نقش رهبری در مدیریت تغییر

در زندگی و همچنین در تجارت این مثل قدیمی وجود دارد که می گوید:

همه چیز تغییر می‌کند؛ تغییر تنها چیزیست که ثابت می‌ماند

اصولا در شرکت‌ها و سازمان‌هایی که کارفرمایان مقاوم هستند و نسبت به ایده های جدید شک و تردید دارند،  یک گروه رهبری نیاز است تا قادر به تغییر مدیریت باشد.

 

 

رهبری خودش مدیریت را تغییر می دهد

 

خیلی ها باور دارند که تغییر مدیریت نشان دهنده بی مسؤلیتی گروه رهبری است، اما یکی از جنبه های اساسی رهبری ارایه دیدگاه های روشن و مسیرهای مشخص و انتظارات شفاف و روشن برای کارفرمایان می باشد؛ وقتی شما تغییرات را برای یک سازمان پیاده سازی می کنید بهترین کار برای رسیدن به این اهداف، تغییر مدیریت است.

 

برای رشد و پیشرفت تغییر ضروری است

 

تغییر پاسخ ساده به هر چیزی است که باعث از بین رفتن یا اختلال در طبیعت و عادت می شود، ذات انسان طوری است که تمایل به دوام و پایداری دارد و حتی کوچک ترین تغییرات می تواند انسان را ناراحت کند. این کاری است که رهبر انجام می دهد تا نقل و انتقال را تا حد امکان راحت کند، مدیریت تغییر چیزی است که تعداد اندکی از شرکت ها فقط آن را به خوبی انجام می دهند؛ بنابراین به عنوان یک رهبر خیلی آسان است که تصور کنید کارفرمایان شما همگی در وضعیتی مشابه شما قرار دارند، کارفرمایان معمولا به عقب بر نمی گردند؛ به عبارت دیگر مدیریت تغییر، شناسایی کنترل شده و انجام تغییرات مورد نیاز در مورد یک شرکت است، سادگی این تعریف اغلب به یک احساس غلط از اجرا و تصمیم آسان و درست می انجامد. در اینجا تعدادی از زمینه هایی وجود دارند که مدیریت تغییر در آن ها بسیار مهم است:

  •  تغییر مدیریت اجرایی
  • اخراج کردن کارفرمایان
  •   ادغام شرکت ها
  • ترکیب کردن یا منحل کردن زنجیره
  • طرح جبران خسارت

 

در اینجا تعدادی از اقدامات اساسی برای اجرای برنامه تغییرات مدیریتی را با هم مرور میکنیم:

 

  •  ایجاد هدف نهایی
    •    ترسیم یک جدول زمانی از اتفاقاتی که در حال رخ دادن است.
    •    صحبت کردن در مورد نکات شفاف و صریح برای هر کس در مورد نقش مدیریت تا اینکه آن ها بتوانند با کارفرمایان خود گفت و گو کنند
    •    مشخص کردن کانال های ارتباطی بین کارکنان و کارفرمایان.
    •    تقویت مداوم چرایی تغییرات لازم و ایجاد منافع برای شرکت،مشتریان و کارکنان
    •    توجه به کارفرمایانی که مخصوصا عصبی هستند و مکالمه یک به یک با آن هایی که در میان صحبت هایشان در مورد نکات اصلی و اساسی صحبت می کنند.

 

بر نقاط ضعف خود تمرکز کنید، دایما گوش کنید و در صورت لزوم برنامه را تنظیم و اصلاح کنید، چند بار در یک زمان تغییر نکنید، زمان را تغییر دهید.

 

زمان ضروری است

بنابراین درک کامل فرایند مدیریت تغییر و پذیرفتن آن به زمان نیاز دارد، فعال کردن تیم رهبری شما برای تأیید و تنظیم زمانبندی ها، پس از اطمینان از اینکه تغییرات به طور کامل توسط سازمان پذیرفته شده است، صورت می‌گیرد و این فرایند می تواند از ۳۰ روز تا۱۳۰ روز بطول انجامد، مهم این است که در طول این مدت شاید نتوانید چندین دوره تغییر را در یک زمان مدیریت کنید. همه تغییرات که شما باید در طول زمان پیاده سازی کنید را به دقت بررسی کنید، داشتن بخش های متحرک بیشمار راه اطمینان بخشی برای ازدحام کارکنان و مدیریت است، کلید در رویکرد روشمند شماست، چشم ها و گوش هایتان را در طول فرایند باز کنید و در معرض انتقاد قرار بگیرید؛ به یاد داشته باشید تغییر برای هر کسب و کاری ضروری است و نحوه انجام آن تفاوت های زیادی را ایجاد می کند.

نفر post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موارد زیر را حتما بخوانید: