مراحل برنامهریزی توسعه فردی:
چگونه میتوان بهرهوری عملکرد افراد در سازمان را افزایش داد؟ چگونه در محیط کار سازمانی به سمت شادی در کار حرکت کنیم؟
برنامهریزی توسعه فردی از جمله مواردی است که کارشناسان حوزه مدیریت در هنگام برخورد با این سوال به آن اشاره میکنند.
تهیه و تنظیم برنامه توسعه فردی امری است دو سویه؛ سویی از آن سازمان قرار دارد و سوی دیگر آن فرد قرار میگیرد. نتیجه و ثمربخشی این مهم به تلاش دو سویه هر یک از طرفین بستگی دارد، نتیجه بهرهمندی از برنامهریزی توسعه فردی آن خواهد بود که در وهله اول فرد رسالت خود را به درستی میشناسد و در وهله دوم در سایه کشف رسالت فردی، عملکرد افراد در سازمان بهبود مییابد و در نتیجه افزایش راندمان فعالیت افراد در سازمان را شاهد خواهیم بود.
در این قسمت از مجموعه برنامه راهکار در خدمت جناب آقای دکتر اکبر عیدی؛ از اساتید دوره MBA مرکز آموزشهای کاربردی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران بودیم و پاسخ سوالات زیر در حوزه برنامهریزی توسعه فردی را از ایشان جویا شدیم.
- شادی در کار و محیط کار به چه معناست؟
- وضعیت شرکتهای ایرانی از لحاظ شاخصهای شادی در کار چگونه است؟
- عناصر کلیدی ایجاد کننده شادی در کار چه هستند؟
- افراد برای برنامهریزی توسعه فردی میبایست چه مسیری را طی کنند؟
- مراحل برنامهریزی توسعه فردی کدام اند؟
- معنای رسالت افراد در زندگی چیست؟ چگونه میتوان رسالت حقیقی خود در زندگی را تشخیص داد؟