آخرین مقالات
تنظیم ترازوی هزینه و درآمد در بوم مدل کسب و کار
تنظیم ترازوی هزینه و درآمد در بوم مدل کسب و کار

تنظیم ترازوی هزینه و درآمد در بوم مدل کسب و کار

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 7 تیر 1401 مدل کسب و کار 0

تنظیم ترازوی هزینه و درآمد در بوم مدل کسب و کار به چه عواملی بستگی دارد؟ چرا اغلب کارشناسان اقتصادی و کارآفرینی، توصیه می‌کنند که از همان ابتدای طراحی بوم مدل کسب و کار، بحث تنظیم ترازوی هزینه و درآمد جدی گرفته شود؟ در این

ادامه مطلب
شناسایی و تجزیه و تحلیل شکاف استراتژیک سازمان‌‌ها
شناسایی و تجزیه و تحلیل شکاف استراتژیک سازمان‌‌ها

شناسایی و تجزیه و تحلیل شکاف استراتژیک سازمان‌‌ها

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 4 تیر 1401 مدیریت استراتژیک 0

امروز قصد داریم در این مقاله به شناسایی و تجزیه و تحلیل شکاف استراتژیک سازمان‌ها بپردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید. روش‌های تجزیه‌ و تحلیل شکاف استراتژیک، ابزارهای بسیار مهمی هستند که سازمان‌ها از آن برای تحلیل شکاف‌هایی که بین اهداف و نتایج پیش‌بینی

ادامه مطلب
12 انحراف رایج در تصمیم‌گیری
12 انحراف رایج در تصمیم‌گیری

12 انحراف رایج در تصمیم‌گیری

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 31 خرداد 1401 توسعه فردی 2

تصویری که هر یک از ما از زندگی می‌بینیم متفاوت از دیگری است، این تصاویر و نیز تغییراتی که در زندگی‌مان رخ می‌دهند همگی برخاسته از دو عامل هستند: 1)تصمیماتی که خودمان می‌گیریم 2) عوامل محیطی که تجربیات متفاوت و گاها غیر منتظره‌ای را برای

ادامه مطلب
اصول و فنون مذاکره؛ 6 مرحله‌ مذاکره‌ تجاری موفق چیست؟
اصول و فنون مذاکره؛ 6 مرحله‌ مذاکره‌ تجاری موفق چیست؟

اصول و فنون مذاکره؛ 6 مرحله‌ مذاکره‌ تجاری موفق چیست؟

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 29 خرداد 1401 مذاکره 1

هنگامی‌ که در روابط تجاری دو شرکت در راستای یک همکاری مشترک اختلاف‌نظر ایجاد شود، جلوگیری از تضاد و تنش و حفظ رابطه همواره آسان نخواهد بود. با این وجود، با شناخت دقیق اصول و فنون مذاکره، می‌توان اختلافات پر تنش را به همکاری‌های سازنده

ادامه مطلب
https://fmut.ir/blog/ روش برنامه‌ریزی سناریویی در آینده‌پژوهی">
https://fmut.ir/blog/ روش برنامه‌ریزی سناریویی در آینده‌پژوهی" >

کسب و کارها چگونه آینده را پیش بینی می‌کنند؟
روش برنامه‌ریزی سناریویی در آینده‌پژوهی

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 24 خرداد 1401 آینده‌پژوهی 2

در این مقاله بر‌آنیم که شما را با یکی از مفاهیم مهم و نوین عرصه مدیریت به نام «Scenario Planning» یا همان «سناریونویسی» یا «برنامه‌ریزی سناریویی» آشنا کنیم. همچنین با استفاده از روش تمرینی و ویدئوی قرار داده شده در ضمن این مقاله، علاوه بر

ادامه مطلب
https://fmut.ir/blog/چگونه باید استراتژی‌ را تدوین و اجرا کرد؟">
https://fmut.ir/blog/چگونه باید استراتژی‌ را تدوین و اجرا کرد؟" >

مراحل برنامه ریزی استراتژیک در سازمان
چگونه باید استراتژی‌ را تدوین و اجرا کرد؟

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 21 خرداد 1401 دسته‌بندی نشده 0

برنامه‌ریزی استراتژیک به معنای استفاده از ابزارهایی برای دستیابی به آرمان‌های سازمان است. در تمامی مراحل برنامه‌ریزی استراتژیک، نه‌تنها به داشته‌ها، بلکه به خواسته‌ها و آرمان‌های سازمان نیز باید توجه نمود. مدیریت استراتژیک در سازمان، دارای افق بلندمدت و جامع‌نگر است. مدیریت استراتژیک درباره‌ شناسایی

ادامه مطلب
جایگاه مدیریت مالی شرکت در پیشبرد اهداف بلند‌مدت آن
جایگاه مدیریت مالی شرکت در پیشبرد اهداف بلند‌مدت آن

جایگاه مدیریت مالی شرکت در پیشبرد اهداف بلند‌مدت آن

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 17 خرداد 1401 بازار سرمایه 0

مدیریت مالی شرکت و همچنین مدیریت ریسک و سرمایه‌گذاری، بخش جدایی‌ناپذیر هر سازمان و هر کسب‌وکاری می‌باشد. پس چنانچه شما صاحب کسب و کاری هستید و یا در بخش مالی یک سازمان فعالیت می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مقاله و تماشای بخشی از برنامه راهکار

ادامه مطلب
5 سطح بلوغ سازمانی
5 سطح بلوغ سازمانی

5 سطح بلوغ سازمانی

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 21 اسفند 1400 منابع انسانی 0

در این مقاله، درباره‌ بلوغ سازمانی و توانمند‌سازی نیروی انسانی در سازمان بحث شده است و در ادامه‌ بخش کوتاهی از برنامه‌ راهکار را با حضور جناب آقای دکتر سعید شهبازمرادی، مدرس دوره‌های MBA مرکز آموزش‌های کاربردی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، مشاهده می‌نمایید. با مطالعه‌

ادامه مطلب
مراحل توسعه فردی و مزایای آن در سازمان
مراحل توسعه فردی و مزایای آن در سازمان

مراحل توسعه فردی و مزایای آن در سازمان

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 19 اسفند 1400 توسعه فردی 0

مقدمه انسان اساساً، محور بهره‌وری است و کلیه سازمان‌ها با هر نوع مأموریتی که دارند، باید بیشترین سرمایه، وقت و برنامه را به پرورش انسان‌ها در ابعاد مختلف اختصاص دهند؛ به گونه‌ای که انسان سازمانی، در ابعاد مختلف آمادگی ایجاد پرورش و کاربردی کردن بهره‌وری

ادامه مطلب
خلاقیت؛ مهمترین عنصر کارآفرینی
خلاقیت؛ مهمترین عنصر کارآفرینی

خلاقیت؛ مهمترین عنصر کارآفرینی

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 11 اسفند 1400 دسته‌بندی نشده 0

در فضای کسب و کار امروز، کارآفرینی عامل اصلی رشد اقتصادی است. کارآفرینان تلاش می کنند فرصت های بیشتری در صنعت ایجاد کنند، گزینه های اشتغال بیشتری را ارائه دهند و تاثیر مثبتی بر درآمد سرانه و در نهایت شیوه و کیفیت زندگی  داشته باشند.

ادامه مطلب
چگونه یک لیدر خوب باشیم؟
چگونه یک لیدر خوب باشیم؟

چگونه یک لیدر خوب باشیم؟

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 11 اسفند 1400 رهبری 0

تعاریف بسیاری برای رهبری وجود دارد. فرهنگ لغت انگلیسی کالینز، رهبری را "رهبر حزب یا گروه" می داند. با این حال، تعریف رهبری واقعی بسیار بیشتر از آن است. یک رهبر می تواند مدیر اجرایی یک سازمان یا یک کارمند سال اول باشد که تیم

ادامه مطلب
چگونه عملكرد سيستم مديريتی را از طريق ارتباط بهتر، بهبود ببخشيم؟
چگونه عملكرد سيستم مديريتی را از طريق ارتباط بهتر، بهبود ببخشيم؟

چگونه عملكرد سيستم مديريتی را از طريق ارتباط بهتر، بهبود ببخشيم؟

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 11 اسفند 1400 مهارتهای ارتباطی 0

ارتباط به طور ساده کلید مدیریت یک کسب و کار است. در حقيقيت مي توان عملكرد مديريت را از طريق چگونگي برقراري ارتباط، بيان ايده، همكاري و حل و فصل مشكلات ارزیابی کرد. متاسفانه، عدم توجه به مساله ارتباطات، هزينه اكثر سازمان‌ها را تا حد

ادامه مطلب
آخرین مقالات و ویدیوها