دوره dba دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

معرفی دوره DBA

بسیاری از مدیران ارشد و اجرایی سازمان‌ها و حتی فارغ‌التحصیلان دوره MBA تمایل دارند که به سطحی فراتر از مهارت‌های اکتسابی مدیران در دوره‌های MBA دست یابند و در نحوه مدیریت خود نسبت به سایر مدیران تمایزی کارآمد و موثر ایجاد کنند. به عبارتی بهتر، به درجه‌ بالاتری از هوشمندی در دانش مدیریت کسب‌و‌کارشان دست یابند .

دوره DBA؛ دوره‌ایست با رویکرد پژوهشی که این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا با به کارگیری دانش روز مدیریت، به بررسی مسائل و دغدغه‌های مختلف سازمان‌تان بپردازید. در طی این دوره، هوشمندی لازم در افراد ایجاد می‌شود تا بتوانند تئوری‌های روز مدیریتی را متناسب با شرایط بازار کار داخلی تعدیل کنند و از آن‌ها در راستای رسیدن به اهداف استراتژیک سازمان‌شان بهره ببرند و به توسعه و بهبود منافع کسب‌وکارهایشان دست یابند، همچنین با به کارگیری دانش ضمنی، اشتباهاتی که در بخش‌های مختلف سازمان می‌تواند رخ دهد را پیش‌بینی‌ کنند و راهکارهای کارآمد و موثر برای آن‌ اتخاذ نمایند.

دوره یک‌ساله DBA با قرار گرفتن در بالاترین سطح مدیریت عالی کسب‌وکار، برای مدیران حرفه‌ای و کارشناسان ارشدی طراحی شده است که دارای تجربه مدیریت یک بنگاه تجاری هستند . فارغ‌التحصیلان این دوره قادر خواهند بود مدیریتی نوین با رویکردی نوآورانه و آینده‌نگر را در سازمان خود، با توجه به پویایی‌های عصر حاضر و اهداف آتی، به اجرا درآورند .

ضرورت و اهمیت دوره DBA

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/سرعت پیشرفت، توسعه و نوآوری در عرصه‌های مختلف به گونه‌ای است که موجب شده طول عمر علوم مختلف تولید شده به طرز چشمگیری کاهش یابد. از طرفی ساختار سازمان‌ها روز به روز پیچیده تر از قبل می‌شود و اتخاذ تصمیم مدیریتی درست و متناسب با شرایط فعلی و در عین حال تامین‌کننده شرایط آتی، سخت‌تر از هر زمان دیگریست.

دوره DBA با رویکرد تحقیقاتی، مسائل و چالش‌های روز مدیریت بنگاه را از زاویه علم روز مدیریت تحلیل و بررسی می‌کند و راهکارهای کاربردی و عملی را، پیش روی مدیران سازمان‌ها قرار می‌دهد.

مزایای دوره DBA

در دوره DBA که به عنوان مدیریت حرفه‌ای کسب‌وکار از آن یاد می‌شود، ابعاد و جنبه‌های مختلف علوم مدیریتی را از زاویه نگاه علم روز مدیریت و با رویکردی کاربردی و عملی، مورد واکاوی قرار می‌دهد.

دانشگاه تهران به عنوان یکی از دانشگاه‌های برجسته ایران در عرصه مدیریت به منظور افزایش میزان توسعه و بهره‌وری در عرصه مدیریت اجرایی کسب‌وکارهای کشور، با بهره‌گیری از به روزترین الگوهای آموزشی و بهره‌مندی از کادر اساتید تراز اول و مجرب در این حوزه، اقدام به برگزاری دوره DBA در مرکز آموزش‌های کاربردی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران نموده است.

شرکت‌کنندگان دوره DBA همگی مدیران ارشد و رهبران سازمان‌ها هستند که تجربه سال‌های متمادی در پست‌های مختلف مدیریت را با خود به‌همراه دارند، از این رو، این دوره امکان ایجاد شبکه ارتباطی گسترده و غنی از تجارب کارآمد را بین صاحب‌نظران و مدیران ارشد این حوزه برای شما فراهم می آورد.

اگر به عنوان یک مدیر حرفه‌ای در پی حل یک چالش ذهنی در حوزه مدیریت هستید و یا در پی یافتن راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات و مسائل موجود در سازمان‌تان می‌باشید، دوره DBA این توانمندی را در شما ایجاد خواهد کرد تا به این چالش‌ها و سوالات از منظر علمی و کاربردی پاسخ دهید.

مخاطبان دوره DBA

شرکت در این دوره‌ها به افرادی که در پی تدوین شیوه‌های نوین مدیریتی هستند و یا در پی اتخاذ راهکارهای علمی و کاربردی در جهت حل مسائل سازمان خود هستند توصیه می شود.

به طور کلی مخاطبان این دوره عبارتند از:

 

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/

شما پس از اتمام دوره DBA نه‌تنها فرصت‌های شغلی منحصربه‌فردی را می‌توانید تجربه کنید، بلکه ارتقا‌ دهنده شرایط اجرایی سازمان‌تان خواهید بود و همچنین می‌توانید خالق تغییرات کارآمد و نوین در عرصه مدیریت سازمان‌تان باشید.

محتوای دوره DBA

در مرکز آموزش‌های کاربردی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران؛ برنامه محتوایی دوره DBA در طول یک‌سال و در غالب ۳ پودمان طراحی شده است.

پودمان اول
رفتار سازمانی و دانش و مهارت‌های نوین رهبری

تغییر استراتژی‌های یک سازمان و یا تحول سازمانی به ‌معنای تغییر از یک حالت به حالت دیگر است. تحول سازمانی ممکن است مستلزم تغییراتی در سیاست‌ها، استراتژی، ساختار، فناوری و فرهنگ کلی شرکت باشد. این تغییرات ممکن است با برنامه‌ریزی‌های مدون انجام شود یا به وسیله عوامل بیرونی به سازمان تحمیل شود. به ‌هر حال ممکن است در هر سازمانی نیاز به تغییر رفتار به ‌طور بنیادی باشد؛ یا اینکه نیاز باشد تغییرات تدریجی صورت ‌گیرد و شیوه شکل‌گیری امور متحول شود.

 

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/در هر صورت تغییر رفتار سازمانی مدلی از حذف کردن شیوه‌های قدیمی و سنتی و به‌کارگیری روش‌های نوین است که به مهارت‌های رهبری نیازمند است. با این توصیف تحول سازمانی فرایندی اساسی است که تنها با مدیریت مؤثر امکان‌پذیر است. ضمن اینکه در حال‌ حاضر مرزهای اقتصادی به ‌مرور کنار می‌رود و رقابت اقتصادی در صحنه جهانی به جریان می‌افتد؛ بنابراین نیاز است برای تحول پیدا کردن به سازمانی اصولی و هدفمند، برنامه‌های تازه‌ای اجرا شود.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/امروزه مدیریت بر مبنای داده‌های علمی و مبتنی بر فناوری انجام می‌شود. این تغییرات اساسی به دلیل عوامل محیطی مانند تاثیر درگیری‌های سیاسی بر اقتصاد، برداشته شدن حد و مرزها در کسب‌‌و‌کارها و تجارت و همچنین آگاهی مشتریان صورت‌ گرفته است. بنابراین اهمیت افزایش دانش صاحبان کسب‌‌وکارها و مدیران پر رنگ‌تر شده است، همین نیاز اساسی موجب شده تا مراکز معتبر علمی جهان به منظور ارتقا سطح کیفی دانش کاربردی مدیران، رفتار سازمانی و مهارت‌های نوین رهبری حرفه‌ای مبتنی بر علم پیشرفته را در برنامه‌های تدریسی دوره‌های DBA خود تعریف کنند.

مدیریت سرمایه‌گذاری و بورس و اوراق بهادار

بازار سرمایه یکی از عناصر اصلی کسب‌وکار است که بازارهای طلا، ارز، مسکن و سرمایه‌گذاری در بورس را دربر می‌گیرد.

 

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/سرفصل‌های شاخص درس مدیریت سرمایه‌گذاری در دوره DBA از این قرار است: سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار، ارزیابی سهام شرکت‌ها، تجزیه ‌و تحلیل صورت‌های مالی، بررسی متغییرهای موثر بر اقتصاد کلان و… .

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/صاحبان کسب‌وکارها در مقاطعی از فعالیت خود تصمیم می‌گیرند به بازار سرمایه ورود پیدا کنند اما حضور در این بازار نیاز به ‌مهارت و دانش همه‌جانبه و محاسبه دقیق ریسک‌ها و منافع دارد. این بازار هوس‌انگیز همان ‌اندازه‌ که جذاب و سودآور است، مخاطراتی نیز به‌ همراه دارد. دوره DBA، مدیریت سرمایه‌گذاری را به افراد می‌آموزد و آن‌ها را برای ورود به بازار بورس آماده می‌کند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/اهمیت دستیابی به داده‌ها و اطلاعات روز در این حیطه از اهمیت بالایی برخوردار است لذا در ضمن این درس نحوه استفاده از اخبار موثق در جهت تجزیه و تحلیل موقعیت و سنجش فرصت و تهدیدها آموزش داده می‌شود.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/دانشپذیران با گذراندن این درس از مزایای کامل سرمایه‌گذاری در بورس و هر بازار مالی دیگر برخوردار می‌شوند.

 

اهداف کلی این درس

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/آشنایی کامل با انواع بازارهای مالی و نحوه سرمایه‌گذاری در آن‌ها: فرابورس، بورس کالا، طلا و ارز

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/یادگیری انواع نرم‌افزارهای مرتبط

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/مدیریت ریسک در سرمایه‌گذاری‌ها

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/آماده‌سازی دانشپذیران برای حضور در CFA,FRMو سایر آزمون‌های معتبر

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/آشنایی کامل با متدهای هوشمند در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (مانند معاملات خودکار خرید و فروش، دارایی‌ها و معاملات الگوریتمی و…)

مدیریت منابع انسانی پیشرفته

نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین المان‌های سازمانی در حیطه مدیریت کسب ‌و کار است، این مقوله در طول سالیان، از انقلاب صنعتی تاکنون دائماً درحال تکامل و بروزرسانی بوده ‌است. شخصیت‌های بزرگ علمی در این زمینه تلاش کرده‌اند تا بین بهره‌وری از نیروی انسانی و جبران کسری خدمت آن‌ها تعادل ایجاد کنند. در واقع علم مدیریت منابع انسانی ضروری‌ترین بخش در مدیریت سیستم سازمانی و کسب‌وکار است.

 

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/در این درس دانشپذیران در وهله اول می‌آموزند که چگونه به ‌طور مستقیم و غیرمستقیم با نیروی انسانی تحت مدیریت خود ارتباط برقرار کنند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/در مرحله بعد تلاش بر آن است که مدیران توانایی پرورش نیروی انسانی فعال در زمینه‌های مختلف اقتصادی را کسب نمایند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/در طی دوره منابع انسانی اصول و مفاهیم مدیریت منابع انسانی با شیوه‌های طراحی و برنامه‌ریزی پیشرفته آموزش داده می‌شود.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/دانشپذیران با گذراندن این درس قادر خواهند بود تا برنامه‌های مدون و استراتژی‌های اختصاصی برای نیروی انسانی سازمان خود ایجاد نمایند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/در طول این دوره درسی نحوه مواجه با چالش‌های کوچک و بزرگ و چگونگی تحلیل اطلاعات و آمارهای مرتبط با نیروی کار و مدیریت و تحلیل آن‌ها آموزش داده می‌شود.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/در بسیاری مواقع پیشرفت و توسعه کسب‌وکار شما مشروط به تقویت نیروهای انسانی است، در طول این درس شیوه‌های توانمندسازی منابع نیروی انسانی آموزش داده می‌شود، اینکه چگونه با مدیریت حرفه‌ای و اجرای سیستم پاداش و مجازات نیروی انسانی را به مسیر دلخواه هدایت کنید.



مدیریت استراتژیک پیشرفته

در این درس به راهبردهای مدیریت کسب‌وکار و بررسی مسائل مهم سازمانی پرداخته می‌شود. آموزش شیوه‌های تجزیه ‌و تحلیل فعالیت‌های سازمان و تعیین نقاط ضعف و قوت آن‌ها از اهداف آموزشی این درس در نظر گرفته شده است؛ نهایتا دانشپذیران پس از اتمام درس این قابلیت را کسب می‌کنند که فرصت و تهدیدهای پیش‌رو سازمان خود را تشخیص دهند و سازمان را به سمت اهداف بزرگ و کوچک هدایت کنند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/در این درس در وهله اول شیوه‌ی تعیین سیاست‌ها و اهداف سازمانی، چشم‌اندازهای آتی شرکت و نحوه تدوین مسیر مشخص برای رسیدن به این مقاصد آموزش داده می‌شود.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/در مرحله بعد دانشپذیران می‌آموزند که چگونه تمام فعالیت‌های شرکت را همسو با هم پیش ببرند و مزیت رقابتی سازمان‌های همرده را مشخص نمایند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/یک مدیر استراتژیک باید به‌ خوبی از عملکرد مناسب مزیت‌های رقابتی سازمان خود و نقاط ضعف و قوت آن آگاهی داشته باشد تا قادر باشد برای سودآوری مجموعه خود برنامه‌ریزی کند؛ از این‌رو تلاش شده تا مدیران در این درس تجزیه و تحلیل داده‌ها و آمار را به روشی عملیاتی و در سطحی بالاتر از شیوه‌های معمول بیاموزند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/پیشرفت استراتژی‌های مدیریتی به ‌معنای تغییر و ارتقاء تمام اجزای سیستم اقتصادی است، گذراندن درس مدیریت استراتژیک پیشرفته فرصتی برای کسب دانش و مهارت تخصصی در فعالیت‌های مختلف اقتصادی و سازمانی است. دانشپذیران این فرصت را بدست می‌آورند که به‌عنوان یک مدیر، راهبردهای پیشرفت سازمانی را به ‌شدت ارتقا دهند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/در مرحله بعدی تلاش شده تا این توانایی در مدیران ایجاد شود تا خط‌ مشی‌های تازه‌ برای آینده تجارت و کسب‌وکار خود مشخص نمایند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/هدف نهایی ارائه این درس؛ پرورش مدیرانی تحلیلگر است که قادر به هدایت سازمان خود به بهترین شکل ممکن هستند.

بازاریابی پیشرفته

در چند سال اخیر بحث بازاریابی در تمام زمینه‌های شغلی به ‌طور مستقیم و غیرمستقیم اهمیت پیدا کرده‌ است. به‌ خصوص اینکه با برداشته شدن مرزهای اقتصادی در بازار جهانی موفقیت کسب‌وکارها مستلزم توانایی در جذب هرچه بیشتر مشتریان است.

  • دانشپذیران در خلال این درس روش‌های روز دنیا را در مورد بازاریابی کسب‌وکار، مزیت رقابتی و توسعه بازار هدف می‌آموزند.
  • از آنجایی که هر چه کیفیت و عمق تحقیقات بازار بیشتر باشد، راهکارهای مناسب‌تری دریافت می‌شود لذا تلاش شده تا در این درس افراد راهکارهای عملی برای پیشرفت تجارت‌شان را بیاموزند و به این قابلیت دست یابند که بتوانند آینده بازار را پیش‌بینی نمایند.
  • از آنجایی ‌که کسب‌وکارها عمدتاً بر پایه ۲ رکن رقیب و مشتری بنیان نهاده می‌شوند، توانایی شناخت جامعه هدف و مشتری بالقوه از جمله اهداف تدوین درس است.
  • در گام بعدی آشنایی دقیق با استراتژی‌های تولید، توزیع و فروش در اولویت اهداف این درس قرار دارد.
  • یکی از فاکتورهای مهم در بازاریابی وجود کانال‌های قوی توزیع است که در این درس به صورت مفصل به آن پرداخته می‌شود.
  • از جمله مباحثی که در این درس به آن پرداخته می‌‎شود، آشنایی مدیران با تکنیک‌های روز جمع‌آوری بانک اطلاعات از مشتریان و نحوه استفاده از آن‌هاست، در این درس به افراد آموزش داده می‌شود که چگونه مشتری و مخاطب هدفشان را به ‌عنوان اصلی‌ترین عنصر فروش تحلیل کنند، با آن‌ها ارتباط مؤثر برقرار کنند.
  • افراد آموزش می‌بینند که چگونه به ‌عنوان کارشناس بازاریابی پیشرفته نیازها و گرایش‌های جامعه را تحلیل کرده و راهبردهای مناسبی برای ارتقای کیفیت محصولاتشان به کار ببرند.

شیوه‌های صحیح بازاریابی و تبلیغات با کیفیت رسانه‌ای مبتنی بر تدوین استراتژی برای رسیدن به نتیجه مطلوب، از دیگر مباحثی هستند که در این درس به آن پرداخته می‌شود.

مدل‌های کسب‌وکار

مدیران سازمانی و صاحبان مشاغل معمولاً ایده‌هایی برای پیشرفت کارشان در ذهن دارند. اما واقعیت این است که این ایده‌ها همیشه پتانسیل‌های لازم برای اجرایی شدن را ندارند. بنابراین پیاده‌سازی هر ایده و استراتژی کاری نیازمند فرآیند پیش‌ارزیابی است. مدل‌های کسب‌وکار در دوره DBA یکی از راهکارهای کاربردی مدیریتی هستند که به مدیران قابلیت امکان‌سنجی ایده‌ها را می‌دهد. در ضمن این فرصت را در اختیار صاحبان و مدیران کسب‌وکارها قرار می‌دهد که پیش‌ از اعمال تغییرات اساسی، چشم‌انداز وضعیت آینده سازمان را در اثر اعمال تغییرات مشاهده نمایند.

  • مدل کسب ‌و کار این فرصت را برای مدیران فراهم می‌کند که قابلیت پیاده‌سازی ایده‌ها را پیش‌بینی کنند.
  • افراد پس از فراگیری این درس قادر خواهند بود سبک اختصاصی از کسب‌وکار را طراحی کنند، جنبه‌های مختلف مزیت رقابتی مدنظرشان را به چالش بکشند و مدل‌های کسب و کار را با مفهوم “Value Porposition” یا همان “ارزش پیشنهادی” ارزیابی کنند.
  • استراتژی‌های جدید مدیریتی آموزش داده می‌شود و به ابعاد مختلف نوآوری، ایجاد و ارتقای محصول در ارائه ارزش پیشنهادی بررسی می‌شود.
  • تدوین مدل کسب‌ و کار خاص برای تغییر استراتژیک و رسیدن به شیوه‌ای نوین در سازمان از جمله دیگر قابلیت‌هایی خواهد بود که افراد پس از اتمام این درس بدست می‌آورند.
روش تحقیق برای مدیران

در این درس از دوره DBA بر راهکارهای مدیریت عالی کسب ‌و کار تمرکز شده و سعی می‌شود آموزش‌ها با فعالیت‌های پژوهش محور و با رویکرد عمل‌گرایانه ارائه شود.

  • هدف این درس تقویت مهارت‌های پژوهشی همگام با بکارگیری اصول و دانش مدیریت برای رفع مشکلات سازمانی است.
  • مخاطبان اصلی این مباحث مدیران ارشد و مشاوران مدیریتی هستند که نیاز به دانش گسترده‌تری در حیطه اهداف استراتژیک، بازاریابی و منابع انسانی دارند.
  • افراد در این درس از مفاهیم پیشرفته مدیریتی آگاهی کسب می‌نمایند و شیوه بکارگیری دانسته‌هایشان را به‌ طور عملی می‌آموزند. این دوره درسی ضمن تمرکز بر تحقیقات و مطالعات نظری بر شیوه‌های عملیاتی این پژوهش‌ها تاکید دارد. همین امر سبب می‌گردد تا مدیران به چشم‌انداز وسیع‌تری نسبت به تکنیک‌های مدیریتی و شیوه اجرایی کردن آن در محیط‌های تجاری سازمان‌ها دست پیدا کنند.
  • هدف این بخش از DBA پرورش مدیران باانگیزه و توسعه مهارت‌ها و قابلیت‌های کاری آن‌ها در راستای بهبود فرآیند مدیریت در محیط‌های کاری است زیرا هنگامی‌ که مدیران از امور پژوهشی کمک می‌گیرند، دید بازتری برای رفع معضلات سازمانی خواهند داشت و یک گام از رقبا پیشی می‌گیرند.
  • با آموزش‌های حرفه‌ای این درس دانشپذیران قادر خواهند بود مسائل هرچند پیچیده دنیای تجارت را به‌ راحتی تحلیل کرده و راهکار ارائه دهند. در نتیجه تغییرات لازم برای مواجه شدن با مشکل را اعمال می‌کنند.
پودمان دوم
مبانی و تحلیل صورت‌های مالی

ارزیابی صورت‌های مالی یکی از راهکارهای تحلیلگران برای بررسی امور شرکت‌هاست. چنانچه صورت‌های مالی هر شرکت با ارقام درست و محتوای دقیق تنظیم ‌شده باشد، مقایسه نسبت‌های مالی مؤسسات و شرکت‌ها گویای عملکرد مالی شرکت به ‌صورت سالیانه خواهد بود.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/در مباحث این دوره می‌توانید تجزیه ‌و تحلیل صورت‌های مالی شرکت و بررسی عملکرد و بازدهی سرمایه‌گذاری صورت‌ گرفته را فرا بگیرید.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها با اطلاعات مختلفی روبرو هستند که بخش عمده‌ای از آن در صورت‌های مالی شرکت دریافت می‌شود. شرکت‌کنندگان در کلاس‌های این درس دریافت جامعی از ماهیت صورت‌های مالی، اقلام اساسی صورت‌های مالی و مقایسه صورت‌های مالی با یکدیگر پیدا می‌کنند. در نتیجه می‌توانند صورت‌های مالی را تحلیل کنند و در مورد کیفیت و عدم دست‌کاری شدن آن نظر بدهند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/به بیان واضح‌تر متوجه می‌شوند که کدام صورت‌های مالی قابل‌اعتماد هستند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/افراد بعد از گذراندن این درس می‌توانند وضعیت یک شرکت را با توجه به صورت‌های مالی آن به ‌طور کامل تحلیل کنند.

اهداف کلی این درس شامل موارد زیر است:

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/آگاهی مدیران عامل از صورت‌های مالی شرکت

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/تحلیل جنبه‌های مختلف صورت‌های مالی (تحلیل عمودی، افقی و نسبت‌های مالی)

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/مدیریت نقدینگی و بودجه‌بندی

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/تحلیل عملیاتی

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/راهکارهای تامین مالی

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/برنامه‌ریزی بودجه سرمایه‌گذاری درمورد مدیران (NPV ,MIRR ,IRR)

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/آشنایی با ابزارهای نوین مالی و فین تک

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/آگاهی از شیوه‌های کنترل بودجه و امور مالی، مقابله با پول‌شویی و تسلط بر قوانین

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/تحلیل صورت‌های مالی به افراد در تعیین استراتژی راهبردی شرکت کمک می‌کند.

تصمیم‌گیری برای مدیران

به طور کلی هر فرد روزانه برای زندگی شخصی خود تصمیماتی می‌گیرد که اگر این تصمیمات بهترین انتخاب‌های او نباشند، به منحرف شدن مسیر زندگی‌اش می‌انجامد. تصمیمات شخصی نهایتاً زندگی خود افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما هنگامی‌ که صحبت از مدیران سازمانی به میان می‌آید، ماجرا صورت دیگری به خود می‌گیرد.

 تصمیمات مدیران بر مجموعه گسترده‌ای از کارکنان شرکت تأثیر می‌گذارد. با این اوصاف تک‌تک این تصمیمات باید در بهترین موقعیت و به بهترین صورت ممکن گرفته شود، تا تأثیرات مثبتی بر عملکرد سازمانی و زندگی کارکنان سازمان به‌ همراه داشته باشد.

مهارت تصمیم‌گیری مدیران به ‌خصوص زمانی مشخص می‌شود که در موقعیت‌های بحرانی و پیچیده قصد دارند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین تصمیم را بگیرند و چالشی را حل ‌و فصل کنند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/هدف اصلی درس تصمیم‌گیری برای مدیران ارتقاء توانایی‌ها و مهارت‌های مدیران شرکت‌ها و مؤسسات است. افراد در طی این دوره یاد می‌گیرند که چگونه بهینه‌ترین و کارآمدترین تصمیم را بگیرند. علاوه ‌بر این راهکارهایی برای ممانعت از ایجاد شرایط بحرانی فرا می‌گیرند.

عملکرد مدیران سازمانی باید به گونه‌ای باشد که بتوانند مسائل شرکت را در زمان مشخصی حل و فصل کنند. آن‌ها باید تلاش کنند رفع مشکل به آینده موکول نشود تا ناگزیر نباشند در شرایط ویژه تصمیم‌های بحرانی اتخاذ کنند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/پس ‌از گذراندن این درس تمام اطلاعاتی که لازم است تا مدیران برای تصمیم‌گیری در شرایط سخت و بحرانی داشته باشند به آن‌ها منتقل می‌شود و می‌توانند بعد از تصمیم‌گیری میزان موفقیت و کارآمدی آن‌ را مورد ارزیابی قرار دهند.

استراتژی‌های بازاریابی

استراتژی‌های بازاریابی شامل زنجیره‌ای از فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های منسجم درون‌سازمانی است که یک واحد تجاری را به اهداف مورد انتظار خود می‌رساند. بازاریابی و شیوه استراتژیک می‌تواند یک واحد تجاری را از طریق برآورده کردن ارزش‌های مورد انتظار مشتریان به اهداف اصلی برساند.

در حقیقت فاکتورهایی مانند سهم بازار، مبلغ فروش و میزان فروش که سازمان قصد دارد آن را محقق سازد، اهداف بازاریابی محسوب می‌شود.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/در دوره DBA استراتژی بازاریابی بر هماهنگی تخصیص منابع و بازاریابی موازی در یک بازار خاص تمرکز دارد. بنابراین در وهله اول تعیین بازار هدف برای محصول یا خدمات خاص به‌ عنوان مسئله اصلی مطرح است.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/در گام بعدی افراد درمیابند که از طریق ۴ عنصر اصلی بازاریابی که شامل محصول، قیمت، توزیع و تبلیغ است، برنامه مناسبی برای پاسخ به نیاز مشتریان بالقوه طراحی کنند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/دانشپذیران در این دوره می‌آموزند که براساس اصل اول بازاریابی- میزان رقابت- اگر میدان رقابت در بازار یا صنعتی مهیا باشد، شرکت‌ها برای حفظ سهمشان از بازار باید محصولات متمایز از رقبا تولید کنند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/در گام بعدی به اصل دوم بازاریابی- محور تمرکز- پرداخته می‌شود. شرکت‌هایی که به‌ تازگی وارد بازار شده‌اند، باید به دنبال بازارهای جدید و مشتریان تازه باشند. در مقابل شرکت‌های بزرگ و تکامل ‌یافته نیاز بیشتری به حفظ مشتریان موجود در بازارهای کنونی دارند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/دانشپذیران دوره DBA در درس استراتژی‌های بازاریابی در کنار یادگیری تکنیک‌های بازاریابی روز، شیوه توسعه بازارهای هدف را نیز می‌آموزند. این افراد به مدیران ارشدی تبدیل می‌شوند که تدوین استراتژی‌های تولید، توزیع و فروش، تحقیق در وضعیت بازار، شناخت رقبا و مشتریان را برعهده دارند.

تحلیل اقتصاد بین‌الملل

در شرایط حاضر شرکت‌ها نمی توانند اهداف توسعه و پیشرفت سازمانی را تنها در مرزهای داخلی و اقتصاد بسته تجربه کنند. در فرآیند جهانی شدن اقتصاد، کسب و کارها برای شکوفایی باید هم در عرصه بین المللی و هم در داخل کشور فعالیت داشته باشند. مهم‌ترین آثار گسترش روابط بین المللی ایجاد فرصت مناسب برای توسعه صادرات به کشورهای دیگر است. اما هلدینگ ها و شرکت‌های گسترش ‌یافته برای برقراری ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی به دانش تخصصی نیاز دارند.

اقتصاد بین الملل، تخصصی آکادمیک و کاملا دانش محور است. بنابراین برای تحلیل اقتصاد بین المللی باید به دانش اقتصاد و تجربه مجهز باشید. تنها با پیگیری چند معامله صادرات نمی‌توان نقش مدیر تحلیل‌گر را ایفا کرد.

این دوره برای افراد در جایگاه‌های مختلف کارشناس صادراتی، کارشناس بازرگانی، مدیر بازرگانی بین‌المللی و … طراحی و برنامه‌ریزی شده است. مدیران و علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند مهارت‌های خود را در این حیطه افزایش دهند و به توسعه ارتباطات بین المللی بپردازند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/دوره تحلیل اقتصاد بین‌المللی به مدیران کمک می‌کند تا بازارهای بین‌المللی و حقوق صادرات و واردات را فرا بگیرند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/در این دوره امور تجارت بین‌الملل به ‌صورت مثال عینی مورد بررسی قرار می‌گیرد. نیاز روز بازار جهانی در امور صادرات و واردات مورد ارزیابی قرار گرفته و مراحل اصلی تجارت بین‌الملل آموزش داده می‌شود. مدیریت سازمان‌ها در شرایط حاضر به ‌شدت تحت تأثیر ارتباطات بین‌المللی و فناوری نوین و تکنولوژی قرار دارد. به ‌بیان ‌دیگر این روزها شیوه‌های مدیریتی تحت تاثیر تحولات وسیع فضای کسب ‌و کار تغییر کرده ‌است.

امروزه با وجود عواملی مانند تعارضات سیاسی، جهانی‌سازی اقتصاد، برداشته شدن مرزهای دنیای اقتصاد و کسب‌وکارهای جهانی، مدیران و صاحبان شرکت‌ها باید از اقتصاد بین‌الملل آگاهی داشته باشند و بتوانند آن را تجزیه و تحلیل کنند. این نیاز مبرم به بررسی و ارزیابی بازارهای جهانی موجب شده که برگزاری دوره‌های علمی اقتصاد بین‌الملل برای مدیران ضرورت داشته باشد.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/افراد بعد از گذراندن این درس می‌توانند روندهای تغییر اقتصاد بین‌المللی را تحلیل کرده و شرایط اقتصادی آتی را پیش‌بینی کنند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/افراد در این دوره استراتژی های صادراتی و معامله گری را می آموزند و یاد می گیرند که تفکرات یک تاجر باید تحلیل‌گرانه باشد.

مدیریت تامین سرمایه

شیوه های تامین سرمایه برای شرکت‌های کسب و کار پیوسته در حال توسعه است. روز به روز گزینه های جدیدی در دسترس کارآفرینان قرار می‌گیرد تا با تصمیم‌گیری‌های صحیح و به موقع ایده‌های خود را عملیاتی کنند.

امروزه دیگر تنها راه تامین سرمایه وام گرفتن از بانک‌ها نیست. بنابراین با وجود ظهور روش‌های متنوع تامین سرمایه شرکت‌ها دیگر اجباری برای مراجعه به بانک یا مشارکت در بورس اوراق بهادار نخواهند داشت. به عنوان نمونه صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه (Venture Capital) یکی از مدل‌های نوظهور برای کسب سرمایه بیشتر در شرکت‌های استارتاپی و نوپا به شمار می‌رود.

یکی از راهکارهای دیگر برای تامین هزینه‎های سازمانی بهره گیری از شرکت‌های تامین سرمایه به جای وام گرفتن از بانک است. “شرکت تامین سرمایه” نوعی شرکت سهامی عام یا خاص است که نیازی به پرداخت سود وام در آن وجود ندارد. به عبارتی شرکت‌ها نوعی روابط دو طرفه را تجربه می‌کنند. در واقع این شرکت‌ها واسطه‌های مالی در بازار سرمایه هستند که فعالیت‌های متفاوتی در این حوزه انجام می‌دهند مانند معامله‌گری، کارگزاری، بازارگردانی، پذیره نویسی، مشاوره سرمایه گذاری، افزایش سرمایه، ارزیابی ریسک مالی و…

 اما یک مدیر ارشد چگونه می‌تواند بهترین و موثرترین روش تامین سرمایه را شناسایی کند؟

به همان اندازه ای که روش‌های نوین برای تامین سرمایه به وجود آمده، نیاز به تخصص ویژه برای به کارگیری و بهره گیری از آن ضرورت پیدا می‌کند.  هنگامی که راه اندازی کسب و کار مطرح می شود، تامین سرمایه اولیه به همان اندازه نیروهای کاری و ایده اهمیت پیدا می‌کند. به همین دلیل سازمان‌ها بخش اصلی تحت عنوان تامین مالی در اجزای سازمانی دارند که روش‌های گوناگونی برای تامین سرمایه در آن به کار گرفته می‌شود.

در این درس الگوهای مختلفی برای تامین مالی مطرح می‌شود که شامل موارد زیر است:

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/روش های تامین مالی در سرمایه گذاری بین المللی

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/انواع ابزارهای مالی و نقش هر کدام در تامین منابع

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/نحوه ورود و سرمایه گذاری در بورس و مزایا و معایب کارکرد آن برای تامین مالی

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/شیوه های افزایش سرمایه از طریق اوراق مشارکت، اوراق بهادار و گواهی سپرده

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/روش های تامین سرمایه از طریق مشارکت با شرکت های سهامی عام

روش های تامین سرمایه به شیوه اسلامی به عنوان راهکاری برای توسعه منابع مالی سازمان

پودمان سوم
مدیریت ریسک شرکت‌ها

اصولا ورود به هر کسب و کاری بدون توجه به اصول بنیادی آن نوعی ریسک به شمار می رود. اغلب ما به دلایل ذاتی از ریسک کردن گریزان هستیم و معمولا به سراغ کارهایی که ممکن است جایگاه ما را به خطر بیندازد نمی‌رویم. در حالی که اگر مدیریت ریسک را به عنوان یک مهارت بلد باشیم، به هیچ عنوان به عواقب آن دچار نمی‌شویم. بنابراین به خصوص در مورد راه اندازی کسب و کار لازم است که مدیریت ریسک در بازار سرمایه را بیاموزیم.

مهم نیست که سرمایه‌تان در شرکت، سازمان یا بازارهای مالی چقدر است، شما باید برای حفظ سرمایه‌هایتان مدیریت ریسک را به عنوان دانش علمی بدانید و در موقع مناسب از آن استفاده کنید.

دانش‌پذیران DBA در طی این دوره درسی با اصول زیر بیشتر آشنا می‌شوند:

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/برنامه ریزی مناسب و طراحی برنامه جایگزین

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/اصل انعطاف پذیری؛ به این معنا که باید پیوسته از شرایط بازار و فرصت های معاملاتی آگاهی داشته باشند و با دسترسی به اطلاعات موثق تصمیمات منطقی بگیرند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/تعیین آستانه تحمل؛ از دیگر اصول مدیریت ریسک. هنگام معامله باید علاوه بر میزان سود حاصله به میزان ضرر هم توجه شود. بدین صورت شخصی که از مدیریت ریسک اطلاع دارد، ارزیابی می‌کند که آیا می‌تواند میزان شکست مالی یا ضرر را تحمل کند یا خیر؟

هدف از برگزاری این دوره ارتقاء توانمندی‌‌های مدیران کسب‌ و کارها برای شناسایی ریسک‌های داخلی و خارجی و تصمیم‌گیری در شرایط بحرانی است. مدیران در چنین شرایطی باید با تحلیل سریع فرصت‌ها بهترین تصمیم را بگیرند.

در حال حاضر استراتژی مدیریت ریسک نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که می‌تواند مزیت رقابتی ایجاد کند. در این زمینه هر سازمان سیستم اختصاصی دارد که در مدیریت ریسک با فعالیت‌ها و اهداف مشخصی پیش می‌رود. در واقع این ریسک‌ها برای همه سازمان‌ها مشابه نیست.

بعد از گذراندن این درس دانش‌پذیران مهارت‌های زیر را به دست می‌آورند:

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/آشنایی با سیستم مدیریت ریسک

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/آشنایی با مفهوم ریسک سازمانی و نحوه مقابله با آن

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/آشنایی با مفاهیم عمومی مدیریتی در مقابله با چالش‌های محیط کار

 

بعد از این دوره افراد قادر خواهند بود از تکنیک‌های نوین و به‌روز برای آنالیز، ارزیابی و شناسایی ریسک‌های کسب‌ و کار بهره ببرند.

مدیریت زنجیره تامین و توزیع کالا و خدمات

یکی از مهم‌ترین مراحل در سیستم سازمانی طراحی زنجیره تامین و در وهله بعد بهره‌وری از راهکارهایی برای مؤثر واقع شدن آن است. در واقع سازمان‌ها و شرکت‌ها باید منابع لازم هماهنگ با تقاضای مشتریان را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند. در حقیقت این شرکت‌ها و کسب‌ و کارها برای تامین کالا و خدمات مورد نیاز باید گزینه‌های تأمین‌کننده مناسبی را انتخاب کنند.

 در مرحله بعد باید محصولات مطابق با تقاضای مشتری ساخته و تولید شود که این زنجیره شامل طراحی، تولید آزمایش و بسته‌بندی آماده برای تحویل است. مرحله چهارم که توزیع محصول است شامل تحویل کالا، ارسال کالا، تنظیم صورت‌حساب و درنهایت دریافت هزینه است. در نهایت مرحله آخر شامل ارزیابی است؛ باید کنترل شود که محصول تحویل داده ‌شده مطابق با سفارش مشتری باشد، در غیر این صورت به انبار عودت داده شود.

در این مرحله شرکت باید به تقاضای مشتریان پاسخ دهد و به شکایت آن‌ها رسیدگی کند. کاملاً بدیهی است که مدیران شرکت‌ها و کسب ‌و کارها باید از زنجیره تامین محصولات از نقطه مبدأ تا رسیدن به دست مصرف‌کننده آگاه باشند.

 مدیران زنجیره تامین به داده‌های مختلف برای تصمیم‌گیری در مواردی مانند تهیه مواد اولیه، تولید نوع محصول و تحویل کالای نهایی به مشتریان نیاز دارند. از سوی دیگر تأمین‌کنندگان به مسائل مالی توجه زیادی دارند و تمایل دارند هزینه محصولات و خدمات ارائه ‌شده را در اسرع وقت دریافت کنند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/دانش‌پذیران در این دوره درسی همه مهارت‌ها و اطلاعات مورد نیاز مدیران زنجیره تامین و توزیع کالا و خدمات را می‌آموزند. بنابراین قادر خواهند بود جریان تولید محصولات، اطلاعات، هزینه‌ها و غیره را به‌ خوبی کنترل و مدیریت کنند.

تحلیل رفتار مصرف‌کننده

 رفتار مصرف‌کننده تا حد زیادی شامل عملکردهای قابل‌پیش‌بینی است. به بیان واضح‌تر عکس‌العمل و برخوردی است که مصرف‌کننده در مورد دریافت یک محصول خاص بروز می‌دهد. پیدا کردن درک صحیح از رفتار مصرف‌کننده در پروسه خرید، مزایای زیادی به ‌همراه دارد. در وهله اول به مدیران در کسب مبنای شناختی کمک می‌کند.

مدیران به کمک پیش‌بینی و تحلیل رفتار مصرف‌کننده می‌توانند قوانین و معیارهایی در رابطه با تجارت و کسب ‌و کار وضع کنند و در نهایت در فرآیند خرید به افراد برای تصمیم‌گیری بهتر کمک کنند. رفتار مصرف‌کننده دربرگیرنده تمام افکار احساسات و تعاملات آن‌ها با محیط است. به ‌همین دلیل لازم است بازاریاب‌ها هر چه بیشتر مصرف‌کننده را بشناسند و بدانند چه چیزهایی او را برای خرید ترغیب می‌کند و اینکه چه عواملی بر گرایش به خرید و مصرف تاثیرگذار است.

 

شاخصه‌های دوره تحلیل رفتار متقابل مصرف‌کننده

دانش‌پذیران در این درس با موارد زیر آشنا می‌شوند:

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/آشنایی با دیدگاه و رفتار مصرف‌کننده و اهمیت درک آن در بازاریابی

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/انگیزه و هدف از خرید در ذهن مصرف‌کننده

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/متغیرهای فرهنگی مصرف

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/روان‌شناسی تصمیم‌گیری و انتخاب در مصرف کنندگان

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/بهره‌گیری از تجربیات دیگران برای برقراری ارتباط سازنده

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/آشنایی با چالش‌های مشابه در تعامل با مصرف کننده و بحث پیرامون آن

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/شبکه‌سازی با سایر شرکت‌کنندگان و صاحبان کسب‌ و کار

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/پرورش و تقویت مهارت‌های ارتباطی در مدیریت و به‌ کار‌گیری دانش راهبردی برای تحلیل رفتار و تعامل با مشتریان

آینده‌پژوهی

دوره آینده پژوهی استراتژیک در DBA با هدف توانمندسازی مدیران در پیش‌بینی آینده و ارتقای عملکردهای سازمانی که در این ‌راستا صورت می گیرد، ارائه می شود. این دوره، درسی کارگاهی، میان رشته‌ای و تلفیق کاربردی از فعالیت‌های نظری و عملی است.

آینده‌پژوهی در واقع مجموعه‌ای از الگوها، تجزیه و تحلیل فاکتورهای ثبات و تغییر است که تجسم آینده و برنامه‌ریزی برای آن را محقق می‌کند.

 این دوره اهداف زیر را پیگیری می‌کند:

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/گسترش مهارت‌ها و توانمندی‌های کارشناسان سازمانی و مدیران برای تحلیل بهتر آینده

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/به ‌کار گیری رویکردهای جدید و ابزارها برای شناخت و کشف آینده

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/آموزش چگونگی پی‌ریزی ساختارهای آینده‌نگر در واحدهای سازمانی و کسب ‌و کار

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/کسب مهارت‌های لازم برای تحلیل آینده کسب ‌و کار

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/کسب مهارت‌های لازم برای تشخیص ضعف‌ها در راستای بهبود تصمیم‌گیری

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/آموزش مدیریت شرایط غافل‌گیرکننده

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/پرورش نیروهای نوآور، مشارکت گرا، آینده‌نگر و خلاق

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/انتقال و تبادل تجربه‌ها و اندوخته‌های کاری مدیران موفق در رابطه با آینده‌پژوهی

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/یادگیری چگونگی راه‌اندازی سامانه‌های پویش و پایش محیطی

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/انتخاب سناریوی فکری برای تصمیم‌گیری درست در سازمان‌ها

 پس‌ از گذراندن این دوره مدیران قادر خواهند بود به کمک تکنیک‌های آینده‌پژوهی هشدارهای اولیه بحران‌های کاری را شناسایی کرده و آن‌ها را مهار کنند. همچنین می‌توانند پیامدهای آینده تصمیمات کنونی را پیش‌بینی کرده و مسائل و مشکلات ناشی از آن را شناسایی کنند. درضمن راه‌حل‌های تازه‌ای برای عبور از آن طراحی نمایند.

خلاقیت، نوآوری،کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکار

خلاقیت و نوآوری ۲ اصل اساسی در شکل‌گیری و پیشبرد اهداف کسب‌ و کارهاست. در دوره DBA دروسی در این زمینه ارائه می‌شود که شامل تعیین استراتژی بازاریابی، تفکر استراتژیک و رهبری و مدیریت ریسک است. گذراندن این درس برای افرادی که قصد راه‌اندازی کسب‌وکاری موفق را دارند انتخاب عالی خواهد بود.

دانش‌پذیران در این درس از دوره DBA برنامه‌ای استاندارد برای کارآفرینی و شکل‌دهی کسب ‌و کار بر مبنای مدیریت پیشرفته به دست می‌آورند. صاحبان کسب ‌و کار به کمک این دانش می‌توانند با همان اصل اول نوآوری در مسیر پر فراز و نشیب توسعه کسب‌ و کار به پیشرفت و سوددهی برسند.

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/در این درس علاوه‌ بر کسب دانش و مهارت لازم، ویژگی‌های اصلی کارآفرینی موفق نیز مطرح می‌گردد.

دروس دوره DBA اهمیت ایده‌پردازی در کارآفرینی و تفاوت میان ایده خوب و ایده بد را نشان می‌دهند؛ پس ‌از گذراندن این دوره دانش‌پذیران می‌توانند ایده‌های جدید را شناسایی و انتخاب کنند، روش‌های جذب سرمایه و امکان‌سنجی سرمایه‌گذاری را فرا بگیرند، با نحوه شناسایی بازار هدف و بازاریابی آشنا شوند و شیوه ابداع، نوآوری و خلاقیت در تولید محصولات، بازاریابی و طراحی محصول را فرا گیرند.

زمان و نحوه برگزاری کلاس‌ها

مدت دوره DBA یکسال بوده و در مجموع ۳۵۰ ساعت آموزشی می‌باشد.

برای سهولت در امر تحصیل عزیزان شاغل، کلاس‌ها به انتخاب خود دانش‌پذیران و در یکی از حالت‌های زیر برگزار می‌شود:

لازم به ذکر است که با توجه به برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و آنلاین به طور هم‌زمان، انتخاب نحوه حضور در کلاس بر عهده خود دانش‌پذیران است.

شرایط و نحوه ثبت‌نام دوره DBA دانشکده مدیریت

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/

دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و یا گواهینامه‌ای مبنی بر گذراندن دوره MBA

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/

دارا بودن حداقل 5 سال سابقه مدیریتی

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/

موفقیت در مصاحبه ورودی

https://fmut.ir/dba-course-faculty-of-management-university-of-tehran/

پس از پر کردن فرم رزرو وقت مصاحبه حداکثر ظرف مدت ۴ روز کاری، با متقاضیان تماس گرفته خواهد شد.

گواهینامه

در پایان به دانش‌پذیران گواهینامه‌ای مبنی بر گذراندن این دوره‌ از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران اعطا خواهد شد.

از دیگر ویژگی‌های این گواهینامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نمونه گواهینامه دوره dba دانشگاه تهران

رزرو وقت مشاوره