه شناسایی بازار هدف و بازاریابی آشنا شوند و شیوه ابداع، نوآوری و خلاقیت در تولید محصولات، بازاریابی و طراحی محصول را فرا گیرند.

زمان و نحوه برگزاری کلاس‌ها

دوره DBA – دانشکده مدیریت تهران

شرایط و نحوه ثبت‌نام دوره DBA دانشکده مدیریت

دوره DBA – دانشکده مدیریت تهران

داشتن مدرک کارشناسی ارشد و یا گواهینامه‌ای مبنی بر گذراندن دوره MBA

دوره DBA – دانشکده مدیریت تهران

داشتن حداقل ۵ سال سابقه مدیریتی

دوره DBA – دانشکده مدیریت تهران

پذیرش دانشپذیران منوط به بررسی رزومه و قبولی در مصاحبه است

دوره DBA – دانشکده مدیریت تهران

پس از پر کردن فرم رزرو وقت مصاحبه، حداکثر ظرف مدت ۴ روز کاری، با متقاضیان تماس گرفته خواهد شد.

گواهینامه دوره DBA

در پایان دوره به دانش‌پذیران، گواهینامه‌ای مبنی بر گذراندن این دوره‌ از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران اعطا خواهد شد.

از ویژگی‌های این گواهینامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • قابل ترجمه رسمی به همراه مهر تایید وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری
  • دارای کد رهگیری و قابلیت استعلام گواهینامه از دانشگاه تهران
  • دارای هولوگرام امنیتی رسمی
دوره DBA – دانشکده مدیریت تهران

رزرو وقت مشاوره