مقدمه شاید شما نیز به عنوان مدیر یک سازمان ابهاماتی در خصوص استخدام افراد مناسب و با استعداد، مکانیزم مصاحبه اصولی با افراد و همچنین سنجش عملکرد کارکنان برایتان وجود داشته باشد و پاسخی برای هیچ یک از آنها نداشته باشید، اینجاست که نیاز به
مقدمه بسیاری از افرادی که قصد راهاندازی کسب وکار خود را دارند، در پس ذهنشان نگران مشکلات اقتصادی و مسائل مالی حاکم بر جامعه بوده و به دنبال فرد مناسبی هستند تا بتواند به آنها در این مسیر پر پیچ و خم راهنمایی و مشاوره
مقدمه اصلیترین عامل هر سازمانی نیروی انسانی آن است و از آنجایی که هر یک از اعضای سازمان در محیطهای گوناگون (خانواده، مدرسه، دانشگاه یا حتی جامعه) با مذهب، ارزشها، شرایط اقتصادی، نیازها و فرهنگهای متفاوت بزرگ شدهاند، طبیعی است که در موقعیتهای یکسان رفتارهای
مقدمه این روزها تمامی افرادی که در حوزه کسبوکار مشغول به فعالیت هستند میدانند که برندها نیز مانند انسانها از وجهه منحصر به فردی برخوردارند و بُعد خاصی از هویتشان نمایانتر است که به کمک آن میتوان به حامی بودن، خالق بودن و یا به
مقدمه شاید برای شما هم پیش آمده باشد که اصطلاح سازمانهای تابآور را در مطبوعات و گفتگوهای حوزه کسبوکار شنیده باشید. گمان میکنید سازمانهای موفق زمانی که در مواجهه با بحرانهای گوناگون قرار میگیرند با کمک چه راهکاری خود را از مهلکه نجات داده و
حفظ منابع انسانی از عوامل اصلی بقاء، سلامت و رمز موفقیت هر کسبوکاری است. نگهداشت افراد نمونه در هر کسبوکاری باعث جذب مشتری، برنامهریزی موثر و افزایش دانش و درآمد در آن کسب و کار میشود. به بیانی دیگر شما نمیتوانید به سمت اهداف سازمانیتان
فرآیند استخدام مناسب، نقطه عطفی در شناسایی استعدادها و شکلدهی هسته مرکزی مدیریت عملکرد موثر میباشد. در این مقاله، ما نگاهی دقیقتر به فرآیند استخدام نیروی انسانی در شرکتها و مراحل آن خواهیم داشت و روشهایی را برای طراحی شیوههای گزینش کاندیداها معرفی میکنیم. مطالعه
بوم مدل کسب و کار چیست؟ بوم مدل کسب و کار و یا کانواس کسب و کار، یک نمایش بصری از یک کسب و کار است که تمام عوامل استراتژیک کلیدی و ارتباط آنها با یکدیگر را برجسته میکند. به عبارت دیگر، یک مرور کلی،
تفکر استراتژیک داشتن به چه معناست؟ در میان انبوه اندیشههایی که در طول روز از ذهنمان میگذرد کدام یک را میتوان به عنوان یک تفکر استراتژیک قلمداد نمود؟ آیا صرفا این مدیران و تصمیمگیران حوزه تجارت هستند که نیازمند داشتن نگرش استراتژیک در حل مسائل
به عنوان یک مدیر، چگونه بین میل خود به دلسوز بودن و نیاز به ادامه انجام کار تعادل برقرار میکنید؟ همانطور که رویدادهای نگرانکننده جهان همواره در حال رخدادن هستند، این امر طبیعی است که ذهن اعضای تیم شما جای دیگری باشد. شما به عنوان
مدیر خوب چه ویژگیهایی دارد؟ آیا شما خود را در زمره "مدیران خوب" میپندارید و یا اگر در سمت کارمند هستید از عملکرد مدیریت خود رضایت دارید و آن را در شرایطی میبینید که بتوان به وی عنوان " مدیر خوب " اعطا کرد؟ اگر
ممکن است شما به جهت نداشتن فرصت کافی، آلودگی هوا و یا حتی ترافیک شهر قادر به رفتن به خیابانها و فروشگاهها، جهت خرید لوازم و کالاهای مورد نیاز خود نباشید. در چنین مواقعی، روش خرید اینترنتی تنها با چند کلیک ساده میتواند بهترین گزینه
مقدمه بسیاری از افرادی که قصد راهاندازی کسب وکار خود
مقدمه شاید برای شما هم پیش آمده باشد که اصطلاح
فرآیند استخدام مناسب، نقطه عطفی در شناسایی استعدادها و شکلدهی
تفکر استراتژیک داشتن به چه معناست؟ در میان انبوه اندیشههایی
به عنوان یک مدیر، چگونه بین میل خود به دلسوز
ممکن است شما به جهت نداشتن فرصت کافی، آلودگی هوا
جایگاه هوش مصنوعی در مدیریت منابع انسانی کجاست؟ چقدر میتوان
اولین سوالی که در ورود به حوزه حسابداری مطرح می
در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع دلایل شکست
متغیرهای اقتصادی در واقع شاخصهایی هستند که هر کشور میتواند
آنچه در این مقاله میخوانید: حفظ استعدادهای برتر به مهار
فرسودگی شغلی خستگی فیزیکی، هیجانی و روانی است که در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در موقعیت کار سخت و فشار شغلی دائم و مکرر به وجود میآید. در این حالت قدرت و توانایی افراد کم شده و رغبت و تمایل آنها برای انجام کار و فعالیت کاهش پیدا میکند. بدین ترتیب که شخص در محیط کارش به علت عوامل درونی و بیرونی احساس میکند تحت فشار پیوسته قرار گرفته و سرانجام به احساس فرسودگی تبدیل میگردد. فرسودگی شغلی فقدان انرژی و نشاط نیز تعریف میشود.
تقریباً یک سوم افرادی که به تازگی در شغلی استخدام
تنظیم ترازوی هزینه و درآمد در بوم مدل کسب و
امروز قصد داریم در این مقاله به شناسایی و تجزیه
هنگامی که در روابط تجاری دو شرکت در راستای یک
در این مقاله برآنیم که شما را با یکی از
برنامهریزی استراتژیک به معنای استفاده از ابزارهایی برای دستیابی به
مدیریت مالی شرکت و همچنین مدیریت ریسک و سرمایهگذاری، بخش
انسان اساساً، محور بهرهوری است و کلیه سازمانها با هر
ارتباط به طور ساده کلید مدیریت یک کسب و کار
در ارتباط موثر نياز به پيچيدگي نيست، ارتباط موثر مي
هوش مصنوعی؛ از ابزار دستیار صوتی سیری شرکت اپل گرفته
در دو دهه اخیر فرصت تغییر قابل توجهی برای مدیران
برنارد باروخ که با نام «گرگ تنهای وال استریت» معروف
تأثیرگذاری و مذاکره چیزهایی است که همه ما سعی می
پیش از آنکه بتوانید از اصول یادگیری برای تغییر رفتارهای
فرآیند زندگی در ذهن شما آغاز میشود. نشانههای زیادی موجود
تفکر استراتژیک فرآیندی است که نحوه تفکر افراد در مورد ارزیابی،
© کليه حقوق محتوای اين سایت متعلق به دانشکده مدیریت دانشگاه تهران می باشد.