رمز بقاء کسبوکارها در هزاره سوم
عامل حیاتی در بقاء یک کسبوکار و کسب سود، داشتن « تفکر استراتژیک » در سازمان است. تفکر استراتژیک شامل مجموعهای از پیشبینیهای دقیق و آگاهانه از تهدیدها و فرصتهای پیش روی سازمان است که با داشتن رویکرد تحلیلی و تفکر استراتژیک نسبت به آنها میتوان به مجموعهای واضح از اهداف و ایدههای نوین در جهت بقا و سودآوری برای سازمان در محیط متلاطم از تغییرات دست یافت.
در این قسمت از مجموعه برنامههای راهکار در خدمت جناب آقای دکتر داریوش روزبهانه هستیم که به سوالات زیر درباره مقوله رمز بقا کسبوکارها پاسخ دهیم.
- استراتژی در کسبوکارها چگونه تعریف میشود؟
- رمز بقاء کسبوکارها در هزاره سوم چیست؟
- رابطه بین برنامهریزی استراتژیک و بقاء یک سازمان چیست؟ چه نوع تعاملی بین این دو برقرار است؟
- ویژگیهای تفکر استراتژیک چیست؟
- تعریف Positioning ( جایگاه یابی ) در برنامهریزی استراتژیک چیست؟
- جایگاه « مشتری » در تنظیم برنامه استراتژیک کجاست؟
- اهم علت نابودی استارتاپها چیست؟
- برای پیشبرد یک کسبوکار به چه دانش و مهارتهایی نیاز است؟
- چگونه نبایدهای مسیر استراتژیک را شناسایی و از آنها اجتناب کنیم؟
نفر post