استانداردهای برند و برندسازی:
معمولا هنگامی که صحبت از برند میشود مردم آن را با مسائلی مربوط به بازاریابی که در زمینه تبلیغ و بازاریابی کالا و خدمات استفاده میشود؛ نظیر لوگو، شعار و یا سایر موارد این چنینی اشتباه میگیرند. این درحالی است که برند مفهومی تجاری و ناملموس است که نشانگر تصویر ذهنی از محصول و یا سازمان در ذهن مخاطب است به همین خاطر برندها از مهمترین ارزشها و داراییهای یک سازمان به حساب میآِیند.
در این قسمت از برنامه راهکار بار دیگر در خدمت جناب آقای دکتر بهروز ناصرالمعمار بودیم و این بار موضوع استاندارهای برند و برندسازی را همراه ایشان بررسی نمودیم، همچنین سوالات زیر از جمله سوالاتی است که در این گفتگو پاسخ داده شد.
- علل عدم وجود برندهای ایرانی در عرصههای بینالمللی چیست؟
- تعریف برند چیست؟
- مراحل ساخت برند چیست؟
- آیا بیزینسهای کوچک و استارتاپها نیازی به ساخت برند دارند؟ درجه اهمیت این موضوع برای این سازمانها در چه حدی تعریف میشود؟
- علل اصلی موفقیت برندهای بینالمللی دنیا چیست؟
- دلایل خروج برخی از برندهای قوی بینالمللی از چرخه بازار چه بوده؟
- بازه زمانی پروسه ساخت برند چقدر به طول میانجامد؟
- پارامترهای موثر در ایجاد برند کداماند؟
- میزان و نحوه تاثیر تبلیغات در ساخت برند چیست؟
نفر post