همه چیز درباره دوره mba

MBA مخفف Master of Business Administration است. اولین بار توسط دانشکده مدیریت دانشگاه هاروارد در سال 1908 (مدرسه بازرگانی هاروارد اکنون) معرفی شد، و این دوره قبل از اینکه در سراسر جهان گسترش یابد، برای اولین بار در آمریکا توسعه یافت و فرهنگ ملی کارآفرینی و تجارت از آن زمان ترویج داده شد. با این حال، امروزه مزایای تحصیل در MBA، در سراسر جهان شناخته شده است و بسیاری از مدیران کسب و کارها و دانش آموختگانی که دغدغه حل چالش‌های دنیای کسب وکار را دارند، علاقه‌مند به شرکت در دوره MBA هستند.

دوره mba

همه چیز درباره دوره mba

 

MBA چیست؟

دوره MBA محبوب‌ترین دوره تحصیلات تکمیلی، در جهان است و در بین کارفرمایان و دانش‌پذیران محبوبیت زیادی دارد.

MBA به شما دانش مدیریتی اصولی و پایه‌ای را می‌بخشد، به این معنی که دیدی کل نگر در حوزه تجارت، مانند زمینه‌های بازاریابی، امور مالی و حسابداری بدست خواهید آورد، در حالی که مهارت‌های نرم مدیریتی مانند؛ چگونگی رهبری یک تیم موفق، حل مساله، تفکر استراتژیک، تفکر انتقادی و شبکه‌سازی را نیز می‌آموزید.

رشته تحصیلی MBA

شخصی که علاقه به یادگیری مباحث مدیریتی دارد، پس از کمی جستجو، با دو عبارت “رشته  MBA و  دوره MBA ” مواجه می‌شود و سوال ” تفاوت دوره MBA و رشته MBA چیست؟” در ذهن او شکل می‌گیرد. برای کسب مدرک این رشته، پس از گذراندن کنکور MBA می‌توانید در گرایش‌های مختلف در دانشگاه به تحصیل بپردازید. کاربرد رشته MBA، فقط به حوزه‌های بازاریابی و مدیریت یک کسب وکار نوپا محدود نمی‌شود؛ بلکه در شغل‌های دولتی، خدمات بهداشتی و پزشکی و مشاوره کسب و کار و … نیز کاربرد دارد. دوره‌های معتبر MBA در مدارس کسب‌ وکار، آمادگی بیشتری برای ورود به فضای کسب وکار و قرارگرفتن در سمت مدیر ایجاد می‌کند.

دوره mba بازار سرمایه

دوره‌های MBA محدود به یک گرایش بازاریابی نمی‌باشند و گرایش‌های متعددی از آن در سراسر جهان ارائه می‌شود. یکی از این گرایش‌های پرطرفدار و پرکاربرد؛ دوره mba بازار سرمایه است. دانش‌پذیران در این دوره با جنبه‌های مختلف مدیریت و مدیریت مالی به خوبی آشنا می‌شوند. از جمله سرفصل‌های این گرایش می‌توان به اصول حسابداری، مبانی ابزارها، بازارها و نهادهای مالی، قوانین و مقررات پایه در بازار سرمایه و… اشاره كرد. بنابراين ديد كلی نسبت به مديريت پيدا مي‌كنيد. و همين باعث مي‌شود كه سهام‌های شركت و دارايی‌های كسب و كار خود را به خوبي مديريت كنيد.

دوره mba یکساله

در دوره‌ جامع MBA که اصولا به صورت یکساله برگزار می‌شوند، گرایش‌های مختلفی ارائه می‌شود.

و در هرکدام از این گرایش‌ها درکنار آموزش مباحث عمومی مدیریت، بعد خاصی از مدیریت مورد توجه قرار می‌گیرد. فراگيري اين دروس به افراد كمك مي‌كند تا یک پایه محکم و گسترده در درک مفاهیم کلی مدیریت و تمام رشته‌های کلیدی مربوط به حوزه کسب و کار بدست آورند: حسابداری و امور مالی، رهبری و رفتار سازمانی؛ بازاریابی؛ مدیریت فناوری و عملیات؛ استراتژی؛ اقتصاد؛ کارآفرینی و نوآوری.

گذراندن دوره “MBA” و درج این مطلب در رزومه به شما کمک می‌کند تا از نظر کارفرمایان متمایز شوید، اما معنای واقعی MBA فراتر از سه حرف در یک برگه است. در طول دوره MBA، دانش مدیریت کسب و کار خود را بدست می‌آورید، با شبکه‌ای از افرادی آشنا می‌شوید که همانند شما دغدغه رهبری و ایجاد یک کسب و کار سودمند و موفق را دارند. هم‌چنین چشم انداز شغلی و حقوق خود را افزایش می‌دهید.

دوره ام بی آی

دوره دوره ام بی آی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

 

بهترین دوره mba در ایران

برای دستیابی به اهداف مرتبط با شغلتان، باید شخصیتی مثبت و قوی داشته باشید. از مهارت‌های تصمیم‌گیری خوبی برخوردار باشید. ایجاد مهارت تصمیم‌گیری درست و به موقع نیز از ویژگی‌های یک دوره MBA  خوب  است.

مدیریت زمان، پرورش ذهن خلاق در جهت ایجاد کسب و کار جدید و خلق ارزشی متمایز، رعایت اصول اخلاقی، پرورش مدیر با نقش رهبری، انجام کار گروهی و مهارت تیم سازی.

تمام این موارد از جمله نتایج یک دوره MBA خوب است. بنابراین به دوره‌ای می‌توان گفت بهترین دوره MBA، که این مهارت های نرم و سخت مدیریتی را به طور کاربردی به افراد آموزش دهد.

یک دوره MBA  خوب می‌تواند به تقویت مهارت‌های ارتباطی شفاهی و نوشتاری کمک کند و به شما این امکان را می‌دهد که با موفقیت مفاهیم را به افراد مختلف در سطوح مختلف سازمان منتقل کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه می‌توانند با هم در جهت یک هدف مشترک کار کنند.

دوره mba دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

مدرسه كسب و كار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با هدف پرورش و تربيت مديران و افرادي با تجربه مسلط در حوزه مديريت كسب و كار، دوره‌هاي POSTDBA, DBA, MBA برگزار می‌شود. مدرسه كسب و كار تربيت مدرس گرايش‌هاي مختلفي از جمله : مالی، پروژه، ديجيتال ماركتينگ، بازاريابی را ارائه مي‌دهد. اساتيد برجسته حوزه مديريت در اين دوره‌ها سعي در آموزش و تربيت مديرانی توانمند، براي انواع سازمان‌ها دارند. هم‌چنين شما با تجربه‌اي كه در محيط دانشگاهی و در جمع افرادی دغدغه‌مند همانند خودتان قرار می‌گیرید و همین تجربه و شبکه سازی و ایجاد ارتباطات با افرادی همانند خودتان ولی با تجربه های متفاوت باعث می‌شود دید بهتری نسبت به فضای کسب و کار و حوزه مدیریت بدست آوردید.

آموزش MBA

حضور در دوره MBA غیرحضوری و یا به صورت حضوری و یادگیری مباحثی که در این دوره مطرح می‌شود. چشم‌انداز شغلی شما را تقویت می‌کند. مباحث و موضوعاتی که در طول دوره MBA فرا می‌گیرید و چالش‌هایی که با آن مواجه می‌شوید، انعطاف‌پذیری، شایستگی و زیرکی شما را در فضای کسب ‌وکار می‌سنجد. هم‌چنین به شما کمک ‌می‌کند شغل خود را تغییر دهید و در مسیری جدید یا در یک زمینه خاص متخصص شوید.

دوره MBA با مدرک بین المللی

همانطور که آموزش کاربردی مباحث مدیریتی مهم است، اما اینکه پس از گذراندن یک دوره مدیریتی مانند  MBA  و DBA  مدرک معتبر بین المللی به افراد ارائه شود، نکته حائز اهمیتی است.  زمانی که شما یک دوره مدیریتی را انتخاب می‌کنید برای تحصیل و یادگیری، چه بهتر که دوره به نحوی باشد که مدرک آن بین المللی باشد و اعتبار بالایی داشته باشد.

هزینه دوره mba

برای اطلاع از هزینه دوره‌های MBA کافیست فرم رزرو مشاوره رایگان را در سایت تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. هم‌چنین می‌توانید از طریق تماس تلفنی با شماره 02188220196، با ما در ارتباط باشید.

دوره mba و dba غیرحضوری با مدرک وزارت علوم

بیشتر افرادی که در شهرستان‌ها اقامت دارند و علاقه به شرکت در دوره‌های MBA و DBA دارند می‌توانند در دوره‌ها به صورت غیرحضوری شرکت کنند. و از تمامی مباحثی که در کلاس‌ها به صورت حضوری بیان می‌شود استفاده لازم را ببرند.

دوره dba و mba غیر حضوری با مدرک وزارت علوم در مدرسه کسب و کار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ارائه می‌گردد و افراد می‌توانند در اقصی نقاط ایران از امکانات کلاس های آنلاین استفاده کنند.

دوره آنلاین mba

دوره آنلاین mba دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

 

مدرسه کسب و کار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، هر آن چیزی که برای کار و کسب نیاز دارید!

با این توضیحات اگر دوره MBA  بهترین راه برای آماده کردن خود جهت ورود به محیط کسب و کار پر از چالش نیست،  چه راه حلی وجود دارد؟ در طول زندگی حرفه‌ای خود، باید با تغییرات اجتناب ناپذیر در صنایع، بازار و روش‌های کسب و کار افراد سازگار شوید.

بنابراین شرکت در دوره MBA به معنای خروج از نقطه امن و فراگیری مطالب به نحوی کاربردی است. کسب تجربه و استفاده از تجربیات دیگران و مدیران دیگر کسب و کارها نیز کمک قابل توجهی به پیمودن مسیر شغلی می‌کند.

اگر علاقه‌مند به خلق یک کسب و کار جدید هستید و مایلید از صاحب نظران حوزه مدیریت، بیشتر بیاموزید، دوره MBA یک انتخاب عالی است. تکمیل موفقیت آمیز این دوره منجر به افزایش حقوق، برندسازی شخصی و شبکه گسترده‌ای از ارتباطات تجاری می‌شود.

3.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موارد زیر را حتما بخوانید: