مهارت‌های لازم برای مدیران زنجیره تامین

در دو دهه اخیر فرصت تغییر قابل توجهی برای مدیران زنجیره تامین بوده است. صنعت تامین و توزیع به طور فزاینده ای به فناوری‌های نوین برای کنترل و مدیریت زنجیره تامین مجهز شده است. چین، هند و سایر بازارهای نوظهور را نه تنها به عنوان رهبران زنجیره تامین بواسطه‌ی منبع کار ارزان می‌توان نام برد؛ بلکه به عنوان یک منبع تقاضا نیز به شمار می‌آیند، زیرا سطح درآمد نیز در بخش تامین افزایش می یابد.
فناوری همچنین تغییرات روزانه را برای بسیاری از مدیران زنجیره تامین فراهم کرده است. فرایندهای کسب و کار بیشتر از طریق اینترنت و به طور فزاینده ای از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام داده می شوند. ربات ها، کلان داده ها و اینترنت اشیاء در حال پیشروی هستند و متعهد گشته‌اند که قیمت را در یک پلتفرم ساخته شده توسط ادغام داده ها از طریق منابع در سراسر کسب و کار و زنجیره تامین افزایش دهند.
همه این عوامل باعث تغییر سریع نقش و مسئولیت مدیران زنجیره تامین می شوند. اگر شما یک مدیر زنجیره تامین هستید و می خواهید در آینده موفق شوید، در اینجا پنج مهارت برای موفقیت شما وجود دارد:

 

۱.  بزرگ فکر کنید:

امروزه دو زنجیره عمده برای تغییر در کار تامین وجود دارند، و مدیران زنجیره تامین باید آنها را درک کنند. اول جهانی شدن است. زنجیره تامین امروز جهانیست، بنابراین مدیران زنجیره تامین باید در مورد آن بدانند و قادر به یادگیری نحوه عملکرد در یک محیط جهانی باشند. مهارت های زبان و فرهنگ، دانش کارهای بین المللی و منابع ارزیابی و درک درست از قوانین تدارکات و واردات / صادرات، در کل فضای زنجیره تامین کلیدی است.
نیروی دوم مربوط به تغییر فناوری است. آیا داده های بزرگ، تکنولوژی دستگاه های تلفن همراه، اینترنت اشیاء و روباتیک چهره زنجیره تامین را تغییر می دهند؟
اگر مدير زنجيره تامین باشید، بايد در چارچوب اين تکنولوژي هاي جديد حرکت کنید.
کار مدیر زنجیره تامین در واقع پیدا کردن راه‌هاییست که بتواند به طور مداوم و راحت‌تر از تکنولوژی استفاده کنند تا خدمات را بهتر به مشتریان ارائه کند. این بدان معنیست که اگر کسب و کار شما در حال حاضر در یک زنجیره عرضه جهانی است، فردا می توانید از طریق موبایل، ربات‌های فعال و زنجیره تامین جهانی کار کنید.

۲. تمرکز بر ارزش تحویل

موضوع فعالیت مدیریت زنجیره تامین در مورد ارائه محصولاتیست که باید در زمان مناسب و با کمترین هزینه ممکن صورت گیرد. این در مورد ارائه ارزش به مشتری و شرکای در زنجیره عرضه؛ بیشتر نمود پیدا می‌کند. این بدان معنیست که هزینه ها را کاهش دهد، بر چرخه موجودی و تقاضا کنترل بهتری داشته باشد، به طوری که هزینه های انبار را به حداقل برساند.

۳. بدانید که چگونه باید از اهرم داده‌های مشتری استفاده کنید .

نتایج مدیریتتان بسیار عالیست تا زمانی که آنها را در مسیر درست هدایت کنید. به همین دلیل مهم است که به داده های حاصل از رفتار مشتری در زنجیره عرضه اهمیت داده شود. مدیران زنجیره تامین باید معیارهای عملکرد کلیدی را در زنجیره عرضه خود ارزیابی و اندازه گیری کنند تا بتوانند به راحتی نیازهای زنجیره را درک کنند. فرآیندهای کسب و کار به طور فزاینده ای در اینترنت ارائه می شوند. داده های بیشتر برای کمک به رهبران زنجیره تامین در دسترس هستند و می توانند درک کنند که آیا در آن موفق بوده اند و یا می بایست آنها را بهبود ببخشند. تجزیه و تحلیل و مدل سازی می تواند به شما در تعیین استراتژی کسب و کار آینده خود کمک کند.

