چگونه برند شرکت خود را مدیریت کنیم؟

ما در اینجا قصد داریم چگونگی ایجاد یک روش مدیریت برند و علامت تجاری که بتواند باعث ایجاد اطمینان در شرکت شما شود را فرا می گیریم. برند تجاری شرکت شما در واقع برند برتر شرکت شما می باشد، آن چیزی است که شرکت شما را متمایز می کند. وقتی شما یک روش مدیریت علایم تجاری ابداع می کنید و در مورد آن به توافق می رسید، میزان تعهد و رضایت مصرف کنندگان, فروشندگان و هر کس دیگری که شرکت شما با آن تجارت می کند؛ بالا می رود و آن ها می توانند به شما اعتماد کنند.

مدیریت برند تجاری آنقدر مهم است که شرکت های مشهور و همچنین یک گروه مشاوره در ونکوور گزارش می دهد که 72درصد مصرف کنندگان می گویند که شهرت و معروفیت در تصمیم گیری آن ها هنگام خرید تآثیر گذار است؛ 80 درصد از کارفرمایان ترجیح می دهند با یک شرکت خیلی معروف کار کنند ولی حقوق کمی دریافت کنند، در حالی که 89 درصد می گویند که شهرت یک نبرد اضافی بین محصولات برابر است. شما باید تلاش کنید که تصمیمات کلیدی افراد را تحت تاثیر قرار دهید و یا اقدام به جذب و حفظ استعداد های برتر کنید، شما انواع روش های زیر را در مدیریت برند تجاری شرکت خود در نظر خواهید گرفت.

 

پیدا کردن مناسب ترین روش بازاریابی

روش های مختلف بازاریابی وجود دارند که باعث انتشار برند تجاری شما می شوند, شامل:

  • روابط عمومی و تبلیغات
  • لوگو‌های تجاری
  • دفترچه راهنماهای تلفن همراه
  • آنلاین(وبسایت؛بلاگ، رسانه های اجتماعی نظیر توییتر و لینکدین، تبلیغات)
  • رسانه های پخش(تلوزیون،رادیو)
  • رسانه های چاپی(روزنامه،مجله،انتشارات ویزه)
  • نمایشگرهای چاپی و بازاریابی مستقیم(بروشورها،آگهی ها،تابلوها)
  • کمک‌های حرفه ای(مشاوران،طراحان و واسطه ها)

خیلی خوب است که شما یک وسیله ارتباطی را انتخاب کنید که به راحتی قابل استفاده است و بتوانید آن را به مخاطب مورد نظر خود منتقل کنید، کیریستین دیکسون بر اساس یک روش شخصی مدیریت علایم تجاری می گوید: اگر شما از واسطه هایی که برای بازاریابی استفاده می کنید لذت نمی برید، هرگز از آن ها به اندازه کافی برای حفظ برند تجاری خود استفاده نخواهید کرد.

دیکسون می گوید که یکی دیگر از جنبه هایی که تاجران اغلب آن را مد نظر قرار می دهند، فکر کردن در مورد این است که چه طور فعالیت های ارتباطاتی که شما مداوم از ان استفاده می کنید را افزایش دهند. برای مثال اگر شما قصد دارید در یک کنفرانس سخنرانی کنید، چه طوری می توانید از شبکه های اجتماعی برای مطلع کردن عموم مردم از این اتفاق استفاده کنید, رجوع کنید به آن محتوایی که مخاطب شما دوست دارد آن را بشنود و از آن محتوا در یک زمینه با دوام استفاده کنید.

 

استفاده از رسانه های جدید

اد روچ؛ مؤسس برند اکسپرت، یک گروه مشورتی برای مدیریت برچسب تجاری؛ تا جایی پیش می رود که می گوید حتی اگر شما 100 درصد از رسانه های اجتماعی راضی نیستید، شما باید تلاش کنید تا آن را فرا بگیرید. استراتژی‌های نماد‌های تجاری گسترش یافته‌اند که شامل تلفن های هوشمند و برنامه های تلفن همراه، وب سایت‌های موبایل و تبلیغات تلفن همراه و همچنین شبکه های اجتماعی مثل توییتر، فیس بوک و اینستاگرام می باشد. رسانه های اجتماعی یک چشم انداز وسیع جهت سهیم شدن با مدیریت نماد‌های تجاری و گفت و گوهای تجاری را دارا می باشند؛ رسانه‌های اجتماعی همه در مورد گفت و گوها و ایجاد ارتباطات اجتماعی می باشند. آن ها به طور کامل به یکدیگر مرتبط می باشند، روچ نویسنده کتاب <فروشنده بی میل> می گوید: قوانین مروط به پیام های برند های تجاری از طریق رسانه های جدید که علیه کانال های سنتی می باشند تغییر نکرده اند، روچ می گوید این بازی است که باید بهتر و جالب تر باشد.
داشتن یک صفحه فیس بوک یا یک حساب توییتر کفایت نمی کند، شما باید در گفت و گو ها با ایجاد پست های منظم و پاسخگویی به پیام های مستقیم از مشتری های خود شرکت کنید.

ران اسمیت، مؤسس کروکی، یک شرکت بازاریابی و ارتباطات در کارولینا اضافه می کند که شما فراتر از آنچه که مردم در مورد شما و برند تجاری شما می گویند قرار خواهید گرفت.

رسانه های اجتماعی دیداری برای تمامی شرکت ها یک الزام است. رسانه های اجتماعی چهارچوب های زمانی را برای مسؤلیت های شرکت جهت گلایه ها و شکایت ها کوتاه تر کرده است. اسمیت می گوید: شرکت ها نیاز دارند تا هر گونه موضوع مهمی را در میان بگذارند و به جای آنکه یک مشکل را در ساعت ها و روزها حل کنند؛ آن را در چند دقیقه حل نمایند.

دیکسون بیان می کند که اساسی ترین موضوع، داشتن یک وب سایت است که به عنوان یک برنامه ترکیبی از محتوای مشاوره ای و یک برنامه سهامی همراه با نرم افزار سنجش رشد و توسعه تجارت؛ خدمات دهی می کند.

روچ می گوید روش های بهینه سازی موتور های جستجو گر یک کار مداوم است. مهم است تا اطلاعات را روان نگه دارید و کلمات کلیدی را برای جستجو مهیا کنید تا جستجوگران بتوانند به آن برند تجاری دست یابند.

 

همیشه مشخصه های برتر را حفظ کنید؟

اسمیت می گوید: نماد تجاری شما در زمان های خوب و بد باید آشکار باشد. یک ذهنیتی با عنوان <چاله روباه> وجود دارد که می گوید اگه شما منتظر رکود اقتصادی باشید, از سایر رقیبان خود عقب می مانید. روبرو شدن با شرایط اقتصادی نامطلوب می تواند فرصتی باشد برای اینکه شما به طور کامل خلاقیت خود را به کار بگیرید و راه کارهای فرعی را برای افزایش سود خود کشف کنید، اسمیت می گوید اگر شما روش بازی کردن را دوست ندارید؛ قانون بازی را تغییر دهید.

اسمیت چندین راهکار جهت فراتر از ذهن نگه داشتن برند تجاری در مکان بازاریابی در طول شرایط اقتصادی پیشنهاد می دهد:

  • شبکه همراه با دفاتر تجاری محلی شرکت های حرفه ای. شما هرگز متوجه آشنا یا همکار خود که از کنار شما عبور می کند نخواهید شد.
  • مبادله و داد و ستد کردن با شرکت هایی که در نمایشگاه های تجاری حضور دارند و مذاکره در مورد تجاری سازی خدمات خود برای فضای تبلیغاتی.
  • کارکنان و هیات مدیره‌ی خود را تشویق کنید تا در کمک های خیریه فعال باشند، شما خود متوجه پیشرفتی که به وجود می‌آید نمی شوید.
  • سمینارهای اینترنتی با کمترین درآمدزایی و یا حتی رایگان برگزار کنید. شناخت خود را به اشتراک بگذارید و شرکت خود را یه عنوان یک مدیر ارتقاء دهید.

 

سازگار نمودن برندهای تجاری

روچ می گوید چه در وبسایت خود, چه در رتبه شما در بهینه سازی موتور جستجو و چه فیس بوک و صفحات توییتر، شما باید ثبات ظاهری و شهرت در مدیریت برند های تجاری را حفظ کنید. به رقبای خود نگاه کنید، آیا تصورات و استراتژی موقعیت‌های آن ها متفاوت از شماست؟ آیا شما همه در رنگ های مشابه و شعارهای مشابه و پیشنهادات مشابه ترکیب شده اید؟ روج می گوید اگر چنین است شما احتمالا می‌بایست روش خود را دوباره ارزیابی کنید.

طبق سخنان سام والتز مؤسس و رئیس سام والتز و مشاور ارتباطات کسب و کار های شراکتی ویلمینگتون؛ اکثر مخاطبان به طرز عجیب و غریبی آن قدر مهارت دارند که با طراحی های درخشانی که طراحان تمایل دارند بکشند گیج نشوند.

به منظور پایداری و دوام، دیکسون اضافه می کند که شما به یک درکی از رقیبان و همتایان خود نیاز دارید، اگر شما به داشتن برخی صفات شناخته شده هستید به این خاطر است که پیام شما خیلی شفاف و ثابت قدم است؛ از این پس افرادی که از پیشنهاد شما سود برده اند به پیش شما می آیند. او به انجام دادن تحلیل های متفاوت و یکسانی در ابتدای رقابت؛ در مرحله کشف برچسب های تجاری شخصی و تحقیق کردن هر دو سال یکبار و هر سه ماه یکبار از رقبای خود تاکید می کند.

در نهایت شما باید برند تجاری خود را توسعه دهید و در همه جای بازار به نمایش بگذارید. پیام شما باید ساده باشد و حتی المقدور در هر مکان بازار در دسترس باشد تا مردم به برند تجاری شما اطمینان کنند و ادراک آن ها با ادراک شما از شرکت خود سازگار باشد.

 

 

منبع: inc

نفر post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موارد زیر را حتما بخوانید: