پنج اصل بدیهی در مدیریت برند

اصول ساده و موثر

برندها باید خودشان را در بازار متمایز کنند تا محصولات ماندگاری تولید کنند. برند های معروف الزاما پولی بابت بالا بردن برند مصرف نمی‌کنند، آن ‌ها از مدیریت استراتژیک برند استفاده می‌کنند تا اعتبار برند خود را به شیوه ‌ای پایدار افزایش دهند. ارزش برند یک فاکتور تعیین ‌کننده برای تصمیم خرید در بازار دیجیتال فعلی است. طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات در دسترس همگان قرار دارند، و به همین دلیل است که مدیریت برند یک میدان بزرگ رشد شده است.

مدیریت برند چیست ؟

مدیریت برند توسعه درک(شهرت) برند در بازار است. ایجاد یک رابطه مثبت با بازار هدف برای مدیریت برند حیاتی است. همچنین همه جوانب ارتباط برند با مشتری و رابطه با فرآیند خرید را در بر می‌گیرد. این شامل عناصر ملموس یک برند و نیز تجربه تجاری است.

مدیریت برند یک جنبه مهم بازاریابی است که از تکنیک های پیشرفته برای افزایش ارزش یک محصول استفاده می کند. بسته به استراتژی بازاریابی اجرایی، مدیریت برند می تواند قیمت محصولات را افزایش دهد و مشتریان متعهدی را با استفاده از تاییدیه های برند با تصاویر یا پیام های کلیدی ایجاد کند.

بنابراین چگونه شروع به ساخت و بهبود برند خود می‌کنید ؟ در اینجا پنج اصل ساده و موثر مدیریت برنده وجود دارد.

۱. پیشنهاد فروش منحصر به فردتان:

پیشنهاد فروش منحصربفرد شما ( USP ) همان چیزی است که شما را از رقبای خود جدا می‌کند. برای اینکه پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را بیابید، باید بفهمید که محصول و شرکت شما در کجای بازار قرار دارد، چه چیزی باعث تفاوت محصول با رقیب خود می‌شود؟ آیا این کار بادوام یا مقرون ‌به ‌صرفه است؟ شرکت شما چگونه متفاوت می شود؟ آیا این تفاوت بیشتر در نوآوری است یا ثبات؟ هر چه که باشد، تعریف کنید. و آن را یادداشت کنید. به عنوان مثال: ” شرکت من خلاق ترین است و محصول ما شیک ترین است “.

هنگامی که USP خود را تعریف کردید، آن را تبدیل به یک پیغام کلیدی بسیار جذاب کنید. از این به عنوان ستون فقرات فعالیت‌ های بازاریابی خود استفاده کنید، شما شگفت ‌زده خواهید شد از اینکه چگونه این روش جواب می دهد.

۲. استفاده از بازاریابی برای افزایش آگاهی از برند

پیام های کلیدی خود را برایUSP و تبلیغ نام تجاری خود استفاده کنید. هر فعالیت بازاریابی؛ به طور ضمنی یا صریح، باید آگاهی از برند را ترویج دهد. این امر برای هر منبعی صادق است و برای مدیریت برند ضروری است. اطمینان حاصل کنید که برند به طور موثر و کارآمد با اندازه‌گیری این که این فعالیت‌ های بازاریابی چگونه انجام می‌شوند، به بازار عرضه می‌شود.

برند خود را با انتخاب وسیله و ابزار مناسب به طور موثر در بازار خود بازاریابی کنید. اگر برند شما نوآورانه و تازه است، ممکن است بخواهید برند خود را از طریق بازاریابی محتوا تبلیغ کنید. رهبر یک اندیشه نوآوری تکنولوژیکی باشید و از برند خود به عنوان ” خط تلفن ” در پیام اصلی خود استفاده کنید. زیرکانه باشد. برای مثال، یک پیغام کوتاه در رابطه با موقعیت برند یک استراتژی عالی است.

۳. برند خود را توسعه دهید

زمانی که می‌خواهید برند خود را توسعه دهید، باید این کار را به طور مشارکتی انجام دهید. از بخش‌ های دیگر و سهامداران خارجی کمک بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند تا دیدگاه ‌های دیگری در مورد آن برند داشته باشید، که ممکن است نادیده گرفته شده باشد. به عنوان مثال، تیم محصول می‌داند که چگونه مشتریان از محصول شما استفاده می‌کنند و اگر شما این اطلاعات را وارد برند کنید می‌توانید تداوم را در طول فرآیند خرید تسهیل کنید.

همه کارمندان سفیران نام تجاری هستند. از طریق کل سازمان برند خود را به طور موثر به چندین حوزه از شرکت ارسال کنید. این پذیرش درونی برای حفظ ثبات برند ضروری است. اطمینان حاصل کنید که هر بخش به طور موثر نمایندگی برند در ارتباطات با مشتریان، شرکا و تامین کنندگان است. به دست آوردن برند از شرکت توسط مدیریت دارایی برند ، تقویت می‌شود. اگر شرکای تجاری داخلی یک مکان مرکزی برای دستیابی و اشتراک دارایی ‌های برند داشته باشند، آن‌ها زمان بیشتری برای توزیع و حفظ دارایی‌ های این برند در تیم خود دارند.

۴. اجازه بدهید شخصی نفوذی برند شما را مورد توجه قرار دهد

یک راه عالی برای بازاریابی برند شما این است که فرد دیگری این کار را انجام دهد. و بهتر است این کار را شخص دیگری انجام دهد تا بازار هدف به آن اعتماد داشته باشد . این نظریه ساده است، کسی که علاقه زیادی ندارد قابل‌اعتمادتر و معتبرتر است.

ایجاد و حفظ رابطه با یک عامل تأثیرگذار چالش برانگیز است، اما با رابطه درست می توانید یک همکاری دو طرفه سودمند را حفظ کنید. جذابیت اینجاست؛ درست مثل هر رابطه دیگر، شما باید ارتباط برقرار کنید. این کار بیشتر در رسانه های اجتماعی انجام می شود اما سایر مکان های مهم مانند رویدادهای زنده یا وبینارها وجود دارد. وقتی با افرد خارجی همکاری می‌کنید، مطمئن شوید که به بی‌طرفی آن ‌ها احترام می‌گذارید.

۵. حفظ سازگاری برند:

مردم می‌آیند و می‌روند، فرایندها و محصولات تغییر می‌کنند، اما برند شما ثابت است. با این که تکامل مداوم برند مهم است، برند اصلی هرگز تغییر نمی‌کند. مدیریت تصاویری که برند را نشان می دهد اغلب مشکل است. تصاویر، ویدئوها، طرح رنگ و لوگوها به راحتی ایجاد می‌شوند اما همیشه به طور مداوم استفاده نمی‌شوند.

مرکز مدیریت برند شما باید همیشه سیستم مدیریت دارایی دیجیتالی شما (DAM) باشد. یک DAM به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی دارایی ‌های دیجیتال مانند تصاویر، ویدیو، ارائه‌ها، لاگ ها، فایل‌ های طراحی، اسناد و دیگر دارایی‌های برند را برای توانایی جستجوی بهتر ذخیره کنید.

نفر post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موارد زیر را حتما بخوانید: