آخرین مقالات
مدیریت زنجیره تأمین و بهینه‌سازی فرآیندها
مدیریت زنجیره تأمین و بهینه‌سازی فرآیندها

مدیریت زنجیره تأمین و بهینه‌سازی فرآیندها

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 12 آبان 1403 مدیریت استراتژیک 0

مدیریت زنجیره تأمین (Supply Chain Management – SCM) به فرآیند برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل تمامی فعالیت‌های مرتبط با جریان و تغییرات مواد اولیه، اطلاعات، و منابع مالی از نقطه تأمین تا مشتری نهایی اشاره دارد.

ادامه مطلب
آیا تفاوت‌های جنسیتی بر شیوه عملکرد مدیریتی تاثیر دارد؟
آیا تفاوت‌های جنسیتی بر شیوه عملکرد مدیریتی تاثیر دارد؟

آیا تفاوت‌های جنسیتی بر شیوه عملکرد مدیریتی تاثیر دارد؟

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 8 آبان 1403 توسعه فردی 0

با افزایش سهم زنان در نیروی کار فعال جامعه، حضور آنان در سطوح مدیریتی نیز افزایش یافته است.

ادامه مطلب
 مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
 مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

 مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 29 مهر 1403 توسعه فردی مدیریت برند 0

امروزه تمام سازمان‌های پیشرو برای جذب و حفظ مشتریان، سیستم‌هایی را طراحی و اجرا می‌کنند که به سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM شهرت یافته‌اند.

ادامه مطلب
تفاوت استخدام و جذب استعداد
تفاوت استخدام و جذب استعداد

تفاوت استخدام و جذب استعداد

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 24 مهر 1403 منابع انسانی 0

بسیاری از سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود از روش استخدام استفاده کرده و برخی از روش جذب استعداد بهره می‌گیرند.

ادامه مطلب
مفهوم پرسونا (persona) در تجارت الکترونیک چیست؟
مفهوم پرسونا (persona) در تجارت الکترونیک چیست؟

مفهوم پرسونا (persona) در تجارت الکترونیک چیست؟

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 4 مهر 1403 توسعه فردی 0

پرسونا، واژه‌ای است که تاریخچه آن به نمایش باستانی یونان و سپس نظریات روانشناسی یونگ بر می­گردد. در بازاریابی، persona از آن جهت اهمیت دارد که از طریق آن بهتر می­توانید مخاطب یا مشتری خود را درک کرده و نیازها و خواسته­‌هایش را بشناسید. در

ادامه مطلب
شناسایی نیازهای بازار، چرا و چگونه؟
شناسایی نیازهای بازار، چرا و چگونه؟

شناسایی نیازهای بازار، چرا و چگونه؟

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 28 شهریور 1403 توسعه فردی رهبری 0

هر کسب و کاری برای بقا، تداوم و توسعه نیازمند شناسایی نیازهای بازار است.

ادامه مطلب
 طرح بازاریابی Marketing Plan و اهمیت آن
 طرح بازاریابی Marketing Plan و اهمیت آن

 طرح بازاریابی Marketing Plan و اهمیت آن

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 18 شهریور 1403 توسعه فردی 0

در چشم انداز تحول کسب و کار، همیشه یک طرح بازاریابی به خوبی تعریف شده به عنوان قطب نما عمل می‌کند و کسب و کار شما را به سمت موفقیت هدایت می‌کند

ادامه مطلب
ارزش آفرینی برای کسب و کار و مشتریان
ارزش آفرینی برای کسب و کار و مشتریان

ارزش آفرینی برای کسب و کار و مشتریان

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 10 شهریور 1403 دسته‌بندی نشده رهبری مدیریت برند 0

ارزش آفرینی برای کسب و کار در تمام انواع مشاغل ضرورتی انکار ناپذیر است زیرا کمک می­کند در شرایط جدید اقتصادی، استراتژی­‌های مناسبی جهت حفظ مزیت رقابتی و توسعه پایدار اتخاذ نمایند.

ادامه مطلب
نقش اکوسیستم کارآفرینی در رشد SME ها
نقش اکوسیستم کارآفرینی در رشد SME ها

نقش اکوسیستم کارآفرینی در رشد SME ها

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 30 مرداد 1403 توسعه فردی مدل کسب و کار 0

طبق تعریف مرکز آمار ایران SME (Small & Medium Enterprises) یا شرکت‌های کوچک و متوسط  به تمام انواع شرکت­های صنعتی، بازرگانی، تولیدی، کشاورزی و خدماتی گفته می­شود که کمتر از 99 پرسنل داشته باشند.

ادامه مطلب
پرستیژ سازمانی چیست؟
پرستیژ سازمانی چیست؟

پرستیژ سازمانی چیست؟

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 23 مرداد 1403 توسعه فردی منابع انسانی 0

پرستیژ سازمانی عبارتی است که جایگاه بالای یک سازمان را در مقایسه با سایر همتایان و رقبایش نشان می­دهد.

ادامه مطلب
تفکر استراتژیک در کسب و کار
تفکر استراتژیک در کسب و کار

تفکر استراتژیک در کسب و کار

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 15 مرداد 1403 توسعه فردی مدیریت استراتژیک 0

یکی از مباحث مهم که در دوره ام بی ای و دوره ام بی ای آنلاین آموزش داده می­‌شود، تفکر استراتژیک در کسب و کار است. این نوع تفکر ابزار مهمی برای مدیریت در سازمان­‌های کوچک و بزرگ است و ضمن حل مشکلات پیچیده و

ادامه مطلب
نحوه برندسازی در کسب و کار
نحوه برندسازی در کسب و کار

نحوه برندسازی در کسب و کار

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 8 مرداد 1403 مدیریت برند 0

برندسازی در کسب و کار اهمیت زیادی دارد و اگر به گونه­ای درست انجام گیرد باعث رشد کسب و کار و ماندگاری آن می­گردد.

ادامه مطلب
آخرین مقالات و ویدیوها