۴. تغییر ساز باشید.

محیط زنجیره تامین به علت تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است. انتظار میرود مدیران زنجیره تامین بتوانند درک کنند که چگونه فناوری می تواند فرایندها را بهبود بخشد و مهارتهای لازم را در ابتکارات سازمانی داشته باشند. به این معنا که از مدیران زنجیره تامین انتظار می رود که در حیطه مهارتهای نرم افزاری، توانایی مدیریت افراد، پروژه ها و فرایندها و داشتن مهارت های ارتباطی عالی و توانایی تفکر استراتژیک توانایی بسیار بالایی داشته باشند.

۵. کسب و کارتان را به طور کامل درک کنید.

یک مدیر زنجیره تامین می تواند به طور انحصاری بر روی یک تخصص محدود تمرکز کند اما؛ برای تحقق بخشیدن به نتایج در محیطی که به سرعت در حال تغییراست، مدیران زنجیره تامین باید در مورد مشکلات و نیروهایی که بر تجارت و صنعت تاثیر می گذارند، تامل کنند. شما باید بدانید که چگونه تغییرات در زنجیره تأمین بر توابع مختلف در سازمان تاثیر می گذارند و راه حل های خلاقانه را برای رهایی از مشکلات در زنجیره عرضه پیدا کنید.

 

چگونه یک مدیر زنجیره تامین می تواند از طریق فناوری پیشرفت کند؟

 

بدیهیست، فناوری یک زمینه حیاتی برای مدیران زنجیره تامین است تا بتوانند ارزش کسب و کار، مشتریان و شرکای زنجیره تامین را تضمین کنند. در چه بخش هایی از فناوری باید مدیران زنجیره تامین تمرکز کنند؟ همانطور که می بینیم، سه راه برای پیشرفت مدیران زنجیره تامین از طریق تکنولوژی وجود دارد:

  • درک ادغام برنامه: به طور کلی ادغام برنامه، کلیدی برای استفاده از داده ها و درک کسب و کار است. اما، یکپارچه سازی برنامه می تواند گران باشد. بنابراین یک مدیر زنجیره تامین به درک اینکه چه اطلاعاتی برای کسب و کارش مفید است و چگونه این داده ها را به دست افراد مناسبی بسپارد؛ نیاز دارد.
  • تحقق وعده از طریق تلفن همراه: اگر به تکنولوژی‌هایی که در ده سال آینده بیشترین اهمیت را برای زنجیره عرضه خواهند داشت،بنگرید؛ بی شک دستگاه های تلفن همراه ممکن است یکی از آنها باشند. دستگاه های موبایل به شرکت ها کمک می کنند تا دارایی ها و محموله ها را دنبال کنند، معاملات و فرآیندهای را با تجارت B2B انجام دهند و با شرکای داخلی و خارجی بهتر همکاری کنند. دستگاه های موبایل نه تنها تغییر می کنند، بلکه به دستگاه هایی در زنجیره عرضه تبدیل میشوند که بیشتر از تبلت و گوشی های هوشمند فعلی کاربرد دارند.
  • اینترنت اشیاء و داده های بزرگ: با توجه به اینکه دستگاه ها و محصولات بیشتر و بیشتر به اینترنت متصل می شوند، میزان داده هایی که مدیران زنجیره تامین قادر به دسترسی به آنها هستند نیز بیشتر رشد می‌کنند. اینترنت اشیاء به مدیران زنجیره تامین اجازه می دهد تا به افراد، فرایندها و داده ها در سراسر محیط وب متصل شوند. این کار اجازه می دهد داده های مهم در کل چرخه محصول را از طریق قابلیت بهبود براساس داده های کاربر، کاهش تلفات، کاهش هزینه ها و ارائه نظارت؛ جمع آوری کنند .
    کار یک مدیر زنجیره تامین می تواند هیجان انگیز باشد، و این چیزیست که به کمک تکنولوژی میسر می شود. چه توصیه ای برای مدیر زنجیره تامین دارید؟ چگونه فناوری میتواند به نقش خود در موفقیت کمک کند؟
نفر post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موارد زیر را حتما بخوانید: