مدیریت زنجیره تأمین (Supply Chain Management – SCM) به فرآیند برنامهریزی، اجرا و کنترل تمامی فعالیتهای مرتبط با جریان و تغییرات مواد اولیه، اطلاعات، و منابع مالی از نقطه تأمین تا مشتری نهایی اشاره دارد.
با افزایش سهم زنان در نیروی کار فعال جامعه، حضور آنان در سطوح مدیریتی نیز افزایش یافته است.
امروزه تمام سازمانهای پیشرو برای جذب و حفظ مشتریان، سیستمهایی را طراحی و اجرا میکنند که به سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM شهرت یافتهاند.
بسیاری از سازمانها، شرکتها و ادارات جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود از روش استخدام استفاده کرده و برخی از روش جذب استعداد بهره میگیرند.
پرسونا، واژهای است که تاریخچه آن به نمایش باستانی یونان و سپس نظریات روانشناسی یونگ بر میگردد. در بازاریابی، persona از آن جهت اهمیت دارد که از طریق آن بهتر میتوانید مخاطب یا مشتری خود را درک کرده و نیازها و خواستههایش را بشناسید. در
هر کسب و کاری برای بقا، تداوم و توسعه نیازمند شناسایی نیازهای بازار است.
در چشم انداز تحول کسب و کار، همیشه یک طرح بازاریابی به خوبی تعریف شده به عنوان قطب نما عمل میکند و کسب و کار شما را به سمت موفقیت هدایت میکند
ارزش آفرینی برای کسب و کار در تمام انواع مشاغل ضرورتی انکار ناپذیر است زیرا کمک میکند در شرایط جدید اقتصادی، استراتژیهای مناسبی جهت حفظ مزیت رقابتی و توسعه پایدار اتخاذ نمایند.
طبق تعریف مرکز آمار ایران SME (Small & Medium Enterprises) یا شرکتهای کوچک و متوسط به تمام انواع شرکتهای صنعتی، بازرگانی، تولیدی، کشاورزی و خدماتی گفته میشود که کمتر از 99 پرسنل داشته باشند.
پرستیژ سازمانی عبارتی است که جایگاه بالای یک سازمان را در مقایسه با سایر همتایان و رقبایش نشان میدهد.
یکی از مباحث مهم که در دوره ام بی ای و دوره ام بی ای آنلاین آموزش داده میشود، تفکر استراتژیک در کسب و کار است. این نوع تفکر ابزار مهمی برای مدیریت در سازمانهای کوچک و بزرگ است و ضمن حل مشکلات پیچیده و
برندسازی در کسب و کار اهمیت زیادی دارد و اگر به گونهای درست انجام گیرد باعث رشد کسب و کار و ماندگاری آن میگردد.
مدیریت زنجیره تأمین (Supply Chain Management – SCM) به فرآیند برنامهریزی، اجرا و کنترل تمامی فعالیتهای مرتبط با جریان و تغییرات مواد اولیه، اطلاعات، و منابع مالی از نقطه تأمین تا مشتری نهایی اشاره دارد.
با افزایش سهم زنان در نیروی کار فعال جامعه، حضور آنان در سطوح مدیریتی نیز افزایش یافته است.
امروزه تمام سازمانهای پیشرو برای جذب و حفظ مشتریان، سیستمهایی را طراحی و اجرا میکنند که به سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM شهرت یافتهاند.
بسیاری از سازمانها، شرکتها و ادارات جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود از روش استخدام استفاده کرده و برخی از روش جذب استعداد بهره میگیرند.
پرسونا، واژهای است که تاریخچه آن به نمایش باستانی یونان
هر کسب و کاری برای بقا، تداوم و توسعه نیازمند شناسایی نیازهای بازار است.
در چشم انداز تحول کسب و کار، همیشه یک طرح بازاریابی به خوبی تعریف شده به عنوان قطب نما عمل میکند و کسب و کار شما را به سمت موفقیت هدایت میکند
ارزش آفرینی برای کسب و کار در تمام انواع مشاغل ضرورتی انکار ناپذیر است زیرا کمک میکند در شرایط جدید اقتصادی، استراتژیهای مناسبی جهت حفظ مزیت رقابتی و توسعه پایدار اتخاذ نمایند.
طبق تعریف مرکز آمار ایران SME (Small & Medium Enterprises) یا شرکتهای کوچک و متوسط به تمام انواع شرکتهای صنعتی، بازرگانی، تولیدی، کشاورزی و خدماتی گفته میشود که کمتر از 99 پرسنل داشته باشند.
پرستیژ سازمانی عبارتی است که جایگاه بالای یک سازمان را در مقایسه با سایر همتایان و رقبایش نشان میدهد.
برندسازی در کسب و کار اهمیت زیادی دارد و اگر به گونهای درست انجام گیرد باعث رشد کسب و کار و ماندگاری آن میگردد.
یکی از مباحث مهمی که در دوره ام بی ای تدریس میشود، رفتار سازمانی و مدیریت رفتار سازمانی است. در این شاخه علمی مطالعه رفتار افراد (رفتارهای مثبت یا رفتارهای ناهنجار کارکنان) مورد مطالعه قرار گرفته و تاثیر آن بر عملکرد کل سازمان بررسی میشود.
مدل ذهنی کسب و کار مانند یک نقشه راهنما به صاحبان کسب و کار کمک میکند در مسیر اهداف پیش بروند.
اصول و فنون مذاکره مجموعهای از مهارتهای اساسی است که برای حفظ و ارتقا کسب و کار و حتی ارتباط موثر با دیگران ضرورت دارد.
دوره مدیریت کسب و کار به آموزش و تربیت نیروی کار متناسب با تغییرات بازار کار میپردازد.
دوره کمپین نویسی تبلیغات دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران، یک برنامه آموزشی است که به شما مهارتها و دانش لازم برای طراحی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی موثر را میآموزد.
در این مقاله به بررسی موضوع تفکر سیستمی و ابعاد مختلف آن پرداختیم، اینکه تفکر سیستمی چیست؟ لزوم استفاده از آن در چه مواقعی است؟ چگونه باید از تفکر سیستمی استفاده کرد
شاید تورم یکی از آشناترین کلمات در حوزه اقتصاد باشد.
داده ها مهمترین بخش استراتژی عملیاتی کلی یک کسب و
مقدمه بسیاری از افرادی که قصد راهاندازی کسب وکار خود
مقدمه شاید برای شما هم پیش آمده باشد که اصطلاح
فرآیند استخدام مناسب، نقطه عطفی در شناسایی استعدادها و شکلدهی
تفکر استراتژیک داشتن به چه معناست؟ در میان انبوه اندیشههایی
به عنوان یک مدیر، چگونه بین میل خود به دلسوز
ممکن است شما به جهت نداشتن فرصت کافی، آلودگی هوا
جایگاه هوش مصنوعی در مدیریت منابع انسانی کجاست؟ چقدر میتوان
اولین سوالی که در ورود به حوزه حسابداری مطرح می
در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع دلایل شکست
متغیرهای اقتصادی در واقع شاخصهایی هستند که هر کشور میتواند
آنچه در این مقاله میخوانید: حفظ استعدادهای برتر به مهار
© کليه حقوق محتوای اين سایت متعلق به دانشکده مدیریت دانشگاه تهران می باشد.