توسعه‌ استراتژی فروش آنلاین

امروزه بسیاری از مصرف کنندگان از سراسر جهان به فروش دیجیتالی و اجتماعی عادت کرده اند. با این حجم زیاد از افرادی که بصورت آنلاین خرید می کنند ضروری است که برندها و ارائه دهندگان خدمات از یک استراتژی دیجیتالی استفاده کنند که آنها را قادر سازد براحتی محصولات خود را بصورت آنلاین به فروش برسانند. با اینحال بازاریاب های دیجیتالی آگاه هستند که فرآیند خرید آنلاین خیلی قبل از «تبدیل شدن یک خریدار بالقوه به مشتری» شروع می شود. گسترش ارتباط اجتماعی همراه با محتواهای کیفیت بالا و قابل اعتماد برای شرکت هایی که دنبال موفقیت در دنیای آنلاین هستند ضروری می باشد.81 درصد از مصرف کنندگان قبل از یک خرید مهم نوعی تحقیق آنلاین انجام می دهند.

چرا به یک استراتژی فروش آنلاین نیاز دارید؟

برای اغلب ما گوشی های هوشمند یا تبلت تقریباً همیشه در دسترس است: زمانیکه سوار اتوبوس هستیم و می خواهیم سرکار برویم، یا هنگامی که روز جمعه در منزل استراحت می کنیم به اینترنت دسترسی داریم و بنابراین می توانیم محصولات و خدمات را بصورت آنلاین مشاهده کنیم. در سالهای اخیر شرکت های زیادی از مزایای این جامعه متصل استفاده کرده اند و زمان و پول معینی را به استراتژی فروش آنلاین خود اختصاص داده اند.
روزگار استراتژی‌های بازاریابی سنتی به پایان رسیده است. شرکت ها برای اینکه در بازار امروز موفق باشند باید یک فرآیند فروش را ایجاد کنند که با نیازهای مصرف کنندگان آنلاین مطابقت داشته باشد. با اینحال کلید طراحی و توسعه یک استراتژی فروش دیجیتالی برتر صرفاً حضور آنلاین نیست، بلکه شرکت ها باید یک برند دیجیتالی جامع نیز داشته باشند که به یک شیوه معنادار با مصرف کنندگان هدف ارتباط داشته باشد.
اگر از خود می پرسید که چطور می توانید محصولات را بصورت آنلاین به فروش برسانید و سطح استراتژی فروش آنلاین خود را بالا ببرید، باید ابتدا عناصر ضروری «موفقیت دیجیتالی و اجتماعی» را بشناسید. قبل از اینکه طوفان فکری و توسعه استراتژی دیجیتالی بعدی خود را آغاز کنید، درک واضحی از این سه عنصر ضروری تلاش سودآور و معنادار پیدا کنید:

3 عنصر ضروری برای استراتژی فروش آنلاین موفقیت آمیز

 

۱. بهینه سازی قیف فروش آنلاین

قیف فروش آنلاین اصطلاحی است که توسط بازاریاب ها و فروشندگان آنلاین استفاده می شود که یک مصرف کننده را از اولین معرفی برند تا نقطه خرید توصیف می کنند. درک قیف فروش آنلاین برند خود بخش مهمی از یک استراتژی فروش دیجیتالی موفقیت آمیز است چون بینش هایی را فراهم می سازد که نحوه فرآیند تصمیم گیری ایده آل مشتریان شما را اثبات می کند.
حرکت دادن خریداران بالقوه از قیف فروش خود مستلزم چندین گام است:

  • ارتباط با خریداران بالقوه
  • تبدیل آنها به مشتری
  • فروش آنلاین
  • ایجاد مشتریان وفادار

برای اهداف فروش دیجیتالی، قیف فروش بهینه قادر خواهد بود که در قسمت بالایی قیف فروش آنلاین با مشتریان ارتباط برقرار کند و ارتباط آنها با برند را حفظ کند تا اینکه تصمیم بگیرند که یک خرید را انجام دهند.
استراتژیست های فروش آنلاین خوب قادر خواهند بود که توجه خریداران بالقوه را در سراسر قیف فروش جلب کنند، اما یک استراتژیست فروش آنلاین عالی آنها را با برند همسو نگه خواهد داشت به شیوه ای که طبیعی به نظر برسد.

 

۲. ایجاد محتوایی که منجر به فروش آنلاین شود

وقتی که می خواهید یک استراتژی فروش آنلاین موفقیت آمیز را برای خدمات یا محصولات خود توسعه دهید، محتوا می تواند سبب موفقیت یا شکست کامل شما شود. مصرف کنندگان امروزی دنبال محتوای زیبا و فروش محور نیستند که صرفاً ویژگی های محصول یا خدمات را بیان می کند. در عوض آنها دنبال اطلاعات کاربردی در مورد «نحوه بهتر ساختن سبک زندگی آنها توسط برند شما» هستند. محتوای کیفیت بالا داستان برند شما را بازگو می کند و تصویری را در این باره ترسیم می کند که یک خریدار بالقوه چطور می تواند با تصویر برند شما مرتبط باشد.
محتوای دیجیتالی اگر بخوبی ارائه شود یک خریدار بالقوه را در سراسر قیف فروش آنلاین مرتبط و درگیر نگه می دارد؛ از اولین آگاهی گرفته تا ایجاد مشتریان وفادار. ارزشمندترین محتوا محتوایی است که یک گام کاربردی را فراهم می سازد و مشکل مشتری بالقوه را حل می کند. محتوای آموزشی، شما و برند شما را در جایگاه رهبران فکری در صنعت مربوطه قرار می دهد و در عین حال اثبات می کند که شما بر روی «کمک کردن به بهبود مشتریان خود» سرمایه گذاری کرده اید. انواع مختلفی از محتواهای ارزشمند وجود دارد که می توان آنها را بعنوان بخشی از یک استراتژی فروش دیجیتالی توسعه داد، که عبارتند از:

 

وبلاگ ها

وقتی از بازاریابان برتر پرسیده می‌شود که اولویت بازاریابی داخلی آنها برای استراتژی فروش دیجیتالی چیست 53 درصد بازاریاب ها ایجاد محتوای وبلاگ را گزینه برتر خود می‌دانند. چرا؟ بخاطر اینکه محتوایی که همواره در اینترنت منتشر می شود برای خواننده مهم است و حاوی اطلاعات ارزشمندی است که می تواند پیگیری وبسایت، رتبه بندی در موتور جستجو، و تعداد کلیک ها در شبکه های اجتماعی را افزایش دهد. ارسال پُست های منظم در وبلاگ نه تنها سبب ارتباط برند شما با مشتریان می شود؛ بلکه همچنین نشان می دهد که شما یک تجارت یا برند فداکار هستید و حضور آنلاین فعالی دارید.

 

رویدادها و سمینارهای اینترنتی آنلاین

اگر بطور خلاصه بگوییم، سمینارهای اینترنتی آموزش ها یا کنفرانس های آنلاین شبیه به رویدادهای سخنرانی هستند که محتوای آموزشی را برای خریداران بالقوه فراهم می سازند. اینها می توانند رویدادهای یک روزه یا محتوای موجود در وبسایت شما باشند که توسط آن می توانید مهارت خود در یک صنعت معین را اثبات کنید.

وقتی که یک سمینار اینترنتی را ارائه می دهید یا میزبان یک رویداد آنلاین می شوید، خریداران بالقوه می توانند «چهره» خاصی به برند شما بدهند و ارتباط خود با خدمات یا محصولات شما را افزایش دهند. اغلب مواقع رویدادها و سمینارهای اینترنتی آنلاین بر یک موضوع یا مسئله کلیدی تمرکز می کنند که با منافع خریداران بالقوه ایده آل شما مرتبط است. آیا در انتخاب موضوعی برای سمینار اینترنتی خود مشکل دارید؟ از مزایای پلاتفورم های شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید و یک بررسی سریع را ایجاد کنید که از فالورهایتان می پرسد در طی زندگی خود یا یک رویداد آنلاین، برای یادگیری چه موضوعاتی علاقه مندتر هستند؟

 

مطالعات موردی و توصیه نامه ها

مطالعات موردی (چه بصورت یک پاراگراف کوتاه و چه بصورت یک مقاله بلند باشند) ابزار سودمندی هستند که به خریداران بالقوه شما کمک می کنند تا برند شما را بهتر درک کنند. اغلب مواقع یک مطالعه موردی مشکلی را بررسی می کند که یکی از مشتریان قبلی با آن مواجه شده است، و اینکه شما یا تجارت شما چطور توانسته است راه حل مناسبی را برای این مشکل پیشنهاد کند.

 

تاکتیک های ایمیل مارکتینگ

زمانیکه ایمیل یک کاربر را از طریق فرم تماس وبسایت خود بدست می آورید، فروش متوقف نمی شود. با این حجم زیاد از کاربران، بازاریابی ایمیل توانایی خود بعنوان یک شیوه مؤثر برای ارتباط با خریداران بالقوه را حفظ کرده است. برای بسیاری ایمیل های منظم از برندها و خبرنامه ها برای اعلام آپدیت ها، توسعه ها و رویدادها به مخاطبان، به برندها کمک می‌کند تا ارتباط خود با مشتریان را حفظ کنند. لیمیتوس پی برد که 47 درصد ایمیل هایی که باز می شوند در اپلیکیشن های نصب شده بر روی موبایل، 36 درصد آنها در وب میل ها و 17 درصد آنها در دستگاه های رومیزی (مثل کامپیوتر یا لپ تاپ) باز می شوند. این توانایی دسترسی به ایمیل از طریق دستگاه های مختلف، امتیازی برای فروشندگان دیجیتالی است چون فرصت بیشتری را برای باز شدن لینک های تبلیغاتی آنها توسط کاربران فراهم می سازد.

 

محتوای شبکه های اجتماعی

برای بسیاری از برندها، محتوای خلاقانه و جالب در شبکه های اجتماعی مهمترین بخش از استراتژی فروش دیجیتالی آنها بوده است. توانایی ایجاد اولین تأثیر در افراد، ایجاد خریداران بالقوه با پتانسیل بالا، و ترغیب آنها از طریق قیف فروش با حضور فعال در شبکه های اجتماعی خیلی آسان تر شده است. محتوایی که در پلتفورم های مختلف شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود برای یک استراتژی فروش دیجیتالی موفقیت آمیز اهمیت زیادی دارد.

قبل از به اشتراک گذاری هر محتوایی، به اندازه کافی تحقیق کنید و پی ببرید که مخاطبان هدف شما بیشترین وقت خود را در کدام پلتفورم صرف می کنند. اگر یک عکاس عروسی هستید ممکن است پی ببرید که خوراک اینستاگرام برای ایجاد آگاهی از برند نسبت به توییتر خیلی مفیدتر است. محتوایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید باید کاربردی، ارزشمند، و با نیازهای مخاطبان هدف مرتبط باشد..
برای ایجاد یک ارتباط معنادارتر با محتوای شبکه های اجتماعی خود، وقت کافی به خواندن منظم نظرات اختصاص دهید، به سوالات مشتریان پاسخ دهید و وقتی که فالورها می گویند مطالب بیشتری را در مورد یک موضوع خاص نیاز دارند، این مطالب را برایشان فراهم سازید.

 

۳. استفاده از داده ها و ابزارهای تحلیل برای بهینه سازی استراتژی فروش آنلاین

بازاریاب ها و فروشندگان دیجیتالی در حال تجربه یک تغییر مهم در نحوه تفسیر اعمال آنلاین مخاطبان هدف خود هستند. با داده های موجود از پلتفورم هایی مانند Google Analytics و گزینه «business» در بسیاری از پلتفورم های شبکه های اجتماعی، مردم به بینش و آگاهی بیشتری در مورد ارتباط با یک برند و نیازهای خریداران بالقوه رسیده اند.
استفاده از این داده های کلان موجود می تواند به شما کمک کند تا یک استراتژی فروش دیجیتالی موفقیت آمیز را ایجاد کنید. وقتی که بفهمید که خریداران بالقوه شما در کدام بخش از قیف فروش، فرآیند خرید را ترک می کنند می توانید قیف فروش آنلاین خود را تحلیل و بهینه کنید تا بتوانید ارتباط برند خود با مشتریان را بهبود دهید. موفق ترین فروشندگان دیجیتالی با استفاده از ابزارهای هوشمند از قدرت این داده ها استفاده می کنند تا پی ببرند که خریداران بالقوه زمان آنلاین خود را چطور صرف می کنند، بتوانند بهره وری را افزایش دهند و بتوانند نحوه فروش محصولات برند خود را به یک شیوه معنادار مؤثرتر سازند.

نتیجه گیری

یک استراتژی فروش دیجیتالی موفقیت آمیز با درک واضحی از نیازها، خواسته ها و عادات آنلاین مشتریان ایده آل شما آغاز می شود. شما با استفاده از ابزارهای تحلیل داده و پلتفورم های شبکه های اجتماعی برای توسعه یک قیف فروش آنلاین مؤثر، می توانید روشهای فروش دیجیتالی خود برای ارتباط با خریداران بالقوه را بهینه سازید و انجام خرید توسط آنها را ترغیب کنید.

نفر post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موارد زیر را حتما بخوانید: