چالشهای فروش در ایران:
بر هیچکس پوشیده نیست که علت اصلی بقا و ماندگاری یک مجموعه و یا سازمان کسب سود در آن سازمان است.
سود یک سازمان از طریق فروش محصولات و یا ارائه خدمات به مشتریان حاصل میشود؛ همین موضوع باعث میشود تا بخش فروش یک سازمان به عنوان رکنی حیاتی و جداییناپذیر برای سازمان به حساب آید.
هر بازار تجاری، چالشهای مخصوص به خود را در حوزه فروش دارد. بخش فروش یک سازمان میبایست با از سرگذراندن چالشهای بازار و فروش محصول خود به مشتری موردنظر، رضایت وی را جلب نماید.
در این قسمت از مجموعه برنامههای راهکار میزبان جناب آقای دکتر احمد صفار؛ از اساتید دوره MBA مرکز آموزشهای کاربردی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران بودیم و چالشهای حوزه فروش در سازمانهای ایرانی را نقد و بررسی کردیم و پاسخ سوالات زیر را از محضر ایشان جویا شدیم.
- چالشهای فروش در بازارهای ایران چیست؟ چالشهای موجود در بازارهای تجاری ایران چه تفاوتی با سایر بازارهای بینالمللی دارند؟
- علل افزایش تعداد خرده فروشان در بازارهای تجاری ایران چیست؟
- هر یک از سازمانها با اندازه کوچک و یا متوسط میبایست چه رویکردی را در حوزه پخش محصولات خود اتخاذ نمایند؟
- نقش و وظیفه مدیریت فروش در سازمان چیست؟ مدیران فروش باید دارای چه مهارتهایی باشند؟
- تفاوت بین فروش معمولی و فروش مشاورهای چیست؟
- انواع روشهای پروموشن(ترویج) در کسبوکارها با اندازههای متفاوت چیست؟
- رشد روزافزون فروشگاههای زنجیرهای-تخفیفی در کشور چه تاثیراتی در بازارهای تجاری به دنبال خواهد داشت؟
- منطق ایجاد برند شاپها چیست؟
- چه ملاحظاتی را جهت فروش بیشتر در کسبوکارهای( B2B ) باید در نظر داشت؟
نفر post