تنظیم ترازوی هزینه و درآمد در بوم مدل کسب و کار به چه عواملی بستگی دارد؟ چرا اغلب کارشناسان اقتصادی و کارآفرینی، توصیه میکنند که از همان ابتدای طراحی بوم مدل کسب و کار، بحث تنظیم ترازوی هزینه و درآمد جدی گرفته شود؟ در این
امروز قصد داریم در این مقاله به شناسایی و تجزیه و تحلیل شکاف استراتژیک سازمانها بپردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید. روشهای تجزیه و تحلیل شکاف استراتژیک، ابزارهای بسیار مهمی هستند که سازمانها از آن برای تحلیل شکافهایی که بین اهداف و نتایج پیشبینی
تصویری که هر یک از ما از زندگی میبینیم متفاوت از دیگری است، این تصاویر و نیز تغییراتی که در زندگیمان رخ میدهند همگی برخاسته از دو عامل هستند: 1)تصمیماتی که خودمان میگیریم 2) عوامل محیطی که تجربیات متفاوت و گاها غیر منتظرهای را برای
هنگامی که در روابط تجاری دو شرکت در راستای یک همکاری مشترک اختلافنظر ایجاد شود، جلوگیری از تضاد و تنش و حفظ رابطه همواره آسان نخواهد بود. با این وجود، با شناخت دقیق اصول و فنون مذاکره، میتوان اختلافات پر تنش را به همکاریهای سازنده
در این مقاله برآنیم که شما را با یکی از مفاهیم مهم و نوین عرصه مدیریت به نام «Scenario Planning» یا همان «سناریونویسی» یا «برنامهریزی سناریویی» آشنا کنیم. همچنین با استفاده از روش تمرینی و ویدئوی قرار داده شده در ضمن این مقاله، علاوه بر
برنامهریزی استراتژیک به معنای استفاده از ابزارهایی برای دستیابی به آرمانهای سازمان است. در تمامی مراحل برنامهریزی استراتژیک، نهتنها به داشتهها، بلکه به خواستهها و آرمانهای سازمان نیز باید توجه نمود. مدیریت استراتژیک در سازمان، دارای افق بلندمدت و جامعنگر است. مدیریت استراتژیک درباره شناسایی
مدیریت مالی شرکت و همچنین مدیریت ریسک و سرمایهگذاری، بخش جداییناپذیر هر سازمان و هر کسبوکاری میباشد. پس چنانچه شما صاحب کسب و کاری هستید و یا در بخش مالی یک سازمان فعالیت میکنید، پیشنهاد میکنیم مطالعه این مقاله و تماشای بخشی از برنامه راهکار
در این مقاله، درباره بلوغ سازمانی و توانمندسازی نیروی انسانی در سازمان بحث شده است و در ادامه بخش کوتاهی از برنامه راهکار را با حضور جناب آقای دکتر سعید شهبازمرادی، مدرس دورههای MBA مرکز آموزشهای کاربردی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، مشاهده مینمایید. با مطالعه
مقدمه انسان اساساً، محور بهرهوری است و کلیه سازمانها با هر نوع مأموریتی که دارند، باید بیشترین سرمایه، وقت و برنامه را به پرورش انسانها در ابعاد مختلف اختصاص دهند؛ به گونهای که انسان سازمانی، در ابعاد مختلف آمادگی ایجاد پرورش و کاربردی کردن بهرهوری
در فضای کسب و کار امروز، کارآفرینی عامل اصلی رشد اقتصادی است. کارآفرینان تلاش می کنند فرصت های بیشتری در صنعت ایجاد کنند، گزینه های اشتغال بیشتری را ارائه دهند و تاثیر مثبتی بر درآمد سرانه و در نهایت شیوه و کیفیت زندگی داشته باشند.
تعاریف بسیاری برای رهبری وجود دارد. فرهنگ لغت انگلیسی کالینز، رهبری را "رهبر حزب یا گروه" می داند. با این حال، تعریف رهبری واقعی بسیار بیشتر از آن است. یک رهبر می تواند مدیر اجرایی یک سازمان یا یک کارمند سال اول باشد که تیم
ارتباط به طور ساده کلید مدیریت یک کسب و کار است. در حقيقيت مي توان عملكرد مديريت را از طريق چگونگي برقراري ارتباط، بيان ايده، همكاري و حل و فصل مشكلات ارزیابی کرد. متاسفانه، عدم توجه به مساله ارتباطات، هزينه اكثر سازمانها را تا حد
تنظیم ترازوی هزینه و درآمد در بوم مدل کسب و
امروز قصد داریم در این مقاله به شناسایی و تجزیه
هنگامی که در روابط تجاری دو شرکت در راستای یک
در این مقاله برآنیم که شما را با یکی از
برنامهریزی استراتژیک به معنای استفاده از ابزارهایی برای دستیابی به
مدیریت مالی شرکت و همچنین مدیریت ریسک و سرمایهگذاری، بخش
مقدمه انسان اساساً، محور بهرهوری است و کلیه سازمانها با
ارتباط به طور ساده کلید مدیریت یک کسب و کار
در ارتباط موثر نياز به پيچيدگي نيست، ارتباط موثر مي
هوش مصنوعی؛ از ابزار دستیار صوتی سیری شرکت اپل گرفته
در دو دهه اخیر فرصت تغییر قابل توجهی برای مدیران
برنارد باروخ که با نام «گرگ تنهای وال استریت» معروف
تأثیرگذاری و مذاکره چیزهایی است که همه ما سعی می
پیش از آنکه بتوانید از اصول یادگیری برای تغییر رفتارهای
فرآیند زندگی در ذهن شما آغاز میشود. نشانههای زیادی موجود
تفکر استراتژیک فرآیندی است که نحوه تفکر افراد در مورد ارزیابی،
© کليه حقوق محتوای اين سایت متعلق به دانشکده مدیریت دانشگاه تهران می باشد.