آخرین مقالات
دلایل رشد ژاپن در چند دهه گذشته
دلایل رشد ژاپن در چند دهه گذشته

دلایل رشد ژاپن در چند دهه گذشته

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 12 آذر 1402 دسته‌بندی نشده 0

شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم به مردم ژاپن این امکان را داد که اقتصاد جدیدی را از نو پایه‌ریزی کنند، زیرا تمامی برنامه‌هایی که در طول سال‌ها ساخته بودند در اثر جنگ ویران شد. اِشغال ژاپن توسط ایالات متحده مجموعه‌ای از سیاست‌های اصلاحی را

ادامه مطلب
مدیریت کسب و کار دیجیتال
مدیریت کسب و کار دیجیتال

مدیریت کسب و کار دیجیتال

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 8 آذر 1402 مدیریت استراتژیک 0

امروزه، مردم پول بیشتری را به صورت آنلاین خرج می‌کنند، که این موضوع باعث شده است که تمرکز کسب و کارها به دنیای دیجیتال، درآمد و کانال‌های دیجیتالی (کسب و کار دیجیتال) معطوف شود. رشد اقتصاد دیجیتالی مردم را با محصولات و خدمات اين حوزه

ادامه مطلب
همه چیز درباره دوره DBA
همه چیز درباره دوره DBA

همه چیز درباره دوره DBA

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 28 آبان 1402 دسته‌بندی نشده 0

بسیاری از مدیران ارشد و اجرایی سازمان‌ها و فارغ‌التحصیلان دوره MBA، به فکر کسب سطحی فراتر از دانش و مهارت مدیریتی هستند تا در نحوه مدیریت خود، تمایزی موثر و کارآمد ایجاد کنند و به درجه‌ بالاتری از هوشمندی در دانش مدیریت کسب‌و‌کارشان دست یابند

ادامه مطلب
چگونه در یک سازمان داده‌ها را جمع آوری کنیم؟(نحوه جمع آوری داده‌ها)
چگونه در یک سازمان داده‌ها را جمع آوری کنیم؟(نحوه جمع آوری داده‌ها)

چگونه در یک سازمان داده‌ها را جمع آوری کنیم؟(نحوه جمع آوری داده‌ها)

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 22 آبان 1402 مدیریت استراتژیک 0

داده ها مهمترین بخش استراتژی عملیاتی کلی یک کسب و کار یا هر سازمان دیگری است. از آنجایی که اکثر استراتژی‌های شما حول استفاده از داده‌ها می چرخد، این مسئولیت شماست که مطمئن شوید همه چیز طبق برنامه پیش می رود. فرآیند جمع‌آوری داده‌ها و

ادامه مطلب
همه چیز درباره دوره mba
همه چیز درباره دوره mba

همه چیز درباره دوره mba

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 17 آبان 1402 توسعه فردی 0

MBA مخفف Master of Business Administration است. اولین بار توسط دانشکده مدیریت دانشگاه هاروارد در سال 1908 (مدرسه بازرگانی هاروارد اکنون) معرفی شد، و این دوره قبل از اینکه در سراسر جهان گسترش یابد، برای اولین بار در آمریکا توسعه یافت و فرهنگ ملی کارآفرینی

ادامه مطلب
تاثیر آموزش در رشد سازمان
تاثیر آموزش در رشد سازمان

تاثیر آموزش در رشد سازمان

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 14 آبان 1402 منابع انسانی 0

رشد سازمان‌ها همواره در گرو آموزش موثر کارمندان است که می‌تواند یکی از بزرگترین چالش‌های آن کسب‌وکار به شمار آید. چگونه می‌توان مطمئن شد که كاركنان تمامی اطلاعات و تخصصی که به آن نیاز دارند تا کارشان را به خوبی انجام دهند، می‌دانند؟ چگونه مطمئن

ادامه مطلب
مدیر منابع انسانی کیست؟
مدیر منابع انسانی کیست؟

مدیر منابع انسانی کیست؟

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 10 اسفند 1401 منابع انسانی 3

مقدمه شاید شما نیز به عنوان مدیر یک سازمان ابهاماتی در خصوص استخدام افراد مناسب و با استعداد، مکانیزم مصاحبه اصولی با افراد و همچنین سنجش عملکرد کارکنان برایتان وجود داشته باشد و پاسخی برای هیچ یک از آن­ها نداشته باشید، اینجاست که نیاز به

ادامه مطلب
نگاه اقتصاد به مسائل مالی کسب­‌و­کارها
نگاه اقتصاد به مسائل مالی کسب­‌و­کارها

نگاه اقتصاد به مسائل مالی کسب­‌و­کارها

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 13 بهمن 1401 مدیریت مالی 0

مقدمه بسیاری از افرادی که قصد راه­‌اندازی کسب­ و­کار خود را دارند، در پس ذهنشان نگران مشکلات اقتصادی و مسائل مالی حاکم بر جامعه­ بوده و به دنبال فرد مناسبی هستند تا بتواند به آن­ها در این مسیر پر پیچ و خم راهنمایی و مشاوره

ادامه مطلب
رفتار سازمانی
رفتار سازمانی

رفتار سازمانی

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 2 بهمن 1401 مدیریت رفتار سازمانی 0

مقدمه اصلی‌ترین عامل هر سازمانی نیروی انسانی آن است و از آنجایی‌ که هر یک از اعضای سازمان در محیط‌های گوناگون (خانواده، مدرسه، دانشگاه یا حتی جامعه) با مذهب، ارزش‌ها، شرایط اقتصادی، نیازها و فرهنگ‌های متفاوت بزرگ شده‌اند، طبیعی است که در موقعیت‌های یکسان رفتارهای

ادامه مطلب
شخصیت برند به چه معناست؟
شخصیت برند به چه معناست؟

شخصیت برند به چه معناست؟

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 28 دی 1401 مدیریت استراتژیک 2

مقدمه این روز­ها تمامی افرادی که در حوزه کسب­‌وکار مشغول به فعالیت هستند می­دانند که برند­ها نیز مانند انسان­ها از وجهه منحصر به فردی برخوردارند و بُعد خاصی از هویتشان نمایان­‌تر است که به کمک آن می­توان به حامی بودن، خالق بودن و یا به

ادامه مطلب
تاب آوری سازمان؛  يكی از دلایل اصلی استمرار و پایداری سازمان‌ها در شرایط بحرانی
تاب آوری سازمان؛  يكی از دلایل اصلی استمرار و پایداری سازمان‌ها در شرایط بحرانی

تاب آوری سازمان؛  يكی از دلایل اصلی استمرار و پایداری سازمان‌ها در شرایط بحرانی

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 22 دی 1401 مدیریت استراتژیک 0

مقدمه شاید برای شما هم پیش آمده باشد که اصطلاح سازمان­‌های تاب‌­آور را در مطبوعات و گفتگوهای حوزه کسب­‌و­کار شنیده باشید. گمان می­‌کنید سازمان­‌های موفق زمانی که در مواجهه با بحران­‌های گوناگون قرار می­‌گیرند با کمک چه راهکاری خود را از مهلکه نجات داده و

ادامه مطلب
روش و رویکردهای حفظ منابع انسانی
روش و رویکردهای حفظ منابع انسانی

روش و رویکردهای حفظ منابع انسانی

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 27 شهریور 1401 منابع انسانی 1

حفظ منابع انسانی از عوامل اصلی بقاء، سلامت و رمز موفقیت هر کسب‌و‌کاری است. نگهداشت افراد نمونه در هر کسب‌و‌کاری باعث جذب مشتری، برنامه‌ریزی موثر و افزایش دانش و درآمد در آن کسب و کار می‌شود. به بیانی دیگر شما نمی‌توانید به سمت اهداف سازمانی‌تان

ادامه مطلب
آخرین مقالات و ویدیوها